Gå til innhold

Kjemikalie for fjerning av fett?


Sør

Anbefalte innlegg

Salmiakk er vel egnet. Men sørg for at det er _helt_ tørt og rent i området.

(Du må regne med at mye damp fra komfyren etter noen år har gitt fett-avleiringer i avtrekket over komfyren. Det burde du nok fjerne så du ikke risikerer brann ved at fettet tar fyr. )

Legg så på smøremembran (flytene stoff du får kjøpt i flisbutikken). Det hindrer fuktighet i å trenge inn i veggen. Viktig. Når membranen er tørket, legger du flisene på. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo typisk at bilgutta må trø til når tøffelheltene sitter fast;

Det eneste som hjelper er avfettingsvæske (evnt. felgrens) for bil. Du får kjøpt det på Shell eller noe.

Spray på og la virke i 5 minutter. Tørk av dritten med en pose autotwist, og vask med grønnsåpe etterpå.

Det river litt i nesa, med med mindre du er astmatiker og svaklig av deg, går deg greit.

For skikkelige mannfolk er dette barnelærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sør

Jeg prøvde å fjerne fettet på flisa med salmiakk, da blei'a forbanna, jaggu.

Men salmiakk er nå det eneste saliggjørende - åkke som.

Hei,

Jeg skal tenke på dere når jeg sager flisene med diamant-blad! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fliselegging hjelper mot nesten alt! ;-) *ler*

Det jeg synes er "merkelig" er hvordan folk gjør alt mulig for å unngå fysisk arbeid, for så å måtte gå og kjede vettet av seg på et treningsstudio...

Altså, hvis man først skal slanke seg, må det da være bedre å "pusse opp huset" (man får det som man vil, sparer penger og det er lærerikt) istedet for å springe som en hamster i en tredemølle?

Jeg har aldri hatt behov for å dra på noe treningssenter i mitt liv!

Med vennlig hilsen

ja helt enig, treningsstudio er kjedelig! Jeg vet om masse andre former for fysisk aktivitet som er mye morsommere, og sunnere både for sjel og kropp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt enig, treningsstudio er kjedelig! Jeg vet om masse andre former for fysisk aktivitet som er mye morsommere, og sunnere både for sjel og kropp;)

Hei,

Jo, men DOL har en politikk om at man fritt kan invitere folk til å legge fliser, men "den andre typen kontaktannonser" er visst ikke tillat! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men DOL har en politikk om at man fritt kan invitere folk til å legge fliser, men "den andre typen kontaktannonser" er visst ikke tillat! ;-)

Med vennlig hilsen

Håå! Håper du ikke trodde at jeg kom med frekke forslag..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til alle!

Vi har et litt "overdimensjonert" utsugningssystem på kjøkkenet, så lukten fra salmiakk er ikke noe problem.

Utsugningen er dimensjonert slik at vi kan faktisk kan *brenne* chili i en wok (slik noen oppskrifter krever) og knapt lukte det på 3 meters avstand. (Uten utsugning ville det føles som tåregass.)

Med vennlig hilsen

Brent chili har jeg aldri hørt om, brent paprika derimot1 Det gjør virkelig susen, smaker så mye bedre da! Men det litt mye jobb da, særlig hos oss hvor vi ikke har gasskomfyr eller vifte..

Men salmiakk lukter jo forførende godt synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo bli skuffet hvis du ikke kom med frekke forslag! ;-)

Med vennlig hilsen

Ok, jeg skulle gjerne ha hjelp til å slipe tregulvet i leiligheten! Det er veldig ripete og ca 45 kvm. stort...

(smiler lurt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brent chili har jeg aldri hørt om, brent paprika derimot1 Det gjør virkelig susen, smaker så mye bedre da! Men det litt mye jobb da, særlig hos oss hvor vi ikke har gasskomfyr eller vifte..

Men salmiakk lukter jo forførende godt synes jeg!

Hei,

Det var nok litt upresis å si "brent". Jeg mente når man tar små asiatiske "muse-lort chili" (de sterkeste) oppi veldig varm olje i wok-en.

Salmiakk forførende??? Hmm.. *S*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skulle gjerne ha hjelp til å slipe tregulvet i leiligheten! Det er veldig ripete og ca 45 kvm. stort...

(smiler lurt!)

Det vil jeg karakterisere som et frekt forslag! *S*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gubbfan, turning soft

Det er jo typisk at bilgutta må trø til når tøffelheltene sitter fast;

Det eneste som hjelper er avfettingsvæske (evnt. felgrens) for bil. Du får kjøpt det på Shell eller noe.

Spray på og la virke i 5 minutter. Tørk av dritten med en pose autotwist, og vask med grønnsåpe etterpå.

Det river litt i nesa, med med mindre du er astmatiker og svaklig av deg, går deg greit.

For skikkelige mannfolk er dette barnelærdom.

Åh, min helt.

*ser beundrene på Grip*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sterk salmiakk eller aceton. (Aceton fjerner maling også, så den må du ta i litt pent med).

Du kan bruke pussegarn til å "vaske" fort over veggene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør inn veggen med omtren ublandet zalo og vask av med varmt vann. Dersom det ikke hjelper, prøv det samme med SUN maskinoppvaskmiddel. Oppvaskmidler er jo spesialutviklet for å løse fett og matrester.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...