Gå til innhold

Inn gjennom verandaen

Gjest fortvilet mamma

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet mamma

Som jeg skrev tidligere har sønnen min blitt låst ute idag.

Nå har han hoppet inn på verandaen gjennom vindu i oppgangen. Kjenner jeg blir ganske skjelven for nå er han dritforbannet.

Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se om du får han til å roe seg ned såpass at dere kan sitte som to voksne å diskutere problemet. Still dine krav til han og forklar at dette er dine betingelser for at han skal fortsette å bo hjemme. Ellers kan han finne seg en leilighet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet mamma

Huff så ekkelt,han kan jo ikke bryte seg inn??Eller kan han finne på det?

Joda, han prøvde det og prøvde å knuse verandadøra så jeg låste ham inn og bad ham gå å legge seg.

Nå skal jeg vekke ham og og han skal ut å se etter jobb og hybel i dag.

Orket liksom ikke å ringe til politet heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Joda, han prøvde det og prøvde å knuse verandadøra så jeg låste ham inn og bad ham gå å legge seg.

Nå skal jeg vekke ham og og han skal ut å se etter jobb og hybel i dag.

Orket liksom ikke å ringe til politet heller

Uff.....han leite etter jobb og hybel mot sin egen vilje

( antar jeg ). Hvordan skal du få til det?

Uansett så synes jeg han burde fått tilgang til et annet sted før du hadde kastet han ut.

For som en sier, det er ikke akkurat sommertemperatur ute nå.....

Men det er jo opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fortvilet mamma

Uff.....han leite etter jobb og hybel mot sin egen vilje

( antar jeg ). Hvordan skal du få til det?

Uansett så synes jeg han burde fått tilgang til et annet sted før du hadde kastet han ut.

For som en sier, det er ikke akkurat sommertemperatur ute nå.....

Men det er jo opp til deg.

Jeg har sagt jeg skal hjelpe ham med depositum men han vil ikke ha hjelp. Det har som sagt gått 3 mnd nå og han kan ikke bare sove og spille fotball hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste tråden din i går.. Synes alt virker utrloig umodent! Er det ikke bare å gi han et ultimatum? Finn deg jobb og hybel i løpet av to uker, ellers er det ut!

Det burde han skjønne.. At han ikke bare kan slappe av og leve livet på din/deres regning. Er ikke gratis å leve akkurat.

Gidder han ikke gjøre noe etter han har fått ultimatuet er det bare å hive han ut, kommer hn tilbake må du true med politiet. Er vel ikke SÅ vanskelig å komme til enighet? Hvor gammel er han forresten? Høres ikke som dere har et godt forhold, i hvert fall ikke når dere ikke klarer å prate sammen, men kaster han uit og han kommer inn igjen osv.. Høres helt sykt ut!

Du er mora, så du bestemmer! Dessuten er det vel ditt hus/leilighet.. Og er han myndig kan han ikke KREVE at du forsørger han. Men selv hadde jeg aldri kasta mine barn på dør, hadde i hvert fall gjort alt jeg kunne for å få dem til å endre livsstil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Jeg har sagt jeg skal hjelpe ham med depositum men han vil ikke ha hjelp. Det har som sagt gått 3 mnd nå og han kan ikke bare sove og spille fotball hele tiden.

Okei. Jeg har ikke fått med meg resten av historien.

Da trenger han et spark bak ja.

Håper det ordner seg for dere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet mamma

leste tråden din i går.. Synes alt virker utrloig umodent! Er det ikke bare å gi han et ultimatum? Finn deg jobb og hybel i løpet av to uker, ellers er det ut!

Det burde han skjønne.. At han ikke bare kan slappe av og leve livet på din/deres regning. Er ikke gratis å leve akkurat.

Gidder han ikke gjøre noe etter han har fått ultimatuet er det bare å hive han ut, kommer hn tilbake må du true med politiet. Er vel ikke SÅ vanskelig å komme til enighet? Hvor gammel er han forresten? Høres ikke som dere har et godt forhold, i hvert fall ikke når dere ikke klarer å prate sammen, men kaster han uit og han kommer inn igjen osv.. Høres helt sykt ut!

Du er mora, så du bestemmer! Dessuten er det vel ditt hus/leilighet.. Og er han myndig kan han ikke KREVE at du forsørger han. Men selv hadde jeg aldri kasta mine barn på dør, hadde i hvert fall gjort alt jeg kunne for å få dem til å endre livsstil..

Han fikk ultimatum for 2 1/2 uke siden. Han har ikke gjort noe og vil ikke flytte. Men jeg låser døra i kveld også. Hvis han tør å gå ut da. I dag har han vært inne og skrevet masse søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Han fikk ultimatum for 2 1/2 uke siden. Han har ikke gjort noe og vil ikke flytte. Men jeg låser døra i kveld også. Hvis han tør å gå ut da. I dag har han vært inne og skrevet masse søknader.

Han er voksen, han kan faktisk ikke selv bestemme at han fortsatt vil bo hjemme. Du har rett til å stille krav, og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det!

For et par år siden (?) var det oppe i rettsystemet en sak med en gubbe på noenogførti som bodde hjemme hos faren sin uten å yte noe. Han ble dømt til å flytte. Slike saker har en tendens til å skape presedens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...