Gå til innhold

Viser alkoholen hvem du er ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

En herværende hobbyfilosof mener at alkoholpåvirkning får fram det som finnes inni deg, forandrer du deg når du har drukket, blir du slik du egentlig er eller helst vil være. Kan det være riktig ?

Eksepelvis politimannen som blir psykopatisk i fylla. Han blir ondskapsfull, krangler og sloss, gjemmer unna drikkevarer for å unngå å dele, kjører i fylla osv. Men er tilsynelatende for meg en engel når han er edru, men riktignok svær i kjeften (det er jeg også, men jeg forandrer meg svært lite med alkohol, bortsett fra en oppskrudd meddelsomhet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en viss mulighet for at alkoholen får fram sider av oss, som vi ikke viser så mye ellers. Åpenhet, som du nevnte...Jeg tror ikke de som er voldelige i fylla nødvendigvis ønsker å være slik,mer at det kommer fortere til overflaten, fustrasjoner osv.

Selv blir jeg vanvittig deilig i fylla, men det er jeg som edru ogå:-)

At noen mener jeg blir vulgær,stiller jeg meg totalt uforstående til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er vel en viss mulighet for at alkoholen får fram sider av oss, som vi ikke viser så mye ellers. Åpenhet, som du nevnte...Jeg tror ikke de som er voldelige i fylla nødvendigvis ønsker å være slik,mer at det kommer fortere til overflaten, fustrasjoner osv.

Selv blir jeg vanvittig deilig i fylla, men det er jeg som edru ogå:-)

At noen mener jeg blir vulgær,stiller jeg meg totalt uforstående til!!

Vulgær ? nei holoppa ! det er ikke bra og selvfølgelig ikke sant :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg blir en STOR kåsør og taler -og så mange GODe vitser som jeg kan! -og så blir jeg kvalm, og så spyr jeg! :-)

Ditt sanne jeg altså ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forandrer meg ikke i fylla, eller kanskje litt, jeg blir faktisk snillere. Holder meg langt unna bråk, det gidder jeg ikke og ikke blir jeg storkjeftet heller. Synes det er rett og slett dumt å gjøre noe i fylla jeg ikke kan gjøre ellers.

Men nå må jeg legge til at jeg ikke har vært full på minst 13 år, selv om jeg ikke er avholdsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg forandrer meg ikke i fylla, eller kanskje litt, jeg blir faktisk snillere. Holder meg langt unna bråk, det gidder jeg ikke og ikke blir jeg storkjeftet heller. Synes det er rett og slett dumt å gjøre noe i fylla jeg ikke kan gjøre ellers.

Men nå må jeg legge til at jeg ikke har vært full på minst 13 år, selv om jeg ikke er avholdsmann.

Der kjente jeg igjen noe: jeg blir snillere og mer spandabel :-) Ikke si det til noen *hysj*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg liten tro på, gitt.

Jeg blir helt psycho når jeg drikker. Men nå er jeg jo manisk-depressiv, da. Høh.

Jeg har brukt et par år på å finne ut av hvor mye jeg tåler av alkohol og om jeg tåler noe i det hele tatt.

I alle år har jeg blitt åpen, litt for kreativ og skravlete når jeg drikker. Løper rundt som en annen tulling, danser på bordet, fanger måker og bader i fontener.

Men det er det slutt på og jeg vil over hodet ikke påstå at det er "mitt sanne jeg". Jeg kan tåle opptil 2-3 øl (1/2 litere) pluss en drink eller to hvor jeg fortsatt er meg selv, dog noe mer åpen enn vanlig.

Etter dette havner jeg på et stadie jeg helst ikke burde vært.

Jeg tror dette gjelder for de fleste, kanskje grensen går ved mer eller mindre. Men jeg tror så absolutt ikke folk er mer "seg selv" i fylla enn vanlig.

Tap av hemninger og kontroll vil jeg heller kalle det. At folk forteller ærlige sannheter har nok også noe med at de mister kontrollen - for i edru tilstand ville nok de fleste holdt private eller skumle affærer for seg selv...

Enkelte vil nok se det som en lettelse å kunne miste en del hemninger, spesielt om de er sjenerte eller deprimerte. Klart det er jo tross alt en rus som fjerner sperrer som normalt finnes i hodet. Det er ikke alltid de sperrene er like behagelige for de som har dem, men jeg tror nok det finnes bedre måter å bli kvitt de på, enn å ty til alkohol.

Jeg vil definitivt svare nei på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler lite før jeg blir dårlig. Er jeg egentlig en sjuk person?

Forut for dårligheta er jeg imidlertid som folk flest, tror jeg; diskusjonsivrig, noe høylydt, flørtete, ler mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Jeg drikker ikke mye, er det man kaller full en gang i året. Og jeg bærer på så mye rart, det har en tendens til å ramle ut hvis jeg drikker.

Derfor lar jeg være å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler lite før jeg blir dårlig. Er jeg egentlig en sjuk person?

Forut for dårligheta er jeg imidlertid som folk flest, tror jeg; diskusjonsivrig, noe høylydt, flørtete, ler mye.

I noe yngre dager kunne jeg drikke og drikke og drikke til den lyse morgen. Jeg ble morsommere og morsommere, råere og råere i replikken, i bedre og bedre form. Hoi! Og _aldri_ i bakrus.

Jaja, det var da det, og itte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carisma1365380365

Er jeg sint, blir jeg sintere. Er jeg glad, blir jeg gladere. Alkohol forsterker nyasene. Men nei, alkoholen viser ikke hvem jeg er. Mitt sanne jeg kommer frem hele tiden... dessverre kan man kanskje si.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv blir jeg bare mer av den jeg vanligvis er når jeg drikker. Til vanlig er jeg pratsom og utadvendt og liker å le - når jeg drikker, kan jeg skravle i det uendelige og le så jeg griner. Det hadde vært merkelig om jeg plutselig skulle blitt sur eller innadvent...

Det er litt rart med de som blir veldig, veldig annerledes i fylla. Det må jo ligge der inne et sted når de er edru også, men kanskje de har sterke sperrer som løsner når de drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.... Jeg kan bli litt tilbaketrukket og observerende. Filosofisk og litt ordknapp. Gjerne ha "dype samtaler" med ett menneske. Eller kaste meg inn i alle diskusjoner og skravle høl i hodet på folk. Kommer an på humør og dagsform.

Jeg har vel de samme tendenser i edru tilstand også, men alt blir vel forsterket under påvirkning av alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...