Gå til innhold

Blodig urettferdig!!!!!


Nyco

Anbefalte innlegg

Hun er ikke så dum at hun ikke forstår tall, sånn som meg!

Det var det hun mente. Skjønte ikke at du snakket om MEG vettu :0)

Ååh... Nei, da er hun nok ikke så dum som du og jeg er, nei...

*himler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet. Må ha en bedre pc! Denna er håpløs gammal og kræsjer hele tida.

Dessuten er den ikke noe å lage såpass "vanskelige" sider med. Programvaren er rimelig begrenset.

Når jeg tenker meg om...gubben til ei venninde er dataingeniør og datalærer!

Skal snakke med ham!

Eller så kan du sende meg alle dokumentene du skal ha opp på web i word også skal jeg fikse det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun tolket ditt svar dithen at du trodde at hun hadde den problemstillingen.

Hvordan hun fikk til det vet jeg imidlertid ikke :-)

Skjønte bare heller ikke hvor hun fant det hen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh... Nei, da er hun nok ikke så dum som du og jeg er, nei...

*himler*

"Dersom hun har dyskalkuli har hun antageligvis for lenge siden innsett at tall ikke er hennes sterke side.

Det som er urettferdig er hvordan hjelpen og støtten er fordelt her"

- carma

Mvh hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Dersom hun har dyskalkuli har hun antageligvis for lenge siden innsett at tall ikke er hennes sterke side.

Det som er urettferdig er hvordan hjelpen og støtten er fordelt her"

- carma

Mvh hilsen

Shandy... Skjønar du ikkje at "hun" betyr Nyco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom hun har dyskalkuli har hun antageligvis for lenge siden innsett at tall ikke er hennes sterke side.

Det som er urettferdig er hvordan hjelpen og støtten er fordelt her"

- carma

Mvh hilsen

Mmm.. ja, det var det jeg skrev, ja...?

Med vennlig hilsen hilsen meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shandy... Skjønar du ikkje at "hun" betyr Nyco?

Jauda, men jeg fikk inntrykk av noe annet. Samme det.

Hva mener DU skal gjøres med folk som ikke skjønner tall?

Vi hadde ei som ikke skjønte forskjellen på 0 og o. Mange år siden, men da begynte jeg seriøst å lure på antall IQ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, men jeg fikk inntrykk av noe annet. Samme det.

Hva mener DU skal gjøres med folk som ikke skjønner tall?

Vi hadde ei som ikke skjønte forskjellen på 0 og o. Mange år siden, men da begynte jeg seriøst å lure på antall IQ......

Eg synst dei skal få nokonlunde same støtte til å takle problemet sitt som dyslektikarar får.

Matematikk og tal møter ein overalt, og det er eit stort "handikap" for mange å ikkje takle dette. - Ikkje minst fordi høgare utdaning vert vanskelegare.

Det er ingen tvil om at dersom det vert brukt ressursar på problemet, kan ein finna måtar å gjera problemet mindre, på same vis som dyslektikarar har betre vilkår i dag enn for 20 år sidan. - Fordi dette har vore prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du sende meg alle dokumentene du skal ha opp på web i word også skal jeg fikse det for deg.

Jeg har ikke word på denne skraphaugen, men works! Møkkaprogram...

Jeg må nesten være med på hele prosessen selv, altså fysisk tilstede, ellers får jeg ikke moderert og lagt til ting senere for jeg er så håpløs med data.

Jeg mangler "big picture thinking", en del av min dyskalkuli, og da holder det ikke med forklaringer. Jeg må SE det.Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt også kontaktet Kristin Clemet & Co?

Ja jøss. For lenge siden. Fikk en overhyggelig mail tilbake fra sekretærene med masse jalla jeg visste fra før, som funker greit i teorien, men som ikke henger på greip i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst dei skal få nokonlunde same støtte til å takle problemet sitt som dyslektikarar får.

Matematikk og tal møter ein overalt, og det er eit stort "handikap" for mange å ikkje takle dette. - Ikkje minst fordi høgare utdaning vert vanskelegare.

Det er ingen tvil om at dersom det vert brukt ressursar på problemet, kan ein finna måtar å gjera problemet mindre, på same vis som dyslektikarar har betre vilkår i dag enn for 20 år sidan. - Fordi dette har vore prioritert.

For min del måtte de gjerne bruke alle midler som er tilgjengelige, men hva er det som er det?

Kanskje hvis noen hadde kunnskap, men det tror jeg man skal lete lenge etter. Det er bare noe som ikke fungerer. Tall er verre enn bokstaver, for der må de ikke bare lære, men ha en viss hukommelse.

Desverre, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del måtte de gjerne bruke alle midler som er tilgjengelige, men hva er det som er det?

Kanskje hvis noen hadde kunnskap, men det tror jeg man skal lete lenge etter. Det er bare noe som ikke fungerer. Tall er verre enn bokstaver, for der må de ikke bare lære, men ha en viss hukommelse.

Desverre, men sant.

Prøv et søk på Google, Snorre Ostad, spesifikke lærevansker i matematikk eller dyscalculia ditt fugleskremsel!!

Les og lær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke jeg fornærmer noen hvis jeg ber om en utdyping av begrepet 'dyskalkuli'. Er dette en lidelse - og i så fall: Handler det om folk som ikke fikser tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke jeg fornærmer noen hvis jeg ber om en utdyping av begrepet 'dyskalkuli'. Er dette en lidelse - og i så fall: Handler det om folk som ikke fikser tall?

Ja det stemmer. Et kjapt søk på Google bringer opp masse info.

Søk på "dyscalculia" "Snorre Ostad" eller "Lærevansker i matematikk".

Evnt. http://home.no/vivvisag/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, men jeg fikk inntrykk av noe annet. Samme det.

Hva mener DU skal gjøres med folk som ikke skjønner tall?

Vi hadde ei som ikke skjønte forskjellen på 0 og o. Mange år siden, men da begynte jeg seriøst å lure på antall IQ......

Hvor fikk du det inntrykket fra da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...