Gå til innhold

Skremmende! Hva skal jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jada; legger det inn her i tillegg til Gynekologi, jeg, så kanskje det kommer flere svar...

Nå er jeg litt redd og veldig sint! Vi lever da ikke i et U-land! Eller?

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=1&item=190350

Det skjer også i Sverige; http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=1&item=190068

Dette er produsentens advarsel: http://www.prolifeinfo.org/fact014.html

Og noen av bivirkningene er bla.; død, livmor-revner eller rifter som må opereres kirurgisk, eller til og med medfører fjerning av livmor, morkakerester som henger igjen, overstimulasjon av rieaktivitet og store blødninger!

Nå har jeg funnet ut at det sykehuset jeg skal til for å få utført abort, bruker dette middelet fremfor det anbefalte middelet...

Kan jeg KREVE å få det middelet som er produsert og godkjent dette formålet?? Eller kan sykehuset nekte meg abort hvis jeg ikke tar denne typen tabletter?

HJELP!!!!!!

Dette er beskrivelsen av medikamentet i medisinsk leksikon, hvor bruk i forbindelse med abort ikke engang er nevnt, sannsynligvis fordi det ikke er godkjent; http://www.nettdoktor.no/medisin/showdetails.asp?PageID=54

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg hadde nok stolt på legene, men forstår produsenten som MÅ forsikre seg, for ikke å få millionsøskmål. Dette er bare snakk om penger. Det er uansett risikofult med aborter, og legene sier jo at bivirkningene er de samme...

Men, Flisa....

Hvis produsenten hadde vært interessert i å tjene mer penger, hadde de gjort studier for å godkjenne denne bruken!

Tablettene er laget for å tas ORALT, dvs. via munnen, men de brukes som stikkpiller i skjeden.

Bivirkningene er ikke de samme som ved det godkjente middelet, selv om de KAN likne, og jeg snakket med Statens Legemiddeltilsyn i dag, som ikke visste at denne bruken eksisterte, og de var ganske sjokkerte.... De har ikke sett brevet fra produsenten, og kjente ikke til kontradiksjonene!

Synes det er skummelt, jeg!

Og ja; det ER penger det dreier seg om; en tablett koster kr. 4,- mens det av den godkjente typen koster kr. 300,-

Men, Flisa....

Hvis produsenten hadde vært interessert i å tjene mer penger, hadde de gjort studier for å godkjenne denne bruken!

Tablettene er laget for å tas ORALT, dvs. via munnen, men de brukes som stikkpiller i skjeden.

Bivirkningene er ikke de samme som ved det godkjente middelet, selv om de KAN likne, og jeg snakket med Statens Legemiddeltilsyn i dag, som ikke visste at denne bruken eksisterte, og de var ganske sjokkerte.... De har ikke sett brevet fra produsenten, og kjente ikke til kontradiksjonene!

Synes det er skummelt, jeg!

Og ja; det ER penger det dreier seg om; en tablett koster kr. 4,- mens det av den godkjente typen koster kr. 300,-

Ja, kanskje man burde betalt det selv? - - - DET hadde jeg stemt FOR.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Ja, kanskje man burde betalt det selv? - - - DET hadde jeg stemt FOR.

Ja, hvorfor ikke?

Vi må jo betale sterilisering, som koster 6000, og barnløse må betale for prøverørsforsøk, noe som ikke akkurat er billig.

Avskaff hele den kollektive betalingen via skatt og pensjon, og la oss kjøpe de tjenestene og forsikringene vi trenger istedenfor!

Når vi allikevel må BETALE for å få den hjelpen vi trenger i stakkars, fattige Norge, så skjønner jeg ikke hvorfor vi fremdeles betaler skattekroner i det hele tatt!

La fødende betale oppholdet på sykehuset, og la de gamle betale sine hjelpetjenester, la alle barnehager og skoler bli privatisert og la oss BETALE for det!!

Da vet vi iallefall hva vi får!

Ja, hvorfor ikke?

Vi må jo betale sterilisering, som koster 6000, og barnløse må betale for prøverørsforsøk, noe som ikke akkurat er billig.

Avskaff hele den kollektive betalingen via skatt og pensjon, og la oss kjøpe de tjenestene og forsikringene vi trenger istedenfor!

Når vi allikevel må BETALE for å få den hjelpen vi trenger i stakkars, fattige Norge, så skjønner jeg ikke hvorfor vi fremdeles betaler skattekroner i det hele tatt!

La fødende betale oppholdet på sykehuset, og la de gamle betale sine hjelpetjenester, la alle barnehager og skoler bli privatisert og la oss BETALE for det!!

Da vet vi iallefall hva vi får!

tja, njæ...men akkurat abbort med DEN pilla syns jeg man skulle betalt av prinsipp, for å vise legestanden at det er den man vil ha...ellernosånt:-)

Gjest ikke undertegnet

tja, njæ...men akkurat abbort med DEN pilla syns jeg man skulle betalt av prinsipp, for å vise legestanden at det er den man vil ha...ellernosånt:-)

Ja, enig.

Jeg har forsøkt å få tak i et sykehus som vil gi meg den, og sagt at jeg kan betale. Men; neida!

Vi har da full mulighet til å velge preperat ellers når vi er pasienter, hvorfor skal det være noe unntak her?

Ja, ja....

Vi kan vel ikke vente annet, vi som lever i et fattig land...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...