Gå til innhold

Blodig urettferdig!!!!!


Nyco

Anbefalte innlegg

Dagbladet fredag 13 s. 18, "Petter trener vekk lesevansker" nederst på siden: "Dyslektiker får 300000 i erstatning for slett skolegang"

Dagbladet i dag, s. 16. Dyslektiker får bruke pc, dysleksi gir stress osv.

DET ER FOR FAEN MEG SÅ URETTFERDIG AT JEG BARE VIL GRINE!!!!

HVA MED OSS SOM HAR DYSKALKULI???

Jeg har skrevet til halve kloden om dette. Og IKKE EN KJÆFT har gidda å ta kontakt og gi noen tilbakemeldinger!

Ikke media, ikke advokater, ikke fagfolk, ingen skoler, foreninger, INGEN!

Faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@}--`-,------

*Prøver å puste rolig...*

Jeg har skrevet til Dagbladet. Ingen respons.

Noen ganger er det så man har lyst til å sette fyr på huset og danse naken rundt bålet til de kommer og gir meg en billett til lala land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skyldes vel at dysleksi er et eldre begrep enn dyskalkuli. De fleste av oss, uansett alder, vet hva dysleksi er, men jeg innrømmet her forleden at jeg hadde aldri hørt om dyskalkuli....

Så en morsom historie. Jeg spilte domino med en danske, og vi cattet litt innimellom. Så spør han: Har du dysleksi, eller er du svensk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare må innse at tall ikke er din sterke side og ikke stort å gjøre med.

Dersom hun har dyskalkuli har hun antageligvis for lenge siden innsett at tall ikke er hennes sterke side.

Det som er urettferdig er hvordan hjelpen og støtten er fordelt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du har fått med deg hva det dreier seg om...

Hva slags hjelp tror du ville være til nytte? Kanskje du skulle skrive noe om hva du trang til visse instanser.

Jeg for min del vet sannelig ikke. Enten har du det, eller så har du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun har dyskalkuli har hun antageligvis for lenge siden innsett at tall ikke er hennes sterke side.

Det som er urettferdig er hvordan hjelpen og støtten er fordelt her.

Gratulerer, to poeng til deg!

Det er nøyaktig det jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er urettferdig at folk som har dyskalkuli ikke får den hjelpen de trenger, men du trenger ikke å bli sur på dyslektikere av den grunn. De har også krav på hjelp, og det er flott at de får det. Du burde heller bruke energien din på å kjempe for de som har dyskalkuli enn å syte for at andre får den hjelpen de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fler som lider av dette Nyco. Ta initiativet til en gruppe hvor dere kan støtte og veilede hverandre - evt. kan du starte på nett. Jeg vet du har tenkt på dette, og syns du skal bestemme deg for det. Bare ved å komme sammen kan dere få vist hvor mange dere egentlig er, og gjort dere synlig.

Hvis du ikke kan lage websider, så kan jeg gjøre tilgjengelig noen sider for deg - slik at du kan lære dette i en fart.

Å være frustrert og forbanna er en god start ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er urettferdig at folk som har dyskalkuli ikke får den hjelpen de trenger, men du trenger ikke å bli sur på dyslektikere av den grunn. De har også krav på hjelp, og det er flott at de får det. Du burde heller bruke energien din på å kjempe for de som har dyskalkuli enn å syte for at andre får den hjelpen de trenger.

Hva tror du jeg bruker energien min på??

Og hadde jeg blitt HØRT så hadde jeg NEPPE blåst ut her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom hun har dyskalkuli har hun antageligvis for lenge siden innsett at tall ikke er hennes sterke side.

Det som er urettferdig er hvordan hjelpen og støtten er fordelt her.

Fordi jeg forsto hva ordet betydde, vil det ikke det si det samme som at jeg er i kategorien.

Men, du får nå tro hva du vil carma. Jeg har et system for tall i hodet og et for alfabetet. Tro hva du vil, det er greit. Nå skal jeg se på "alle elsker Raymond"

På gjensyn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fler som lider av dette Nyco. Ta initiativet til en gruppe hvor dere kan støtte og veilede hverandre - evt. kan du starte på nett. Jeg vet du har tenkt på dette, og syns du skal bestemme deg for det. Bare ved å komme sammen kan dere få vist hvor mange dere egentlig er, og gjort dere synlig.

Hvis du ikke kan lage websider, så kan jeg gjøre tilgjengelig noen sider for deg - slik at du kan lære dette i en fart.

Å være frustrert og forbanna er en god start ;)

Ja, men ett av problemene er at det sitter mange voksne rundt om som ikke egang VET at de er dyskalkulikere.

De har bare innfunnet seg med situasjonen, og godtatt at de ikke er "gode nok" til å få en høyere utdannelse.

Det første som må til er informasjon, slik at folk begyner å tenke over sin egen situasjon. Sånn at de da TAR kontakt.

Akkurat nå er jeg bare tom for ideer for hva mer jeg kan gjøre for å nå ut. Og sliten av å prøve og ikke få respons hos noen. Ikke engang de som satte diagnosen min bryr seg.

Enda ALLE, inklusive skoleverket og myndigheter ville hørt på dem og kanskje gjort noe med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ett av problemene er at det sitter mange voksne rundt om som ikke egang VET at de er dyskalkulikere.

De har bare innfunnet seg med situasjonen, og godtatt at de ikke er "gode nok" til å få en høyere utdannelse.

Det første som må til er informasjon, slik at folk begyner å tenke over sin egen situasjon. Sånn at de da TAR kontakt.

Akkurat nå er jeg bare tom for ideer for hva mer jeg kan gjøre for å nå ut. Og sliten av å prøve og ikke få respons hos noen. Ikke engang de som satte diagnosen min bryr seg.

Enda ALLE, inklusive skoleverket og myndigheter ville hørt på dem og kanskje gjort noe med problemet.

Nei, men hvis du tilgjengeliggjør informasjon på nett og blir linket fra relevante sider (inkl. helsesider) så blir det mye lettere. Noen vil "snuble" over dem, noen vil søke på relevante ord og noen har fått linken via noen andre som har sett den.

Slik som det er nå når ikke informasjonen frem overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg forsto hva ordet betydde, vil det ikke det si det samme som at jeg er i kategorien.

Men, du får nå tro hva du vil carma. Jeg har et system for tall i hodet og et for alfabetet. Tro hva du vil, det er greit. Nå skal jeg se på "alle elsker Raymond"

På gjensyn:)

Eh... HÆ!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis du tilgjengeliggjør informasjon på nett og blir linket fra relevante sider (inkl. helsesider) så blir det mye lettere. Noen vil "snuble" over dem, noen vil søke på relevante ord og noen har fått linken via noen andre som har sett den.

Slik som det er nå når ikke informasjonen frem overhode.

Jeg vet. Må ha en bedre pc! Denna er håpløs gammal og kræsjer hele tida.

Dessuten er den ikke noe å lage såpass "vanskelige" sider med. Programvaren er rimelig begrenset.

Når jeg tenker meg om...gubben til ei venninde er dataingeniør og datalærer!

Skal snakke med ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...