Gå til innhold

PCT - Porfyria Cutanea Tarda

Anbefalte innlegg

Gjest PCT-pasient

Hei,

har blitt diagnostisert med PCT. Det hadde vært veldig interessant å høre om det eksisterer noe kunnskap om dette satt i forbindelse med alternativ medisin. PCT-pasienter tåler for eksempel ikke tilførsel av østrogen. Hva gjør vi i overgangsalderen? Huden er veldig tynn og preget når vi har utbrudd. Det oppstår veldig lett millea og vesikler - mye blemmer, sår og rifter, samt pigmentflekker. Kan alternativ behandling være et alternativ? For tiden tapper jeg blod to ganger månedlig, samt går på Klorokin, som er medisin mot malaria. Det er få tegn på rask bedring, og verst er trøttheten og slappheten. Er veldig interessert i å høre fra dere.

Med vennlig hilsen

Mai

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73953-pct-porfyria-cutanea-tarda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Hei,

Dette er en sjelden sykdom, som jeg personlig har liten erfaring med. Har derfor søkt i litteraturen, men det er ingen som har gjort noen undersøkelser eller rapportert noen resultater når det gjelder PCT ( i alle fall så langt som jeg kan finne). Likevel er det mange alternative uøvere som ikke behandler sykdommer, men prøver å styrke det syke menneske. Både homøopater, akupunktører og ernærings-terapeuter forsøker å gjøre en status over til helsetilstand, for deretter å forsøke å styrke den friske siden. Alle gruppene arbeider helhetlig og ettersom vi mangler undersøkelser, er det vanskelig å si noe om hvilken metode som er best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...