Gå til innhold

Filmen Wild at Heart


Amiga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den VAR iallefall bra. Jeg så deler av den igjen for ett halvt års tid siden, og ble litt skuffet, så jeg skrudde av for å ikke ødelegge minnet av en god film. Sånn var det med "Breakfast club" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den. Men den er laget av David Lynch, og den er veldig Lynch. Hvis du ikke liker den type filmer, så liker du neppe denne heller. Kan ellers si at den er til tider ganske stygg, voldelig, så man trenger litt "mage" for å orke å se den, tror jeg.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den VAR iallefall bra. Jeg så deler av den igjen for ett halvt års tid siden, og ble litt skuffet, så jeg skrudde av for å ikke ødelegge minnet av en god film. Sånn var det med "Breakfast club" også.

Unnskyld meg kjære Schmoo, men det svaret der impliserer en så hårreisende grunnleggande manglende forståelse av hva film er, at jeg synes du for skams skyld burde be webmaster slette det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Wild at Heart" er en meget bra film. Det er en slags road-movie, med paraleller til "Trollmannen fra Oz". Det meste av David Lync er bra, og hans siste film, "Mullholland Drive", er fantastisk! Ambefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Wild at Heart" er en meget bra film. Det er en slags road-movie, med paraleller til "Trollmannen fra Oz". Det meste av David Lync er bra, og hans siste film, "Mullholland Drive", er fantastisk! Ambefales.

Mulholland Drive er genial!

Har du noen lur forklaring på filmen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulholland Drive er genial!

Har du noen lur forklaring på filmen? :)

Jeg tror at det som egentlig har skjedd er at blondina (husker ikke hva hun heter) kommer til Hollywood for å bli skuespiller. Hun mislykkes totalt, men forelsker seg i Rita, som derimot lykkes i det meste. Til slytt blir hun (blondie) så oppspist av sjalusi (etter middagselskapet hvor det annonseres at Rita og han regissøren skal gifte seg), at hun leier noen for å drepe Rita. Da er vi tilbake til begynnelsen på filmen, der Rita nesten blir myrdet i bilen. Det som skjer derfra, er slik blondina skulle ønske at det var. Dvs at hun er den sterke og vellykkede, mens Rita er svak og avhenigig av henne. Bindeleddet mellom fantasien og virkeligheten er den der bisarre forestillingen på Silencio.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulholland Drive er genial!

Har du noen lur forklaring på filmen? :)

...lur og lur, det er var bare en av Lynch sine jævla innvikla surrealistiske måter å fortelle om et trekantdrama på....

Synes fremdeles filmen vare pisse-dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det som egentlig har skjedd er at blondina (husker ikke hva hun heter) kommer til Hollywood for å bli skuespiller. Hun mislykkes totalt, men forelsker seg i Rita, som derimot lykkes i det meste. Til slytt blir hun (blondie) så oppspist av sjalusi (etter middagselskapet hvor det annonseres at Rita og han regissøren skal gifte seg), at hun leier noen for å drepe Rita. Da er vi tilbake til begynnelsen på filmen, der Rita nesten blir myrdet i bilen. Det som skjer derfra, er slik blondina skulle ønske at det var. Dvs at hun er den sterke og vellykkede, mens Rita er svak og avhenigig av henne. Bindeleddet mellom fantasien og virkeligheten er den der bisarre forestillingen på Silencio.

Eller?

Det er faen meg en meget god forklaring!

Det må jeg si!

Men det er likevel noen punkter jeg ikke får helt til å gå opp, som f.eks. at Rita og Blondie finner Blondie død på senga, osv...

Og disse gamle menneskene... Hvem er de? Demoner?

Jeg må se filmen igjen en av dagene. Den ting er sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lur og lur, det er var bare en av Lynch sine jævla innvikla surrealistiske måter å fortelle om et trekantdrama på....

Synes fremdeles filmen vare pisse-dårlig!

Se den igjen, missy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg kjære Schmoo, men det svaret der impliserer en så hårreisende grunnleggande manglende forståelse av hva film er, at jeg synes du for skams skyld burde be webmaster slette det.

Jatt jatt jatt...muchkær'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faen meg en meget god forklaring!

Det må jeg si!

Men det er likevel noen punkter jeg ikke får helt til å gå opp, som f.eks. at Rita og Blondie finner Blondie død på senga, osv...

Og disse gamle menneskene... Hvem er de? Demoner?

Jeg må se filmen igjen en av dagene. Den ting er sikkert :)

Jeg tror de gamlingene er samvittigheten hennes (blondinas). Som mao er god i begynnelsen (når hun ankommer LA), men blir marerittaktig og umulig å slippe i fra etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de gamlingene er samvittigheten hennes (blondinas). Som mao er god i begynnelsen (når hun ankommer LA), men blir marerittaktig og umulig å slippe i fra etterhvert?

Hun sier altså farvel til samvittigheten sin der på flyplassen?

Ikke det dummeste jeg har hørt, nei..:)

Hvem med "trollet" bak den cafen og hva med den boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lur og lur, det er var bare en av Lynch sine jævla innvikla surrealistiske måter å fortelle om et trekantdrama på....

Synes fremdeles filmen vare pisse-dårlig!

Tuller du?

Jeg var nær å nekte å forlate kinosalen etter filmen! Den var utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de gamlingene er samvittigheten hennes (blondinas). Som mao er god i begynnelsen (når hun ankommer LA), men blir marerittaktig og umulig å slippe i fra etterhvert?

...og samvittigheten tar henne igjen, og hun tar livet av seg.

Saten, dette var ikke dårlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier altså farvel til samvittigheten sin der på flyplassen?

Ikke det dummeste jeg har hørt, nei..:)

Hvem med "trollet" bak den cafen og hva med den boksen?

Uff, ja... det der monsteret bak kafeen... Og hun der servitøren der som skifter navn hele tiden.... Hun tror jeg symboliserer mangesidigheten i menneskenes liv/personligheter...

Jeg må se filmen en flere ganger. det er mange ting jeg ikke har funnet ut av... Den blå boksen, ja...

Men hun sier farvel til samvittigheten sin på flyplassen ja, det er jeg rimelig sikker på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...