Gå til innhold

Kjemikalie for fjerning av fett?


Sør

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvilket vaskemiddel som selges i Norge (Ajax, Salmiakk, osv) er best for effektiv fjerning av fett fra en murvegg (med murpuss og maling) på kjøkken?

Skal legge fliser over, og veggen rundt komfyren er naturligvis litt fettet. Dette må fjernes for at flisene skal sitte godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet på margarinfabrikk i mine yngre dager. Der brukte vi et slags salmiakk-lignende stoff

Jeg har brukt salmiakk både på kjøkken og bad ved fliselegging!

Lykke til

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Samiakk 1:20 er effektivt men kan være skadelig for lungene. Jeg ville bruk f eks Pingo Kraftvask. Lukter ikke så j... og er faktisk så sterkt at det kan matte glass i ren form. Bruksanvisning på flaska. Syrehansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skuffende! Ut fra den forlokkende overskriften trodde jeg dette dreide seg om en ny og spennende slankekur!! ;)

Hei,

Hvis du kommer her og skrubber veggen, samt hjelper til med å legge fliser, så vil jeg tro at du blir slankere! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Så skuffende! Ut fra den forlokkende overskriften trodde jeg dette dreide seg om en ny og spennende slankekur!! ;)

Jeg har slankekur som virker: øks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis du kommer her og skrubber veggen, samt hjelper til med å legge fliser, så vil jeg tro at du blir slankere! ;-)

Med vennlig hilsen

så nok for meg litt morsommere måter å bli slankere på enn det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nok for meg litt morsommere måter å bli slankere på enn det ja!

Hei,

Fliselegging hjelper mot nesten alt! ;-) *ler*

Det jeg synes er "merkelig" er hvordan folk gjør alt mulig for å unngå fysisk arbeid, for så å måtte gå og kjede vettet av seg på et treningsstudio...

Altså, hvis man først skal slanke seg, må det da være bedre å "pusse opp huset" (man får det som man vil, sparer penger og det er lærerikt) istedet for å springe som en hamster i en tredemølle?

Jeg har aldri hatt behov for å dra på noe treningssenter i mitt liv!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle!

Vi har et litt "overdimensjonert" utsugningssystem på kjøkkenet, så lukten fra salmiakk er ikke noe problem.

Utsugningen er dimensjonert slik at vi kan faktisk kan *brenne* chili i en wok (slik noen oppskrifter krever) og knapt lukte det på 3 meters avstand. (Uten utsugning ville det føles som tåregass.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

mener du til å hogge ved med til vinteren?;)

Oops.. håper ingen trodde jeg mente at man skulle bruke øksa på fettet ? Hogge ved selvsagt, jeg kan stille med 10-15 favner, det skulle ta en uke effektivt, og 3-5 kilo fett er borte fra en skrott på 80-90 kg, spesielt fordi den må bæres et stykke etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...