Gå til innhold

DVD-spiller..........totalt grønn


Gjest Rusle

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lyst på en DVD spiller og jeg er helt grønn på området ;-(

Har kikket rundt på nettet for å bli mer klok på slike spillere, men uten hell. Er det slik at de fleste spillerne bare leser av en dvd, men ikke kan gjøre opptak fra tv på en dvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En DVD spiller kan ikke gjøre opptak - til det trenger du en DVD brenner, og såvidt meg bekjent er de rimelig dyre, ihvertfall i ikke-datamaskin format. Ellers, før du kjøper. bør du bestemme deg om du har behov for å kunne spille mp3 og vcd på spilleren. Velger du bort disse så kan du få en veldig rimelig spiller, mens du må gjerne opp i litt mer hvis du vil ha dem. Og spilleren bør i tillegg være sonefri, slik at du er sikker på at du får spilt av alle dvd'er du kommer over.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DVD spiller kan ikke gjøre opptak - til det trenger du en DVD brenner, og såvidt meg bekjent er de rimelig dyre, ihvertfall i ikke-datamaskin format. Ellers, før du kjøper. bør du bestemme deg om du har behov for å kunne spille mp3 og vcd på spilleren. Velger du bort disse så kan du få en veldig rimelig spiller, mens du må gjerne opp i litt mer hvis du vil ha dem. Og spilleren bør i tillegg være sonefri, slik at du er sikker på at du får spilt av alle dvd'er du kommer over.

"................"

Mener å huske at du har en mailadresse som du har mailet meg på før. Jeg har mistet den, men kan du sende meg en mail?

Så skal du få en fin mailsnutt når jeg kommer hjem fra vakt i morgen. Jeg fikk mailen fordi den passet meg bra, og jeg tror kanskje at den av samme grunn passer deg bra...:)

Morsom er den, og Lord of the rings, heter den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DVD spiller kan ikke gjøre opptak - til det trenger du en DVD brenner, og såvidt meg bekjent er de rimelig dyre, ihvertfall i ikke-datamaskin format. Ellers, før du kjøper. bør du bestemme deg om du har behov for å kunne spille mp3 og vcd på spilleren. Velger du bort disse så kan du få en veldig rimelig spiller, mens du må gjerne opp i litt mer hvis du vil ha dem. Og spilleren bør i tillegg være sonefri, slik at du er sikker på at du får spilt av alle dvd'er du kommer over.

"................"

Det stemmer ikke helt at du får spilt av alle DVD'er hvis du har sonefri spiller.

Selv har jeg to stk sone 2 filmer som KUN kan spilles av på ren sone 2 spillere. Disse lar seg heller ikke lure av at du endrer sone på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt at du får spilt av alle DVD'er hvis du har sonefri spiller.

Selv har jeg to stk sone 2 filmer som KUN kan spilles av på ren sone 2 spillere. Disse lar seg heller ikke lure av at du endrer sone på spilleren.

Da tror jeg at det er veldig spesielle filmer, og det er avmerket på discen når man kjøper den at filmene ikke er brukbare..

Husker ikke helt hva den kode-greia heter, men hos play finnes det eksempler på noen sånne filmer, de er veldig få, og Play har bemerket det med store bokstaver.

RC.... ettellerannet, eller noe sånt... hvertfall noe med R...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg at det er veldig spesielle filmer, og det er avmerket på discen når man kjøper den at filmene ikke er brukbare..

Husker ikke helt hva den kode-greia heter, men hos play finnes det eksempler på noen sånne filmer, de er veldig få, og Play har bemerket det med store bokstaver.

RC.... ettellerannet, eller noe sånt... hvertfall noe med R...:)

Er ikke avmerket noe på mine filmer.. den ene er "A Knight's Tale" og den andre "Patrioten".

Da jeg først fikk Patrioten og ikke fikk den til å virke, leide jeg i den lokale filmsjappa i tillegg for å få sett den. Ble ikke noe mer å se av den grunn da.

Ble så irritert og forbanna over at jeg ikke skulle få sett den at jeg omsider kjøpte den på VHS i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke avmerket noe på mine filmer.. den ene er "A Knight's Tale" og den andre "Patrioten".

Da jeg først fikk Patrioten og ikke fikk den til å virke, leide jeg i den lokale filmsjappa i tillegg for å få sett den. Ble ikke noe mer å se av den grunn da.

Ble så irritert og forbanna over at jeg ikke skulle få sett den at jeg omsider kjøpte den på VHS i tillegg.

Har du prøvd dem på andre dvd-spillere da?

Uansett, hvis du istedet for å ha spilleren på sone 0 (sonefri), setter den på sone 2, så burde jo ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd dem på andre dvd-spillere da?

Uansett, hvis du istedet for å ha spilleren på sone 0 (sonefri), setter den på sone 2, så burde jo ikke det være noe problem.

*kremt*

I det første innlegget skrev at at det ikke gikk ann å lure disse filmene ved å stille inn spilleren på sone 2 da :-)

Har ny spiller nå.. en ren sone 2, da jeg ikke har eller kommer til å få/kjøpe filmer med annen sone.

Den gamle jeg hadde var ikke min - bare lånt. Den var ikke spesielt bra og bildekvaliteten var elendig.

Men nå er jeg altså happy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

I det første innlegget skrev at at det ikke gikk ann å lure disse filmene ved å stille inn spilleren på sone 2 da :-)

Har ny spiller nå.. en ren sone 2, da jeg ikke har eller kommer til å få/kjøpe filmer med annen sone.

Den gamle jeg hadde var ikke min - bare lånt. Den var ikke spesielt bra og bildekvaliteten var elendig.

Men nå er jeg altså happy :-)

Hvorfor vil du ikke kjøpe sone 1 filmer? Får sett dem lenge før de kommer til Norge, da vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at du har en mailadresse som du har mailet meg på før. Jeg har mistet den, men kan du sende meg en mail?

Så skal du få en fin mailsnutt når jeg kommer hjem fra vakt i morgen. Jeg fikk mailen fordi den passet meg bra, og jeg tror kanskje at den av samme grunn passer deg bra...:)

Morsom er den, og Lord of the rings, heter den :)

Her jeg sitter nå har jeg bare webmail, og der har jeg ikke noen adr. liste - ergo har jeg ikke e-post adr. din her. Men her er min: [email protected]

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg sitter nå har jeg bare webmail, og der har jeg ikke noen adr. liste - ergo har jeg ikke e-post adr. din her. Men her er min: [email protected]

".................."

Sender den i morgen om jeg husker det når jeg kommer hjem.

Den er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp em Mustek. Sikkert noen av de som vil ha masse fancy greier som er uenige med meg, men jeg kjøpte den i februar å har vært kjempefornøyd. Den er multisone spiller slik at du kan spille alt av DVD på den, den tar VCD og MP#. Det har vært helt genialt å laste ned musikk å få 130 sanger på en cd i dvd spilleren.

komplett har vært rimeligst på denne spilleren , nå har de sågar krypet under 1000-lappen.

Modellen heter Mustek v-520 og du finner den på www.komplett.no

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke kjøpe sone 1 filmer? Får sett dem lenge før de kommer til Norge, da vettu! :)

Jeg er ikke så nøye på når jeg får se dem... bare at jeg får se dem...

Også samler jeg da. Og som samler må en ha et visst system - mitt er sone 2 original-filmer.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så nøye på når jeg får se dem... bare at jeg får se dem...

Også samler jeg da. Og som samler må en ha et visst system - mitt er sone 2 original-filmer.

:-)

Mitt er alt, så lenge filmene er bra, og det er litt kult med Dir. Cut og spesialversjoner, og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp em Mustek. Sikkert noen av de som vil ha masse fancy greier som er uenige med meg, men jeg kjøpte den i februar å har vært kjempefornøyd. Den er multisone spiller slik at du kan spille alt av DVD på den, den tar VCD og MP#. Det har vært helt genialt å laste ned musikk å få 130 sanger på en cd i dvd spilleren.

komplett har vært rimeligst på denne spilleren , nå har de sågar krypet under 1000-lappen.

Modellen heter Mustek v-520 og du finner den på www.komplett.no

Lykke til

Takk for det. Skal titte på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he....Og jeg som nå trodde at du ville ha en helt grønn dvd spiller. Jaja....

*tusler ut igjen*

Bedre med grønn dvd spiller enn å være grønn selv ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...