Gå til innhold

FU: snakker du med folk i en kassakø og gir dem plassen foran.? :-)


flisa

Anbefalte innlegg

Kommer selvfølgelig ann på dagsform om jeg starter en prat. Men at folk med mindre enn meg kommer foran, det skulle da bare mangle ;-)

Anser meg selv også som en utrolig hyggelig person ;-) Noen må jo gjøre det også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer selvfølgelig ann på dagsform om jeg starter en prat. Men at folk med mindre enn meg kommer foran, det skulle da bare mangle ;-)

Anser meg selv også som en utrolig hyggelig person ;-) Noen må jo gjøre det også....

Ja selvskryt skal en høre på, for det kommer fra hjertet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvskryt skal en høre på, for det kommer fra hjertet! :-)

Ja, ikke sant !! Uff, er hjemme med sykt barn, og ingen å snakke med. Blir litt selvhevdende av slikt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med folk i kø. Det er så kjedelig å stå i kø, at noe må man finne på.

Jeg snakker i grunnen med folk overalt. Unntaket er på toget om morgenen - da klarer jeg bare ikke å prate. Jeg prater kun dersom jeg blir tvunget til det i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg pleier å se sur ut for å slippe og gnåle pjatt med folk jeg ikke omgås elles. Og er jeg skikkelig sur stiller jeg handlekurven på skrå eller tvers sånn at folk må gå _rundt_ sjokoladehyllene for å komme til neste kasse. Og når de kommer dit har jeg selvfølgelig bytta kø. Morsomt å se ansiktene deres da :-))

Så DET var du altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Snakke med folk på kiwi; nei.

Slippe folk foran meg; nei. Men det er nok også fordi jeg aldri handler så mye.

Har jeg fått plassen av noen: nei. Selv om noen mennesker virkelig kan stable i en handlevogn...

Prøver å handle mat når det er lite folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau! :-)

Hehehe.. tror jeg slenger meg med dere to, jeg!

Jeg snakker forøvrig også til folk, mest til eldre, eller synlig stressa folk - sånn for å lette på stemningen, liksom. Ja, og så til kassadamene, da! Men har du lagt merke til at man som oftest må gjenta den innledende replikken, rett og slett fordi det kommer så bardus på folk at de faktisk blir snakket til av denne vilt fremmede persåånen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. tror jeg slenger meg med dere to, jeg!

Jeg snakker forøvrig også til folk, mest til eldre, eller synlig stressa folk - sånn for å lette på stemningen, liksom. Ja, og så til kassadamene, da! Men har du lagt merke til at man som oftest må gjenta den innledende replikken, rett og slett fordi det kommer så bardus på folk at de faktisk blir snakket til av denne vilt fremmede persåånen?

Ja, sånn er det :-) Men jeg går aldri så langt som broren min, som var kassamann på AKA: han var fæl! hehe, sa; "har du ronka sokken din?" - Og når kunden svarte HVA? - Så sa han; "Vil du ha pose?" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det hender. F.eks nå lørdag. Jeg spurte en mann hva han brukte SÅ mange lime-frukter til. Sprutrød i trynet sa han at de skulle brukes til margerita(sikkert galt skrevet) *flir*

Det var det eneste han kjøpte, så derfor lurte jeg. Har aldri sett fyren før.

Slipper selvsagt frem folk som har ei avis og noe smårask i kurven hvis jeg har tralla full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er ok å snakke med folk i kassakøen (og kassapersonen, da). Men responsen varierer - noen skravler i vei, andre er mer avmålte, mens atter andre virker helt lamslått over å bli snakket til av vilt fremmede mennesker. Og så jeg som er så grei.. :o)

Jeg forlanger ikke at folk nødvendigvis skal være veldig pratsomme, altså. Noen ganger er man rett og slett ikke så opplagt, sånn har jeg det selv også. Men det går jo uansett an å smile litt og være litt høflig, synes jeg.

Hvis jeg har masse varer og god tid, slipper jeg folk med én vare foran meg, ja. Og håper dermed at andre gjør det samme for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg er i humør ja, i motsatt tilfelle nei.

hehe, det er definitivt en fordel at det mest er de blide som snakker til en når man står der sliten og med tunnelsyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er definitivt en fordel at det mest er de blide som snakker til en når man står der sliten og med tunnelsyn...

Det er fint med hyggelig folk, men akk så kjedelig verden hadde blitt om alle hadde sittet å glist hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint med hyggelig folk, men akk så kjedelig verden hadde blitt om alle hadde sittet å glist hele dagen.

Det er bedre med et surt tryne, enn et falskt smil - for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med et surt tryne, enn et falskt smil - for å si det sånn.

Falske smil på fremmede folk i kassakø er helt greit for meg.

Sure tryner også. Men masete folk og sure kommentarer vil jeg helst slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med et surt tryne, enn et falskt smil - for å si det sånn.

Å skulle forholde seg til sure tryner er like ille/hyggelig som å måtte forholde seg til folk som gliser hver dag hele året.

Ingen er bare sur, ingen er bare blid - ergo, for meg blir det litt i falskeste laget hvis man går rundt å gliser hele dagen, uansett om det er ros man får, det er konflikter, man er lei seg osv. Personlig synes jeg det vitner om at man ikke tør være seg selv, og man undervurderer de folkene man har rundt seg.

Jeg kan da for faen være hyggelig selv om jeg er sur, men plassen min i køen? Glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...