Gå til innhold

Se kristne ekstremister drite seg ut på NRK nå!


musikeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    16

  • leenie

    11

  • pamparium

    6

  • kosdo

    3

Mest aktive i denne tråden

Så enig så enig.

Kristianslund er en merkelig skrue.

Heldigvis har han så mye sære og rare meninger som han står frem med at han ødelegger for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Så enig så enig.

Kristianslund er en merkelig skrue.

Heldigvis har han så mye sære og rare meninger som han står frem med at han ødelegger for seg selv.

Si ikke det, la han få makt, så kan vi se. Utrolig hvor mye skade de kan gjøre.

Men vi lar dem ikke få makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det, la han få makt, så kan vi se. Utrolig hvor mye skade de kan gjøre.

Men vi lar dem ikke få makt.

Han kan da ikke få noe makt.

Var det 7500 stemmer han hadde fått?

Mesteparten består vel av pensjonerte menn slik at partiet dør ut ved naturlig avgang.

Men, jeg må si at det er skummelt at noen har meninger som dette i 2002. Skulle jeg ha brukt f.eks. Ringenes herre som min bibel, ville jeg fa..n skjæra meg vært innlagt for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Han kan da ikke få noe makt.

Var det 7500 stemmer han hadde fått?

Mesteparten består vel av pensjonerte menn slik at partiet dør ut ved naturlig avgang.

Men, jeg må si at det er skummelt at noen har meninger som dette i 2002. Skulle jeg ha brukt f.eks. Ringenes herre som min bibel, ville jeg fa..n skjæra meg vært innlagt for lenge siden.

Jeg har koranen i hylla på norsk og har prøvd å lese noe, men makan til kaotisk røre skal du lete lenge etter. Villfarne sjeler må jo bli helt utfriika av den boka også :-) hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koranen i hylla på norsk og har prøvd å lese noe, men makan til kaotisk røre skal du lete lenge etter. Villfarne sjeler må jo bli helt utfriika av den boka også :-) hmmm...

Det er merkelig at de mest ekstreme ikke innser at det faktisk bare dreier seg om bøker.....ikke en bruksanvisning.

Hadde det vært EN gud, hadde vi vel fått EN bruksanvisning og ikke en hel haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er merkelig at de mest ekstreme ikke innser at det faktisk bare dreier seg om bøker.....ikke en bruksanvisning.

Hadde det vært EN gud, hadde vi vel fått EN bruksanvisning og ikke en hel haug.

Sant nok. Abraham er far til tre religioner som har utviklet seg helt ulikt, det er også litt merkelig. Bl a det gamle testamente ble for j.... grotesk, så vips oppfant vi? kristne en ny religion, den nye pakt, eller det nye testamentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Kristianslund virker ekstrem, men i diskusjoner på nettet har jeg møtt en hel skokk med mennesker som nok satt og nikket med beundrende blikk når han snakket på skjermen i kveld.

Jeg er spent på hva han skriver om dette programmet på siden sin.

(http://www.ikrist.com/)

Her er en smakebit fra avisen hans:

"Universets, livets og menneskets tilblivelse kan bare forklares på én av to måter: (1) Enten har det foregått en skapelse, eller (2) det hele er blitt til av seg selv. Alternativ 2 er selvsagt tøv, men siden mennesket er ondt og stivnakket i sin fiendtlighet mot Herren, Israels Gud, er det likevel svært mange som godtar tullet! Den eneste seriøse forklaringen er Bibelens skapelsesberetning."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Kristianslund virker ekstrem, men i diskusjoner på nettet har jeg møtt en hel skokk med mennesker som nok satt og nikket med beundrende blikk når han snakket på skjermen i kveld.

Jeg er spent på hva han skriver om dette programmet på siden sin.

(http://www.ikrist.com/)

Her er en smakebit fra avisen hans:

"Universets, livets og menneskets tilblivelse kan bare forklares på én av to måter: (1) Enten har det foregått en skapelse, eller (2) det hele er blitt til av seg selv. Alternativ 2 er selvsagt tøv, men siden mennesket er ondt og stivnakket i sin fiendtlighet mot Herren, Israels Gud, er det likevel svært mange som godtar tullet! Den eneste seriøse forklaringen er Bibelens skapelsesberetning."

Og denne mannen kaller seg vitenskapsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Kristianslund virker ekstrem, men i diskusjoner på nettet har jeg møtt en hel skokk med mennesker som nok satt og nikket med beundrende blikk når han snakket på skjermen i kveld.

Jeg er spent på hva han skriver om dette programmet på siden sin.

(http://www.ikrist.com/)

Her er en smakebit fra avisen hans:

"Universets, livets og menneskets tilblivelse kan bare forklares på én av to måter: (1) Enten har det foregått en skapelse, eller (2) det hele er blitt til av seg selv. Alternativ 2 er selvsagt tøv, men siden mennesket er ondt og stivnakket i sin fiendtlighet mot Herren, Israels Gud, er det likevel svært mange som godtar tullet! Den eneste seriøse forklaringen er Bibelens skapelsesberetning."

Her er en liten smakebit av partiprogrammet til Kristent samlingsparti.

De er jaggu meg noen raringer.

-Rovdyrplage er en følge av syndefallet og skal ikke legitimeres. Kristent Samlingsparti vil ha full trygghet for beitedyr, vilt og bosetting.

-Likestillingsideologien avvises som den demoniske åndsimpuls den er. All kjønnskvotering skal avskaffes.

-Når seksualdriften ikke lenger styres av Gudsfrykten, kan alt skje. Man har da åpnet døren for anarkiet - for lovløsheten og selvødeleggelsen. Nasjonen har begynt å grave sin egen grav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne mannen kaller seg vitenskapsmann.

Det underlige er at fyren er professor og har to doktorgrader! Fagfeltet hans er såvidt jeg har forstått statistikk (http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=767).

"Jeg har arbeidet med vitenskapelig metodelære hele mitt voksne liv, og har undervist studenter og forskere på alle nivåer i dette." (Fra "Bibel og vitenskap"-artikkelen på siden hans)

Også fra siden hans:

SITAT: "De dominerende holdningene på livssynsområdet og innen en del vitenskaper i dag er preget av eventyr og ønsketenkning. Kristendommens motstandere er redde for å ta en saklig debatt. I stedet kommer de med usaklige angrep. De bruker ord som vitenskap og vitenskapelig for å kamuflere sine uholdbare standpunkter. Og kristne mennesker er altfor villige til å la seg bløffe! De vender seg fra Sannheten og tror på eventyr som "Big bang" og Darwinismen. Disse eventyrene er i virkeligheten Satans versjon av skapelsesberetningen!

Gud er mer "vitenskapelig" i god betydning av ordet enn alle vitenskapsmenn. Han har gitt bevis for sin egen eksistens. (Rom. 1,20.) Han har gitt bevis for Jesu guddom. (Rom. 1,4 og Ap.gj. 17,31.) Han har gitt bevis for sin egen pålitelighet. (5. Mos. 18, 21-22.) Han har gitt oppskrift på et eksperiment som vil bekrefte Bibelens sannhet. (Joh. 7,17.) Og han har gitt oss selve sannheten. (Joh. 17,17.) Hvorfor overser man alt dette og mer til? Hva kan "vitenskapen" stille opp mot dette?

I Norge er vi så heldige at kristendommen er statens offentlige religion som preger samfunnet på mange områder. Nå må vi ikke være så dumme at vi kaster ut Sannheten og innfører løgnaktige livssyn i stedet i "livssynsnøytralitetens" navn." SITAT SLUTT.

Jeg er redd dette viser hvilken fordummende kraft religioner kan ha på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten smakebit av partiprogrammet til Kristent samlingsparti.

De er jaggu meg noen raringer.

-Rovdyrplage er en følge av syndefallet og skal ikke legitimeres. Kristent Samlingsparti vil ha full trygghet for beitedyr, vilt og bosetting.

-Likestillingsideologien avvises som den demoniske åndsimpuls den er. All kjønnskvotering skal avskaffes.

-Når seksualdriften ikke lenger styres av Gudsfrykten, kan alt skje. Man har da åpnet døren for anarkiet - for lovløsheten og selvødeleggelsen. Nasjonen har begynt å grave sin egen grav!

Vil bare få presisere at langt i fra alle kristne støtter opp om Kristent Samlingsparti. Jeg vet faktisk ikke om noen. Meg selv inkludert.

Jøje, så upopulært det er å være kristen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få presisere at langt i fra alle kristne støtter opp om Kristent Samlingsparti. Jeg vet faktisk ikke om noen. Meg selv inkludert.

Jøje, så upopulært det er å være kristen..

Men du er ikke ekstremist.

Siden det ikke er mer enn rundt 7500 mennesker som støtter Kristent samlingsparti, så er det vel ikke rart du ikke kjenner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du er ikke ekstremist.

Siden det ikke er mer enn rundt 7500 mennesker som støtter Kristent samlingsparti, så er det vel ikke rart du ikke kjenner noen.

Nei, jeg er ikke særlig ekstremistisk av meg. Kanskje heller det motsatte. Ikke riv dere i håret over de gamle, inngrodde dommedagsprofetene. Vi unge er i ferd med å overta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få presisere at langt i fra alle kristne støtter opp om Kristent Samlingsparti. Jeg vet faktisk ikke om noen. Meg selv inkludert.

Jøje, så upopulært det er å være kristen..

Det er klart at disse gærning'ene er altfor ekstreme for folk flest. Men, disse folkenes tilhengere er svært debatt-glade og gjør derfor mye utav seg i for eksempel nett-diskusjoner. Her har andre kristen-folk en utfordring! Stå på og gjør det klart at dere ikke vil bli assosiert med slik fundamentalistisk religiøsitet. Når disse folkene får all oppmerksomheten så er det lett å få det inntrykket at kristne ikke er i stand til tenke én rasjonell tanke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan da ikke få noe makt.

Var det 7500 stemmer han hadde fått?

Mesteparten består vel av pensjonerte menn slik at partiet dør ut ved naturlig avgang.

Men, jeg må si at det er skummelt at noen har meninger som dette i 2002. Skulle jeg ha brukt f.eks. Ringenes herre som min bibel, ville jeg fa..n skjæra meg vært innlagt for lenge siden.

Det verst er jo at om du hadde brukt LOTR som bibel, ville det hengt like mye på greip :-)

"..............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koranen i hylla på norsk og har prøvd å lese noe, men makan til kaotisk røre skal du lete lenge etter. Villfarne sjeler må jo bli helt utfriika av den boka også :-) hmmm...

Og det samme med Bibelen, spør du meg.

".............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke særlig ekstremistisk av meg. Kanskje heller det motsatte. Ikke riv dere i håret over de gamle, inngrodde dommedagsprofetene. Vi unge er i ferd med å overta :)

Hei!

Bare lurer på om du trur det kan bli "kult" å være kristen...

En populær-kristendom...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare lurer på om du trur det kan bli "kult" å være kristen...

En populær-kristendom...

mvh

Hva er det for et dustete spørsmål? Jeg syns jo selvfølgelig det ER kult å være kristen! Eller hadde jeg jo ikke vært det! Daah!

og når det gjelder resten av samfunnet, så hadde det jo vært fint om det hvertfall ikke ble sett på som negativt å ha en tro! Eller hur?

Tror du det kan bli KULT å være misjonær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...