Gjest Yunalesca 23 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg har hatt katter hele livet, og min erfaring med å ha katt som går fra utekatt til innekatt førte faktisk til at katten måtte avlives. Dette på tross av god plass, veranda og plenty med katteleker inne. samme gjaldt for katten til en venninne av meg, den også matte avlives etter at den omtrent hadde rasert leiligheten hennes fordi den ble innekatt. En gammel katt med dårlig rygg bør kanskje avlives. En katt skal være fri, den er lykkeligst når den har mulighet for bevegelse SLIK DEN ER VANT TIL. Høres ut som om katten skal leve innestengt fordi foreldrene dine gjemmer seg bak at de er galde i katten. Hadde de vært det ville de neppe utsatt ham for slikt som dette! åhh jeg blir mektig provosert av deg! dårlig rygg, vi var hos dyrelegen og han mente at det var INGEN grunn til å avlive da katten klarte seg fint så lenge han fikk noe mykt og varmt å ligge på og at når vi plukket han opp holdt han godt under bakbena. Annen ting, katter er ULIKE! Når en katt er så dorsk,lite aktiv,ikke leken og liker best å sove på godstolen hele dagen SÅ SER JEG IKKE PROBLEMET! Heller ikke når katten kan ta seg en tur ut i solen på en stor terrasse og sitte å glo, noe katten alltid gjør! Verre er det med en katt som er ute av fri vilje hele tiden og leker og hopper og spretter over alt! Da kan jeg forstå meningen din! Og hvorfor noen katter må avlives! Og nei,det er ikke stygt gjort å la katten bli innekatt når man er så glad i katten at man heller vil at den skal leve sånn enn Å IKKE LEVE I DET HELE TATT! ER jaggu glad jeg ikke er din katt, kunne jo risikert å bli avlivet dersom du flyttet noen sted....! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74288-fra-utekatt-til-innekatt/page/2/#findComment-370484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunalesca 23 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg har hatt katter hele livet, og min erfaring med å ha katt som går fra utekatt til innekatt førte faktisk til at katten måtte avlives. Dette på tross av god plass, veranda og plenty med katteleker inne. samme gjaldt for katten til en venninne av meg, den også matte avlives etter at den omtrent hadde rasert leiligheten hennes fordi den ble innekatt. En gammel katt med dårlig rygg bør kanskje avlives. En katt skal være fri, den er lykkeligst når den har mulighet for bevegelse SLIK DEN ER VANT TIL. Høres ut som om katten skal leve innestengt fordi foreldrene dine gjemmer seg bak at de er galde i katten. Hadde de vært det ville de neppe utsatt ham for slikt som dette! du forteller om eksempler der katter måtte bli avlivet. og jeg og andre har eksempler der det har gått helt eksemplarisk! jeg kan skjønne at aktive unge katter kan mistrives. men du kan tydeligvis ikke skjønnne at andre katter igjen kan ta det helt piano og ikke har problemer med det! det finnes jo haugevis av rasekatter som må holdes inne pga pels eller spesielt utsatt for sykdommer og diverse og de lever gode liv. hvorfor må bare DIN mening om hvordan katter skal leve, være den eneste rette!? jeg er såklart av den meningen at en katt burde få lov til å være ute dersom den har mulighten til det.. har den ikke det, så ser jeg ingen problemer med det heller! man lever tross alt i ulike livssituasjoner og jeg synes det er mer egostisk å drive gi vekk katter og hunder eller avlive dem bare fordi man må flytte! Da gidder jo man ikke ta seg bryet med å ta ansvar for det man har anskaffet seg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74288-fra-utekatt-til-innekatt/page/2/#findComment-370491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 åhh jeg blir mektig provosert av deg! dårlig rygg, vi var hos dyrelegen og han mente at det var INGEN grunn til å avlive da katten klarte seg fint så lenge han fikk noe mykt og varmt å ligge på og at når vi plukket han opp holdt han godt under bakbena. Annen ting, katter er ULIKE! Når en katt er så dorsk,lite aktiv,ikke leken og liker best å sove på godstolen hele dagen SÅ SER JEG IKKE PROBLEMET! Heller ikke når katten kan ta seg en tur ut i solen på en stor terrasse og sitte å glo, noe katten alltid gjør! Verre er det med en katt som er ute av fri vilje hele tiden og leker og hopper og spretter over alt! Da kan jeg forstå meningen din! Og hvorfor noen katter må avlives! Og nei,det er ikke stygt gjort å la katten bli innekatt når man er så glad i katten at man heller vil at den skal leve sånn enn Å IKKE LEVE I DET HELE TATT! ER jaggu glad jeg ikke er din katt, kunne jo risikert å bli avlivet dersom du flyttet noen sted....! Hvis du ikke anser dette for et problem i utgangspunktet, hvorfor spør du her da? Du kan gjerne bli provosert av det jeg skriver, og du kan gjerne påstå at jeg sier at min oppfattelse er den eneste riktige. I så fall er du flink til å lese mellom linjene. Jeg forsøkte å dele mine erfaringer, de passet deg tydeligvis ikke. Mine innlegg har vært svar på det jeg oppfattet som din forsvarstale FORDI DU IKKE SER DET SOM ET PROBLEM at en gammel katt som har vært vant til å være ute skal bli innekatt, jeg ville vise at det KAN være et problem. Jeg skjønner ikke vitsen med innlegget ditt i det hele tatt, du har jo allerede bestemt deg og er kun ute etter aksept for det du tror. Når noen ikke er enige blir du provosert. Javel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74288-fra-utekatt-til-innekatt/page/2/#findComment-370668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hvis du ikke anser dette for et problem i utgangspunktet, hvorfor spør du her da? Du kan gjerne bli provosert av det jeg skriver, og du kan gjerne påstå at jeg sier at min oppfattelse er den eneste riktige. I så fall er du flink til å lese mellom linjene. Jeg forsøkte å dele mine erfaringer, de passet deg tydeligvis ikke. Mine innlegg har vært svar på det jeg oppfattet som din forsvarstale FORDI DU IKKE SER DET SOM ET PROBLEM at en gammel katt som har vært vant til å være ute skal bli innekatt, jeg ville vise at det KAN være et problem. Jeg skjønner ikke vitsen med innlegget ditt i det hele tatt, du har jo allerede bestemt deg og er kun ute etter aksept for det du tror. Når noen ikke er enige blir du provosert. Javel. Sitat: "Dere skulle hatt dyrevernerne på nakken, fyttihelsike! " Det var hva du skrev. Synes du det er rart at du får et skarpt svar tilbake gitt denne svært lite problematiske situasjonen for en fet og gammel katt som likevel har det bra? Selvfølgelig skal katter som lider og der det ikke er mulighet for bedring avlives. Men din evne til å se noe annet enn sort/hvitt på denne konkrete saken er selvfølgelig provoserende for den det gjelder. Og siden du synes det er både viktig og riktig å få dele dine synspunkter med andre her, så gjør jeg det samme når det gjelder hva du har skrevet. Jeg synes det gir uttrykk for en svært begrenset dømmekraft, og manglende evne til å tåle at ikke alle er enige med deg....noe som du samtidig kritiserer andre for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74288-fra-utekatt-til-innekatt/page/2/#findComment-371170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.