Gå til innhold

Hallodamer og klær


Nyco

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske en eneste gang å ha sett hallodamene på tv i samme antrekk to dager på rad.

Får de klær/penger av tvselskapet de jobber for?

Eller har de to hundre tusen i utgifter til klær i året og et klesskap på størrelse med Gardemoen?

Òg har noen sett dem i H&M klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får klær av TV-selskapet. De passer på å gi dem klær som passer til personligheten, og du ser også at de unngår klær som krasjer med bakgrunnen osv. Det var jo mye diskusjon rundt Elin Tvedt's kubukser. De som ordner med klærne sa at de ikke pleide å bruke slike klær, men hun var en type som kunne gå med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får klær av TV-selskapet. De passer på å gi dem klær som passer til personligheten, og du ser også at de unngår klær som krasjer med bakgrunnen osv. Det var jo mye diskusjon rundt Elin Tvedt's kubukser. De som ordner med klærne sa at de ikke pleide å bruke slike klær, men hun var en type som kunne gå med dette.

Ansatte i kommersielle kanaler får også klær og utstyr av klesprodusenter som vil profilere sine produkter. De blir med andre ord sponset, (av feks Levis, Diesel o.l) - avhengig av profilen personen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får klær av TV-selskapet. De passer på å gi dem klær som passer til personligheten, og du ser også at de unngår klær som krasjer med bakgrunnen osv. Det var jo mye diskusjon rundt Elin Tvedt's kubukser. De som ordner med klærne sa at de ikke pleide å bruke slike klær, men hun var en type som kunne gå med dette.

Hun har altså en personlighet som passer til å gå i kubukser...*lattermild*

Er det et komplemang eller...? ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare NRK som har synlige hallodamer, tror jeg. Og NRK har et stort kostymelager. Tror de kan velge selv om de tar klær derfra, eller bruker eget. Men farger etc. må selvsagt harmonere med det andre som vises i studio.

Husker jeg så en nyhetsoppleser på en distriktssending i en genser fra KappAhl. Den var v-ringet, mørk rød med svart kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare NRK som har synlige hallodamer, tror jeg. Og NRK har et stort kostymelager. Tror de kan velge selv om de tar klær derfra, eller bruker eget. Men farger etc. må selvsagt harmonere med det andre som vises i studio.

Husker jeg så en nyhetsoppleser på en distriktssending i en genser fra KappAhl. Den var v-ringet, mørk rød med svart kant.

Tro om de blir så påvirket at når de er hjemme så vurderer de om genseren står til gardinene før de kler på seg...

*humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har altså en personlighet som passer til å gå i kubukser...*lattermild*

Er det et komplemang eller...? ;0)

Ikke vet jeg. Det var det de sa på det programmet jeg så.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om de blir så påvirket at når de er hjemme så vurderer de om genseren står til gardinene før de kler på seg...

*humre*

Ja, kanskje det!

Ellers når det gjelder andre som viser seg på skjermen, kan en av og til lure på om de får hjelp til å vurdere antrekk og farger. F. eks. har jeg av og til sett Karen Marie Ellefsen i sennepsgult, og det miskler hun til de grader. I det hele tatt er det få blondiner som kler gult. Da må de være utpreget vårtype, og hun er nok sommer.

Tilbake til hallodamene: Ragnhild Sælthun Fjørtoft er veldig stilsikker og elegant, synes jeg. Og at hun nærmer seg de 60 er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De (på NRK i alle fall) har en HANGAR full av klær de kan fråtse i - jeg vet det, jeg har jobbet der - for hundre år siden. Ofte har de bare klær på overkroppen også *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De (på NRK i alle fall) har en HANGAR full av klær de kan fråtse i - jeg vet det, jeg har jobbet der - for hundre år siden. Ofte har de bare klær på overkroppen også *s*

Da skjønner jeg hvorfor det er så populært å være kameramann! ,0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg hvorfor det er så populært å være kameramann! ,0)

Da jeg jobbet der (som 14-åring) så var jeg inne på sminkerommet - og så forundret på en av "hallomennene" som reiste seg fra stolen, og hadde dressjakke, skjorte og slips - og SHORTS! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet der (som 14-åring) så var jeg inne på sminkerommet - og så forundret på en av "hallomennene" som reiste seg fra stolen, og hadde dressjakke, skjorte og slips - og SHORTS! :-)

*LOHOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet der (som 14-åring) så var jeg inne på sminkerommet - og så forundret på en av "hallomennene" som reiste seg fra stolen, og hadde dressjakke, skjorte og slips - og SHORTS! :-)

....jeg tenker nok du hadde vært enda mere forundret hvis han_IKKE_hadde hatt shorts på deg......;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg tenker nok du hadde vært enda mere forundret hvis han_IKKE_hadde hatt shorts på deg......;-)

Jeg kunne fortalt deg mange mystiske ting jeg så i NRK - den uka jeg var der i 1976....jeg hadde arbeidsuke - og var så stolt som en hane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne fortalt deg mange mystiske ting jeg så i NRK - den uka jeg var der i 1976....jeg hadde arbeidsuke - og var så stolt som en hane!

Hehe.. imponerer ikke meg - faren min jobba i krinken under store deler av oppveksten min. Arbeidsuke der var jo en selvfølgelighet, men stort sett hver eneste fridag ble benyttet til å bli med pappa på jobb. Du skulle se autografboka mi; til og med oversetterne har plass der!

*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. imponerer ikke meg - faren min jobba i krinken under store deler av oppveksten min. Arbeidsuke der var jo en selvfølgelighet, men stort sett hver eneste fridag ble benyttet til å bli med pappa på jobb. Du skulle se autografboka mi; til og med oversetterne har plass der!

*flire*

WOW!!! Få ta på deg! :-)

Men jeg var en 14-åring - gudsord fra landet, nesten ukyssa og greier! Jeg kjøpte Gul Merit i 10-pakninger og lekte overlegen når Anita Skorgan smilte og nikket til meg i kantina...hehe.

Ja, og så er jeg faktisk spybøtte i fjernsynsteateret TWIGS....*s*

Jeg jobbet ved rekvisittavdelingen - morsomt. Var ikke faren din det vel? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...