Gå til innhold

Kan jeg kreve mer lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest økonomisk

Jeg har et vikariat som snart går ut. Jeg har nå fått tilbud om en ny jobb, og denne jobben er en relativt høy stilling.

MEN tar jeg den så går jeg ned 10.000 i lønn! Og det er jo en god del!

Hvilke krav kan jeg sette om lønn? Har jeg noen rettigheter?(Tvilsomt, tenker jeg). Er det dumt å si til arb.giver at jeg nå vurderer hardt grunnet lønnen. Det er nemlig mulig jeg ser den som "lost" dersom ikke jeg kan få mer lønn.

Hva tror dere jeg bør gjøre her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74294-kan-jeg-kreve-mer-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er 10 000 i året. Da er det ikke så mye. Du må også vurdere mulighetene dine til å få en annen jobb (og lønnen for denne).

Du kan selvfølgelig si at du synes lønnen er litt lav. Krev gjerne mer lønn. Det verste som kan skje er at de sier nei, og du kan fortsatt velge om du vil ha jobben eller ikke.

Sist jeg var på jobbintervju spurte de om hvor mye lønn jeg forventet. Når jeg sa det så de rart på hverandre og syntes tydeligvis det var mye. Men jeg fikk faktisk det jeg ba om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...