Gå til innhold

5 mnd gammel og seksuelt misbrukt.


Gjest eveningstar

Anbefalte innlegg

*applaus!!*

Takk, sør og kie. i dag er en sånn dag der jeg har sittet med både overgripere og misbrukte, og nå er jeg trøtt og på gråten.

Mingler meg glad.....

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, sør og kie. i dag er en sånn dag der jeg har sittet med både overgripere og misbrukte, og nå er jeg trøtt og på gråten.

Mingler meg glad.....

;-)

*klem*

Let's mingle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eveningstar

Det du bør begripe i barnevernet er at noen mangler foreldre-evne helt og aldeles. Noen vet ikke hva grenser er, de ser ikke grensene mellom voksen og barn, grensene mellom seg og andre, grensene mellom sex og omsorg.

Du bør kunne se dette, oppdage det, fatte at det finnes, og ha mot til å nevne det ved navn. Du bør tåle å høre historiene, slik at det blir mulig å fortelle dem til deg. Du bør ha mot og vilje til å gå inn i saker der du ikke forstår hvorfor foreldrene er blitt slik.

Det er ikke din jobb å forstå eller identifisere deg med, overgripere. Det er din jobb å verne om barnet. Noen ganger er det din jobb å styrke de voksne. Men ikke overgripere. Det vil aldri være din jobb å hjelpe en overgriper til å bli en god far/mor.

Det er også din jobb å ikke bli så sauset inn i ubegripelige problemer at du blir handlingslammet.

La oss andre i andre deles av hjelpeapparatet gjøre vår jobb, og forbered deg på å gå inn i situasjoner du aldri vil få mulighet til å forstå rekkevidden av, fordi det ikke er tid, rom eller kompetanse til å følge verken deg eller saken til bunns.

Håper du har et varmt hjerte, et kaldt hode og mot som en løve.

Lykke til.

Takk for tips.

Hva slags yrke har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør begripe i barnevernet er at noen mangler foreldre-evne helt og aldeles. Noen vet ikke hva grenser er, de ser ikke grensene mellom voksen og barn, grensene mellom seg og andre, grensene mellom sex og omsorg.

Du bør kunne se dette, oppdage det, fatte at det finnes, og ha mot til å nevne det ved navn. Du bør tåle å høre historiene, slik at det blir mulig å fortelle dem til deg. Du bør ha mot og vilje til å gå inn i saker der du ikke forstår hvorfor foreldrene er blitt slik.

Det er ikke din jobb å forstå eller identifisere deg med, overgripere. Det er din jobb å verne om barnet. Noen ganger er det din jobb å styrke de voksne. Men ikke overgripere. Det vil aldri være din jobb å hjelpe en overgriper til å bli en god far/mor.

Det er også din jobb å ikke bli så sauset inn i ubegripelige problemer at du blir handlingslammet.

La oss andre i andre deles av hjelpeapparatet gjøre vår jobb, og forbered deg på å gå inn i situasjoner du aldri vil få mulighet til å forstå rekkevidden av, fordi det ikke er tid, rom eller kompetanse til å følge verken deg eller saken til bunns.

Håper du har et varmt hjerte, et kaldt hode og mot som en løve.

Lykke til.

Det der var et utrolig godt innlegg avil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ønsker å vite dette pga ønske om å bli barnevernspedagog. Er selv utdannet sosionom, og jobber innen barneverntjenesten.

Innen barneverntjenesten vil man møte overgripere, og samtale med de i forhold til den aktuelle barnevernsaken. Når man blir konfrontert med handlinger som er ufattelige, så trenger man ikke å forstå eller skjønne de - kun fordømme _handlingene_. Samtidig skal man prøve og la være å fordømme mennesket. Det er vanskelig og ikke alle makter dette, men i en profesjonell relasjon er det dette perspektivet man jobber utfra.

Hvis du er interessert i å forstå omsorgssvikt, så anbefaler jeg Kari Killen's bok "Sveket - Omsorgssvikt er alles ansvar", der står det bl.a. om foreldrefunksjoner og omsorgssvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en stund etterpå at babyen ikke var voldtatt alikevel.

Men hadde en blødning i underlivet.

Det ble bekreftet på sykehuset der nede. Husker ikke årsaken og det var ikke en fagkyndig person som sa at barnet var voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...