Gå til innhold

Middag


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Tomatsuppe m pastahjul her..... men nå var ikke det så fristende lenger..... Men det piper på kjøkkenet, tror suppen er ferdig gitt ;-(

*lusker ut på kjøkkenet....*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    13

  • rufsetufsa

    3

  • gyrken

    2

  • birdie

    2

Mest aktive i denne tråden

Hos oss blir det rester av gårsdagens "sauefri gjeterpai". Oppskriften er hjemmediktet, inspirert av gjeterpai, og oppsto ved en "hmm, hvordan kan man lage middag av det vi har i huset akkurat nå"-anledning for omtrent ti år siden. Hovedingrediensene er kjøttdeig, makaroni, hakkede tomater, einerbær, løk og hjemmelaget potetstappe. Og så ost på toppen. Nammenamm.. og nammenamm varmet opp dagen etter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hulk*

Jeg sitter fremdeles på jobben - og tygger på noen tørre riskaker for å stagge sulten. Nei, nå drar jeg snart hjem og lager mat.

Du vet at riskaker er det verste du kan proppe i deg mtp. blodsukkerstingning og dermed svært kortvarig stagging av sulten..? (For ikke å snakke om igangsetting av insulinets fettlagring).

*full av gode råd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN saftige biffer? Øh...spiser du stort mer enn èn biff til måltidet, sånn rent vanemessig, SDD...? Jeg tar meg i å undre om du ikke snart kommer til å se ut som en (rusle-)biff selv, jeg! :-)

Gubben min spiser en biff på rundt 300 gram til middag (+ tilbehøret da) og det ser for meg ut til å være en temmelig mektig porsjon kjøtt. Så når du sier NOEN biffer,så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN saftige biffer? Øh...spiser du stort mer enn èn biff til måltidet, sånn rent vanemessig, SDD...? Jeg tar meg i å undre om du ikke snart kommer til å se ut som en (rusle-)biff selv, jeg! :-)

Gubben min spiser en biff på rundt 300 gram til middag (+ tilbehøret da) og det ser for meg ut til å være en temmelig mektig porsjon kjøtt. Så når du sier NOEN biffer,så...

Jeg stussa litt over det der jeg også. Men for alt vi veit, hadde kanskje SDD besøk til middag? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN saftige biffer? Øh...spiser du stort mer enn èn biff til måltidet, sånn rent vanemessig, SDD...? Jeg tar meg i å undre om du ikke snart kommer til å se ut som en (rusle-)biff selv, jeg! :-)

Gubben min spiser en biff på rundt 300 gram til middag (+ tilbehøret da) og det ser for meg ut til å være en temmelig mektig porsjon kjøtt. Så når du sier NOEN biffer,så...

Min var på ca 350 gram :)

Jeg føler meg snart som en ruslebiff, men det går fort over. I morgen er det trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du går seks innlegg opp, ser du det. Tigerbølla, vel!!

Du er jo skikkelig plante. *ler*

Åja, hun ja... Men hun sikler bare etter middagen min, da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at riskaker er det verste du kan proppe i deg mtp. blodsukkerstingning og dermed svært kortvarig stagging av sulten..? (For ikke å snakke om igangsetting av insulinets fettlagring).

*full av gode råd*

Å nei! Men så pokker...hva i alle dager skal en stakkar spise?

*river meg i håret*

Jeg unngår nemlig brødmat av hvete så godt som mulig, og bare rugbrød og rug-knekkebrød er litt stusselig i lengden.

Har du noen gode råd til alternativer også, Birdie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...