Gå til innhold

Må leses!!


conan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • conan

    9

  • flisa

    7

  • Goliath

    7

  • Streken

    2

Mest aktive i denne tråden

hehe, tok den! :-)

Det er sånne teite, konstruerte situasjoner/regnestykker som får folk som går på det,til å stemme borgerlig/FrP. Sjøl stemmer jeg langt til venstre og kommer av utallige grunner (jeg er ikke fattig) til å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne teite, konstruerte situasjoner/regnestykker som får folk som går på det,til å stemme borgerlig/FrP. Sjøl stemmer jeg langt til venstre og kommer av utallige grunner (jeg er ikke fattig) til å fortsette med det.

Ja, den var litt lur,- skjønte det også jeg! :-) - Men du vile vel ikke at de ALLE skulle betalt likt? - - - DEt ligner nemlig MER på FrP's politikk,- nemlig at folk får klare seg som best de kan sjøl. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånne teite, konstruerte situasjoner/regnestykker som får folk som går på det,til å stemme borgerlig/FrP. Sjøl stemmer jeg langt til venstre og kommer av utallige grunner (jeg er ikke fattig) til å fortsette med det.

Utfordringen for deg er at selv om denne historien er konstruert, så er den en veldig god modell skattesystemet i samfunnet i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort forklart. "Misunnelse og gnåling fra de som ikke har, gjør de som har, pottesure, og de stikker ofte av :-)"

Skulle jeg prøvd å selge et budskap ved hjelp av økonomiske argumenter, så ville statskassa vært tom! He he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort forklart. "Misunnelse og gnåling fra de som ikke har, gjør de som har, pottesure, og de stikker ofte av :-)"

..og modellen kan lett overføres til skattesystemet av i dag. Person nr. 9 er de rikeste i Norge. (De som sitter som beslutningstakere for store deler av verdiskapninga i næringslivet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var litt lur,- skjønte det også jeg! :-) - Men du vile vel ikke at de ALLE skulle betalt likt? - - - DEt ligner nemlig MER på FrP's politikk,- nemlig at folk får klare seg som best de kan sjøl. *s*

OK, jeg gir meg - det er en god modell på skattesystemet i dag. Glad nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest og konkluderer med at banal overforenkling passer Frp.

Banal overforenkling passer de fleste mennesker - og burde vært MER brukt av de andre partiene også. Det er skremmende mange som bare later som de forstår politikken til "sitt" parti :-)

Det er ikke populært å tenke selv....

Jeg er for tiden ganske partiløs-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest og konkluderer med at banal overforenkling passer Frp.

Hva er det som ikke stemmer med virkeligheten da, og hvilke nyanser er det som utelates, som gjør historien irrelevant på samfunnet forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et meget godt eksempel på skattesystemet i dag - hvis man ser bort fra alle ordninger som kan utnyttes av de få med mye penger, men med lav lønnsinntekt. (Og det er ikke de som utgjør problemet med systemet).

Eksemplet synliggjør meget godt de håpløse argumentene som kommer fra venstresiden når det gjelder forslag til reformer av skattesystemet.

Og et par av komentarene du har mottatt her fra representanter for den siden, viser vel også nettopp det.

Har man ikke gode motargumenter, så slenger man heller ut noen generelle kommentarer om at eksemplet er et typisk Frp eksempel som overhode ikke gjenspeiler virkligheten - uten at de på noen måte forklarer hva de faktisk mener med det. Enten fordi de ikke vil (og hvorfor vil de ikke det?) eller mer sansynlig fordi de ikke kan...og ikke er mann eller kvinne nok til å innrømme det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et meget godt eksempel på skattesystemet i dag - hvis man ser bort fra alle ordninger som kan utnyttes av de få med mye penger, men med lav lønnsinntekt. (Og det er ikke de som utgjør problemet med systemet).

Eksemplet synliggjør meget godt de håpløse argumentene som kommer fra venstresiden når det gjelder forslag til reformer av skattesystemet.

Og et par av komentarene du har mottatt her fra representanter for den siden, viser vel også nettopp det.

Har man ikke gode motargumenter, så slenger man heller ut noen generelle kommentarer om at eksemplet er et typisk Frp eksempel som overhode ikke gjenspeiler virkligheten - uten at de på noen måte forklarer hva de faktisk mener med det. Enten fordi de ikke vil (og hvorfor vil de ikke det?) eller mer sansynlig fordi de ikke kan...og ikke er mann eller kvinne nok til å innrømme det.

Mvh

Det er jo ikke bare et eksempel på skattesystemet, men også hvordan de "svake" bæres på ryggen til de "sterke", og hvordan de sutrer dersom de ikke klarer å holde slaven i en stram lenke. Heldigvis viser den også hvor avhengig de "svake" er av de "sterke" og der i ligger både historiens moral og trussel. Kan den være inspirert av Ayn Rands Atlas Shrugged, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det er jo ikke bare et eksempel på skattesystemet, men også hvordan de "svake" bæres på ryggen til de "sterke", og hvordan de sutrer dersom de ikke klarer å holde slaven i en stram lenke. Heldigvis viser den også hvor avhengig de "svake" er av de "sterke" og der i ligger både historiens moral og trussel. Kan den være inspirert av Ayn Rands Atlas Shrugged, mon tro?

Også sier det noe om at man ikke bør løse konflikter med vold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare et eksempel på skattesystemet, men også hvordan de "svake" bæres på ryggen til de "sterke", og hvordan de sutrer dersom de ikke klarer å holde slaven i en stram lenke. Heldigvis viser den også hvor avhengig de "svake" er av de "sterke" og der i ligger både historiens moral og trussel. Kan den være inspirert av Ayn Rands Atlas Shrugged, mon tro?

Om historien er inspirert av Ayn Rands Atlas Shrugged, skal jeg ikke uttale meg om, for det er noe jeg ikke har den minste aning om.

Men jeg er ellers helt enig med deg i avhengighetsforholdet her.

Skulle jeg knytte enda en kommentar til det, så må det være at jeg misstenker veldig mange av de "svake" for ikke helt å ha oppfattet nettopp det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...