Gå til innhold

FU: snakker du med folk i en kassakø og gir dem plassen foran.? :-)


flisa

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg. Snur meg enkelte ganger til den bak meg i køen og anbefaler et produkt, kommenterer noe om været, et tips om middag etc. etc.-----de fleste blir forundret og glad i ansiktet, og så prater vi litt hyggelig, -og flere slenger seg med i praten. Dessuten slipper jeg ALLTID frem folk som står der med en eller to ting, om jeg selv har mange varer.

Ofte har jeg inntrykk av at folk står der og tviholder på plassen sin og ikke slipper noen forbi som står med en avis og en sutrende unge, enda de selv har topp på handlekurven...

...men så er jeg ekstremt hyggelig også da - når jeg kommer på det sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ofte jeg bare begynner å prate med folk i køen, men jeg syns det er koselig når andre folk begynner å prate. :)

Jeg slipper ofte fram andre i køen om de bare skal ha en ting eller to og jeg står der med mange varer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helst ikke, og ja- jeg slipper folk forbi dersom jeg har mye og de lite å betale.

VIlle du svart om jeg snudde meg mot deg og slo av en prat da? - eller ville du bare stirra i taket? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke meg som begynner samtalen i en kassakø, men jeg blir veldig glad når andre gjør det. Jeg bodde i England i flere år, og ble veldig overrasket over hvordan folk startet hele samtaler mens man stod i kø. Det er egentlig ganske uvanlig i Norge, vi bare står der og stirrer tomt framfor oss.

Ser jeg noen bak meg med bare en eller to varer, en skrøpelig gammel mann/dame og jeg selv har et lass varer (noe som egentlig er veldig sjelden) så lar jeg dem gå foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt er hyggelig.

Jeg snakker gjerne til eldre og hjelper dem av og til.

Slipper gjerne forbi de som har veldig lite hvis jeg har mye.

Så snakker jeg kanskje med folk på bussen, dvs hvis folk begynner å snakke til meg, snakker jeg svært gjerne igjen. Sånn er det for lite av, folk er så idiotisk skeptiske.

Av og til har jeg veldig lyst å gå bort til en gammel mann eller dame som sitter ensom i parken, for å prate med et menneske full av livsvisdom og erfaringer. Og de er jo så ofte ensomme! Jeg har enda ikke turt, og det skammer jeg meg over. Men bare vent...

Det må tilføyes at jeg bor i Oslo, og folk er enda mer skeptiske til fremmede her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger til de, jeg! Gjerne noe av Prøysen, av og til slavekoret fra Aida.

Da blir de også rare i ansiktet, og lar meg komme foran i køen.

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg og :0) Og det er sant, folk BLIR rare i fjeset ;0)

Det hender jeg snakker med folk i kassakøen. Er vi ute og handler i lunsjen, er andre flinke til å slippe oss forbi. Men det er noen hjemmeværende/pensjonister som står der med stappfulle vogner og tviholder på sin plass. De fleste av disse kunne nok funnet andre handletider enn vår lunsjpause. Jeg jobber altså på stedets eneste store bedrift, og har 1 min å gå til matbutikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg pleier å se sur ut for å slippe og gnåle pjatt med folk jeg ikke omgås elles. Og er jeg skikkelig sur stiller jeg handlekurven på skrå eller tvers sånn at folk må gå _rundt_ sjokoladehyllene for å komme til neste kasse. Og når de kommer dit har jeg selvfølgelig bytta kø. Morsomt å se ansiktene deres da :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg pleier å se sur ut for å slippe og gnåle pjatt med folk jeg ikke omgås elles. Og er jeg skikkelig sur stiller jeg handlekurven på skrå eller tvers sånn at folk må gå _rundt_ sjokoladehyllene for å komme til neste kasse. Og når de kommer dit har jeg selvfølgelig bytta kø. Morsomt å se ansiktene deres da :-))

jau du! -fortsett sån, så skal du se hvor mange venner du får! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VIlle du svart om jeg snudde meg mot deg og slo av en prat da? - eller ville du bare stirra i taket? :-)

Joda, jeg er jo både pottetrent og stureren og vokst opp i et møblert hjem (den var til Birdie), så klart jeg ville svart og kanskje til og med bidratt til å holde en samtale gående. Dersom det hadde vært flisa som sto foran meg, så hadde vi jo også hatt mye og mange og prate om.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er jo både pottetrent og stureren og vokst opp i et møblert hjem (den var til Birdie), så klart jeg ville svart og kanskje til og med bidratt til å holde en samtale gående. Dersom det hadde vært flisa som sto foran meg, så hadde vi jo også hatt mye og mange og prate om.... :-)

Ja, det spørs vel om vi var nødt til å gå på kafé etterpå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

*nynne dr.hook..* "I have all the friends,that money can buy.."

Nynner oxo dr.Hook:

"Oh, everybody's makin' it big but me

Yeah everybody's makin' it big but me

I've got charisma

And personality

Oh how come everybody's makin' it big but me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spørs vel om vi var nødt til å gå på kafé etterpå! :-)

Da hadde så mange Dolere fått sitt pass påskrevet, at handlevarene våre hadde blitt sure innen vi var ferdige... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynner oxo dr.Hook:

"Oh, everybody's makin' it big but me

Yeah everybody's makin' it big but me

I've got charisma

And personality

Oh how come everybody's makin' it big but me?

.."who's gonna iron my shirts.. who's gonna kiss when it hurts.. whooooooo-oo-oooo... if not you.. (?)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...