Gå til innhold

Se kristne ekstremister drite seg ut på NRK nå!


musikeren

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Nei, jeg er ikke særlig ekstremistisk av meg. Kanskje heller det motsatte. Ikke riv dere i håret over de gamle, inngrodde dommedagsprofetene. Vi unge er i ferd med å overta :)

Hva med en TREDJE pakt ? En som tar med mobiltelefoner, biler, satellitter. Og/eller moderne astronomi, fysikk, paleontologi og sosialantropologi. Eller kunne vi like godt bruke de lærebøkene vi har ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    16

  • leenie

    11

  • pamparium

    6

  • kosdo

    3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Det underlige er at fyren er professor og har to doktorgrader! Fagfeltet hans er såvidt jeg har forstått statistikk (http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=767).

"Jeg har arbeidet med vitenskapelig metodelære hele mitt voksne liv, og har undervist studenter og forskere på alle nivåer i dette." (Fra "Bibel og vitenskap"-artikkelen på siden hans)

Også fra siden hans:

SITAT: "De dominerende holdningene på livssynsområdet og innen en del vitenskaper i dag er preget av eventyr og ønsketenkning. Kristendommens motstandere er redde for å ta en saklig debatt. I stedet kommer de med usaklige angrep. De bruker ord som vitenskap og vitenskapelig for å kamuflere sine uholdbare standpunkter. Og kristne mennesker er altfor villige til å la seg bløffe! De vender seg fra Sannheten og tror på eventyr som "Big bang" og Darwinismen. Disse eventyrene er i virkeligheten Satans versjon av skapelsesberetningen!

Gud er mer "vitenskapelig" i god betydning av ordet enn alle vitenskapsmenn. Han har gitt bevis for sin egen eksistens. (Rom. 1,20.) Han har gitt bevis for Jesu guddom. (Rom. 1,4 og Ap.gj. 17,31.) Han har gitt bevis for sin egen pålitelighet. (5. Mos. 18, 21-22.) Han har gitt oppskrift på et eksperiment som vil bekrefte Bibelens sannhet. (Joh. 7,17.) Og han har gitt oss selve sannheten. (Joh. 17,17.) Hvorfor overser man alt dette og mer til? Hva kan "vitenskapen" stille opp mot dette?

I Norge er vi så heldige at kristendommen er statens offentlige religion som preger samfunnet på mange områder. Nå må vi ikke være så dumme at vi kaster ut Sannheten og innfører løgnaktige livssyn i stedet i "livssynsnøytralitetens" navn." SITAT SLUTT.

Jeg er redd dette viser hvilken fordummende kraft religioner kan ha på mennesker.

Amen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva med en TREDJE pakt ? En som tar med mobiltelefoner, biler, satellitter. Og/eller moderne astronomi, fysikk, paleontologi og sosialantropologi. Eller kunne vi like godt bruke de lærebøkene vi har ?

Ispedd litt moderne filosofi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en TREDJE pakt ? En som tar med mobiltelefoner, biler, satellitter. Og/eller moderne astronomi, fysikk, paleontologi og sosialantropologi. Eller kunne vi like godt bruke de lærebøkene vi har ?

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva med en TREDJE pakt ? En som tar med mobiltelefoner, biler, satellitter. Og/eller moderne astronomi, fysikk, paleontologi og sosialantropologi. Eller kunne vi like godt bruke de lærebøkene vi har ?

Det innlegget manglet tekst.

Jeg gikk ut fra du vet hva den 1. og 2. pakt var/er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja, det vet jeg, men hva i huleste skal du med en tredje?

Ikke jeg. Den 1. ble visst litt for grotesk. Men syns du ikke den 2. er blitt litt avlegs ? 2000 år er en stund vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg. Den 1. ble visst litt for grotesk. Men syns du ikke den 2. er blitt litt avlegs ? 2000 år er en stund vet du.

*sukk*

Nei, jeg ser ikke behov for en tredje pakt. Ville jo vært litt rart, siden jeg allerede har redegjort for at jeg er kristen. Ikke sant?

NÅR pakten er tidfestet har lite å si for min tro. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*sukk*

Nei, jeg ser ikke behov for en tredje pakt. Ville jo vært litt rart, siden jeg allerede har redegjort for at jeg er kristen. Ikke sant?

NÅR pakten er tidfestet har lite å si for min tro. OK?

Men det mangler så mye ! Hvordan vet du hvordan du skal forholde deg til en mobiltelefon, når du ikke har Skriften å fortelle deg det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det mangler så mye ! Hvordan vet du hvordan du skal forholde deg til en mobiltelefon, når du ikke har Skriften å fortelle deg det ?

Jeg bruker noe så genialt som "evnen til å tenke selv", din dust. Mulig du aldri har hørt om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg bruker noe så genialt som "evnen til å tenke selv", din dust. Mulig du aldri har hørt om den.

Nånei, tenke selv er ikke lov, skriften skal følges til punkt og prikke. Eller ignorerer du det som ikke passer for deg ? Er det den eneste boka du leser ? Følger du noe av det andre du leser i andre bøker ? Norges lover f eks ? Advokater tilber den, men de tar med lovforarbeider, forskrifter, tidligere dommer og praksis. Gjør du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nånei, tenke selv er ikke lov, skriften skal følges til punkt og prikke. Eller ignorerer du det som ikke passer for deg ? Er det den eneste boka du leser ? Følger du noe av det andre du leser i andre bøker ? Norges lover f eks ? Advokater tilber den, men de tar med lovforarbeider, forskrifter, tidligere dommer og praksis. Gjør du ?

:-)

Du er fullstendig, komplett idiot! Jeg skal spare på innlegget ditt. Det er flere enn jeg som trenger en god latter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

:-)

Du er fullstendig, komplett idiot! Jeg skal spare på innlegget ditt. Det er flere enn jeg som trenger en god latter!

Det var ikke noe mer jeg ventet heller. Det er bare en bok skrevet av mange forfattere gjennom lang tid, flere hundre år, de kan ikke alle sammen ha væert presise sekretærer for din gud. Feil må ha oppstått, men hvor mange/store ? Er i verste fall alt sammen fri fantasi ? Jeg har faktisk lest bedre bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke noe mer jeg ventet heller. Det er bare en bok skrevet av mange forfattere gjennom lang tid, flere hundre år, de kan ikke alle sammen ha væert presise sekretærer for din gud. Feil må ha oppstått, men hvor mange/store ? Er i verste fall alt sammen fri fantasi ? Jeg har faktisk lest bedre bøker.

For ditt vedkommende er det i BESTE FALL fri fantasi. Er det IKKE fri fantasi, så har du jo et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

For ditt vedkommende er det i BESTE FALL fri fantasi. Er det IKKE fri fantasi, så har du jo et problem.

Ser ikke problemet, jeg kan være snill uten å være religiøs, da kan jeg være snill -direkte-. Om jeg lever eller dør bryr naturen seg ikke så mye om, siden jeg bare er en liten brikke. Av jord er du kommet, til jord skal du bli. Det er sant. Livet er før døden, ikke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

For ditt vedkommende er det i BESTE FALL fri fantasi. Er det IKKE fri fantasi, så har du jo et problem.

Du har rett, jeg må bli frelst. Jeg må bort fra dette helvete, søke inn i skriften og inn i meg selv, inn i jesus og inn i himmelen...

Vent litt... ingen jeg kjenner skal til himmelen ! Da kan det bli kjedelig, nei, jeg har jo bestilt tur til London, der er det mere liv og røre.

Jeg leide inn fem kristne til å be for meg: de skulle sørge for at jeg skulle bli rik. Og etter 3 ukers bønn vant jeg kr 35 i lotto !! Problemet var at bønnefolka skulle ha 35.000 så det var ikke så lønnsomt. Kanskje jeg heller skulle begynne å be for folk. Er det noen som trenger forbønn her? Kr 500 pr time !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, jeg må bli frelst. Jeg må bort fra dette helvete, søke inn i skriften og inn i meg selv, inn i jesus og inn i himmelen...

Vent litt... ingen jeg kjenner skal til himmelen ! Da kan det bli kjedelig, nei, jeg har jo bestilt tur til London, der er det mere liv og røre.

Jeg leide inn fem kristne til å be for meg: de skulle sørge for at jeg skulle bli rik. Og etter 3 ukers bønn vant jeg kr 35 i lotto !! Problemet var at bønnefolka skulle ha 35.000 så det var ikke så lønnsomt. Kanskje jeg heller skulle begynne å be for folk. Er det noen som trenger forbønn her? Kr 500 pr time !?

Hva er det du fabler om? Jeg har da aldri sagt at du må bli frelst? For å være ærlig, så driter jeg jo 100% i hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva er det du fabler om? Jeg har da aldri sagt at du må bli frelst? For å være ærlig, så driter jeg jo 100% i hva du gjør.

Det var ikke et kristent svar, vi skal ha omtanke for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for et dustete spørsmål? Jeg syns jo selvfølgelig det ER kult å være kristen! Eller hadde jeg jo ikke vært det! Daah!

og når det gjelder resten av samfunnet, så hadde det jo vært fint om det hvertfall ikke ble sett på som negativt å ha en tro! Eller hur?

Tror du det kan bli KULT å være misjonær?

Hei!

Eg og synest det er bra å være kristen..

Men Jesus gir jo klar beskjed om at dei som vil følge han må forvente å møte motstand...

At ein må ta sitt kors opp...

Og Paulus smeller til og seier at ALLE som vil leve gudfryktig i Kristus Jesus, skal bli forfulgt...

2.Tim.3.12

Da blir jo spørsmålet lever vi gudfryktig??

Er du klar over hvor mange som blir drept kvar dag pga. at dei vil følge Jesus??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...