Gå til innhold

melkeintoleranse...trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

jeg har mistanke om at jeg har laktos(melke) intoleranse,og skal nå prøve å kutte ut alt som inneholder dette en stund fremover...

må jeg kutte ut sjokolade og ost helt? er det noe annet jeg må kutte ut?kan jeg spise vanlig brød? men er det noe som jeg kanskje ikke kommer på som det er melk i?

det er veldig viktig for meg å finne ut om det er melk jeg ikke tåler så det hadde vært veldig fint om noen svarte meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72406-melkeintoleransetrenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det lureste er å sjekke alle varedeklarasjoner en stund. Det finnes melk i veldig mye.

For å finne ut om du er intolerant mot laktose bør du i en uttestingsfase unngå også sjokolade og ost, og yoghurt.

De fleste brød bakes uten melk, men les for sikkerhetsskyld.

I halvfabrikata finnes det også endel melk. Prøv å lag det meste selv, fra bunnen av.

Ikke hold på med uttesting over for lang tid. En par uker helt uten melk holder. Så reintroduserer du melk litt forsiktig og legger merke til om du får noen reaksjon.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...