Gå til innhold

Noen som venter på sykepenger- Stavanger

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er for tiden sykemeldt og mottar sykepenger.

Hver mnd. nesten har det vært noe tull, slik at jeg ikke får pengene når jeg skal.

Jeg har fått sykemelding for 4 mnd. og alle papirer skulle være i orden.

Jeg fikk de én gang når jeg skulle, neste mnd. hadde de rotet vekk den ene delen, den andre gangen var det omlegging av systemet,alltid er det et eller annet.

Jeg blir så fortvilet. Pga av at jeg vanligvis har høyere inntekt enn det sykepengene dekker, har jeg nå mindre å rutte med. Derfor er jeg også temmelig blakk når det nærmer seg slutten av perioden.

Jeg har måttet byttet om flere ganger på forfallsdato for lån osv, jeg kan jo ikk planlegge noen ting når jeg ikke vet når pengene kommer.

Ringer jeg, sier de at pengene er utbetalt, de kommer ikke og jeg jeg ringer igjen..ups..det har visst skjedd en feil her...

Er det flere som har det samme problemet...?

Ifølge Trygdekontoret skulle pengene være utbetalt den 24. denne mnd., men jeg har fortsatt ikke fått pengene.

Nå er det helg, og om noe er galt, får jeg ikke pengene før over helgen og jeg er totalt blakk.

Er det noen som har fått de?

Andre jeg kjenner, pleier å få pengene dagen etter utbetalingsdato.

Fortsetter under...

For å si det sånn så vet ikke jeg om jeg venter eller om jeg får i det hele tatt!!!

Jeg har da gått på attføring siden 98 og er idag på vei ut av attføringen:)

Men jeg var dum nok til å si JA til en ukes sykevikariat som ble til en måned.

Det som skjedde meg da var at jeg selvfølgelig måtte krysse av på meldekortet at jeg jobbet, dette gjorde at jeg ikke fikk trygd i fra arb.kontoret. I og med at jeg måtte inn i lønssystemet til bedriften ville det gå 14 dager-3 uker til jeg fikk lønnen min.

Denne jobben vart for tung for ryggen min, noe som igjen førte til at legen min tvinget gjennom en sykemelding for meg (mot min vilje)

Hun ville rett og slett ikke at jeg skulle ødelegge det jeg har bygt opp det siste årene (har hatt ryggplager sinden jeg var 16)

Nå går jeg altså og venter på trygd OG lønnen fra sykevikariatet så jeg har ikke fått utbetalt penger siden i midten på august!

Nå ligger jeg etter med snart 2 husleier (har endelig fått en forståelsefull husvert, men hvor lene er han forståelsefull?)

+ En husleie fra den gamle leiligheten på 3500

noe som tilsammen blir 8700

og jeg har utbetalt i underkant av 6000 i månden etter at staten har tatt sitt.

Pga de nye systemet til aetat har jeg levd på forkudd siden januar og pengene er som regel brukt opp LENGE før de er på konto og denne står alltid i minus.

Vet egentlig ikke hva dette hadde med innlegget ditt å gjøre.

Men det eneste jeg kan si er at du må smøre deg med tålmodighet, noe annet er det ikke å gjøre for staten gjør akkurat sånn dem vil. Koste hva det vil koste.

Og dessuten så gjør de ingen feil og kan BARE si beklager når du får problemer.

SOM OM DET HJELPER!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...