Gå til innhold

Trenger hjelp med hjemmeside!


Amiga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Min mening i føste øyekast:

Ta bort rammene, musikken og den tunge bakgrunnen.

Bildene er for trege å laste, bruk heller "thumbnails" som man kan klikke på og dermed forstørre. Trege sider er en lidelse. Et bilde som er halvparten blir fire ganger raskere å laste. Bruk et optimaliseringsprogram for å komprimere dem.

Eksempler: http://www.gullsmed.net

På den annen side er det gøy å lage sider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening i føste øyekast:

Ta bort rammene, musikken og den tunge bakgrunnen.

Bildene er for trege å laste, bruk heller "thumbnails" som man kan klikke på og dermed forstørre. Trege sider er en lidelse. Et bilde som er halvparten blir fire ganger raskere å laste. Bruk et optimaliseringsprogram for å komprimere dem.

Eksempler: http://www.gullsmed.net

På den annen side er det gøy å lage sider :-)

Det gidder jeg ikke i dag, planen er total forandring, men må ta det når armene blir litt bedre. Det er gøy, skal ta bort musikken og javascriptene også, bare jeg blir bedre i armene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, det var pussig. Teksten forskyver seg IKKE hos meg, selv om jeg setter på "Favoritter" til venstre. Ser akkurat ut som det skal, likevel.

Det er for at jeg setta i rammer, lagde den på ny i morrest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det gidder jeg ikke i dag, planen er total forandring, men må ta det når armene blir litt bedre. Det er gøy, skal ta bort musikken og javascriptene også, bare jeg blir bedre i armene. :-)

Jeg skal ikke bry meg for mye, da du kanskje ikke skal tjene penger på dette i første omgang, og kritikk er ikke alltid morsomt. Musikken er 124 KB og tar tid å laste, noen venter ikke så lenge at de får høre den, spesielt .mid filer. Tunge bakgrunner tar blikket vekk fra motivet, det samme gjør streker og rammer. Mange føler de må tapetsere og dekorere omtrent som i stua, og det er gøy, men ikke for de som søker informasjon. Hvis formålet med sidene er å dekorere og ha det gøy, er det sikkert OK.

Armene dine ser helt OK ut for meg :-)

Du må ha et skjult talent for å lage svært så pene barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gidder jeg ikke i dag, planen er total forandring, men må ta det når armene blir litt bedre. Det er gøy, skal ta bort musikken og javascriptene også, bare jeg blir bedre i armene. :-)

Kanskje finne et nytt sted å ha siden og, hvis ikke du liker reklamen da ;)

http://home.no/ feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke bry meg for mye, da du kanskje ikke skal tjene penger på dette i første omgang, og kritikk er ikke alltid morsomt. Musikken er 124 KB og tar tid å laste, noen venter ikke så lenge at de får høre den, spesielt .mid filer. Tunge bakgrunner tar blikket vekk fra motivet, det samme gjør streker og rammer. Mange føler de må tapetsere og dekorere omtrent som i stua, og det er gøy, men ikke for de som søker informasjon. Hvis formålet med sidene er å dekorere og ha det gøy, er det sikkert OK.

Armene dine ser helt OK ut for meg :-)

Du må ha et skjult talent for å lage svært så pene barn ?

Jeg vet, jeg vet, siden ble laget for over 3 år siden og jeg har lenge hatt planer å gjøre noe med den, nå var det kun den siden med bilder av meg som ble laget nå.

Og armene er _IKKE_ bra.

Jeg vet nå ikke akkurat om det trengs så mye talent for å lage pene barn *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje finne et nytt sted å ha siden og, hvis ikke du liker reklamen da ;)

http://home.no/ feks.

Jeg hadde tenkt å legge de hos min egen nettleverandør, men har noe brannmurplager som gjør at jeg ikke kommer inn på mine personlige sider. Trenger å få webcamet også på nett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - men så kan du gjøre rammene i tabellen usynlig, gjøre hele tabellen smalere, og bunnstille teksten sånn at alt kommer på linje.

Jaha, og hvordan gjør jeg det da? Får se om jeg finner ut av det når jeg får tid, nå skal jeg bort! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg vet, jeg vet, siden ble laget for over 3 år siden og jeg har lenge hatt planer å gjøre noe med den, nå var det kun den siden med bilder av meg som ble laget nå.

Og armene er _IKKE_ bra.

Jeg vet nå ikke akkurat om det trengs så mye talent for å lage pene barn *hehe*

Lykke til med barn og hjemmesider !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, og hvordan gjør jeg det da? Får se om jeg finner ut av det når jeg får tid, nå skal jeg bort! :-)

Høyreklikk i tabellen og velg "Table properties" eller noe i den duren, så får du opp en boks der du kan gjøre innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening i føste øyekast:

Ta bort rammene, musikken og den tunge bakgrunnen.

Bildene er for trege å laste, bruk heller "thumbnails" som man kan klikke på og dermed forstørre. Trege sider er en lidelse. Et bilde som er halvparten blir fire ganger raskere å laste. Bruk et optimaliseringsprogram for å komprimere dem.

Eksempler: http://www.gullsmed.net

På den annen side er det gøy å lage sider :-)

Hva var gullsmedsiden eksempel på? Jeg fikk ikke opp bildene på forsiden. Ser ut til at det er feil adressering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva var gullsmedsiden eksempel på? Jeg fikk ikke opp bildene på forsiden. Ser ut til at det er feil adressering...

Virker helt OK her ?

Eksempel på at streker, remmer og dekor ikke alltid er så OK for en kunde som søker informasjon. Så der kan du se et sted som nærmest er helt fri for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening i føste øyekast:

Ta bort rammene, musikken og den tunge bakgrunnen.

Bildene er for trege å laste, bruk heller "thumbnails" som man kan klikke på og dermed forstørre. Trege sider er en lidelse. Et bilde som er halvparten blir fire ganger raskere å laste. Bruk et optimaliseringsprogram for å komprimere dem.

Eksempler: http://www.gullsmed.net

På den annen side er det gøy å lage sider :-)

På den gullsmed-siden er det nesten ingen av bildene som virker. De ligger jo som linker til bilder på webdesignerens egen maskin i stedet for til bilder på serveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

På den gullsmed-siden er det nesten ingen av bildene som virker. De ligger jo som linker til bilder på webdesignerens egen maskin i stedet for til bilder på serveren.

Bra du sa det før noen andre oppdaget det. Det er en bug i FP, og skjer innimellom. Rettes nå. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å legge de hos min egen nettleverandør, men har noe brannmurplager som gjør at jeg ikke kommer inn på mine personlige sider. Trenger å få webcamet også på nett! :-)

.har du ikke fått opp camera ennå???...treging....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...