Gå til innhold

Asylindustrien og de som sulter i hjel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge Røde Kors koster det 300 kroner pr. år å sørge for nok mat til en av de som sulter i Afrika.

En velferdssøkende asylsøker koster samfunnet over 100.000, lavt vurdert.

Vi kunne altså for en falsk asylsøker holde liv i over 300 sultne i Afrika.

En strengere asylpolitikk mot de som kun er her for å utnytte systemet vårt, ville altså frigjøre midler til livreddende innsats overfor dem som virkelig trenger det.

Og dette er ikke å sette "svake grupper opp mot hverandre". Pengene som går inn i asylindustrien, forer opp advokater, politi, helsepersonell, byråkrater, menneskesmuglere osv og tjener ingen hensikt enn dette.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

I et blad leser jeg at våre venner danskene har regnet ut at en asylsøkerfamilie på to voksne og to barn koster den danske staten kr 530.000 DKR første året. I Norge får en middels innvandrerfamilie på 4 personer et snitt på kr 24.000 netto pr mnd, når ingen av dem har inntekt. For å ha såpass igjen med vanlig inntekt, må man tjene kr 700.000 brutto. Da er ingen andre parametre tatt i betraktning, kun ytelsene de får kæsj av sosialkontoret. En konkret alenemor med 4 barn får kr 12.000 pr mnd netto med alle ytelser fra staten når hun ikke er i jobb. Om tallene er riktige, vet jeg ikke, men det høres rart ut.

Skrevet

Dette med asylsøkeri og økonomi har jeg liten peiling på. Det er fint at du tar det opp til diskusjon, men jeg har dessverre meget lite å fare i slike saker.

Saken som linken under henviser til irriterer meg imidlertid grenseløst. Det er dessverre slik at bulkerne stikker av fra oss godtfolk, og da må vi, i motsetning til søta bror, betale skadeverket selv. Man kan dirre av mindre! Når jeg ser på disse stanerbilene som kjører pirattaxi i byene så er det unektelig mange riper og småbulker i disse bilene. Tror du noe av forklaringen er å finne her?

http://www.dinside.no/page/artf/32406.shtml?

Skrevet

I et blad leser jeg at våre venner danskene har regnet ut at en asylsøkerfamilie på to voksne og to barn koster den danske staten kr 530.000 DKR første året. I Norge får en middels innvandrerfamilie på 4 personer et snitt på kr 24.000 netto pr mnd, når ingen av dem har inntekt. For å ha såpass igjen med vanlig inntekt, må man tjene kr 700.000 brutto. Da er ingen andre parametre tatt i betraktning, kun ytelsene de får kæsj av sosialkontoret. En konkret alenemor med 4 barn får kr 12.000 pr mnd netto med alle ytelser fra staten når hun ikke er i jobb. Om tallene er riktige, vet jeg ikke, men det høres rart ut.

Så vidt jeg vet omfatter mine tall kun saksbehandling, advokat, politi, mottakopphold etc. Når de er klarert og "sluppet ut", oppstår sikkert tall i den størrelsesorden som du nevner.

Skrevet

Dette med asylsøkeri og økonomi har jeg liten peiling på. Det er fint at du tar det opp til diskusjon, men jeg har dessverre meget lite å fare i slike saker.

Saken som linken under henviser til irriterer meg imidlertid grenseløst. Det er dessverre slik at bulkerne stikker av fra oss godtfolk, og da må vi, i motsetning til søta bror, betale skadeverket selv. Man kan dirre av mindre! Når jeg ser på disse stanerbilene som kjører pirattaxi i byene så er det unektelig mange riper og småbulker i disse bilene. Tror du noe av forklaringen er å finne her?

http://www.dinside.no/page/artf/32406.shtml?

Kebeb-racere er riktig som du sier, en del preget av at det er foretatt en del Stoltenberg'er fra tid til annen.

Ellers har jeg jevnt inntrykk av at den gemene AP'er og SV'er er mest hissig til å kline døra i naboen, spesielt hvis denne har finere vogn.

Skrevet

Du skriver: "Vi kunne altså for en falsk asylsøker"

...eh.. ja.

Poenget er at man jo FØRST må avklare hvem som er en falsk asylsøker...

Man kunne jo også skaffe MASSE penger til staten ved å gi skyhøye fartsbøter til *alle* med hurtige biler (flesteparten av dem kjører for fort), og "hoppe over" slike kostbare detaljer som lasermåling og rettssak.

Men slik innsparing er du kanskje ikke så positivt innstilt til?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Vi kunne altså for en falsk asylsøker"

...eh.. ja.

Poenget er at man jo FØRST må avklare hvem som er en falsk asylsøker...

Man kunne jo også skaffe MASSE penger til staten ved å gi skyhøye fartsbøter til *alle* med hurtige biler (flesteparten av dem kjører for fort), og "hoppe over" slike kostbare detaljer som lasermåling og rettssak.

Men slik innsparing er du kanskje ikke så positivt innstilt til?

Med vennlig hilsen

Norge har allerede verdens høyeste fartsbøter.

Skrevet

Norge har allerede verdens høyeste fartsbøter.

Det er jo bare et argument for å sende ut flere slike bøter! :-)

Jeg vil anslå at 99% av alle med større BMWer har kjørt for fort - skal vi bare sende ut bøter til dem automatisk (f. eks. en gang i uken)?

Jeg forutsetter at vi sparer penger ved å nekte dem advokat og adgang til rettssak...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og det aller verste er at alle de falske asylsøkerne får en halv million cash i labben ved ankomst Gardermoen, og en Mercedes og beskjed om å bulke alle nordmenn de ser og voldta døtrene deres. Garantert uten å straffeforfølges! Det er helt sant, for jeg hørte det av noen som jeg tror har lest det i en avis eller hørt det av noen som jobber på et slags kontor eller noe.

Skrevet

Og det aller verste er at alle de falske asylsøkerne får en halv million cash i labben ved ankomst Gardermoen, og en Mercedes og beskjed om å bulke alle nordmenn de ser og voldta døtrene deres. Garantert uten å straffeforfølges! Det er helt sant, for jeg hørte det av noen som jeg tror har lest det i en avis eller hørt det av noen som jobber på et slags kontor eller noe.

LOL!

Ok for deg at jeg kopierer den siste setningen til senere bruk?

*gliser litt til*

Skrevet

Det er jo bare et argument for å sende ut flere slike bøter! :-)

Jeg vil anslå at 99% av alle med større BMWer har kjørt for fort - skal vi bare sende ut bøter til dem automatisk (f. eks. en gang i uken)?

Jeg forutsetter at vi sparer penger ved å nekte dem advokat og adgang til rettssak...

Med vennlig hilsen

Folk i dyre biler bør selvsagt ha lavere bøter fordi bilene er sikrere og tåler større fart.

Å bøtlegge en fører av ny BMW 740 med samme satser som en fører av en gammel Corolla eller hva det heter, er jo direkte usaklig.

For øvrig synes jeg fortsatt at asylindustriens rammevilkår bør strammes inn blant annen av hensyn til verdens sultende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...