Gå til innhold

Lurer på hva som har skjedd med tåa mi

Anbefalte innlegg

Hehe, vet ikke helt hvilket forum dette innlegget passer på, så jeg prøver her.

I juni var jeg i et bryllup og hadde på meg sko med veldig høye hæler. Fikk rimelig vondt i bena utover kvelden.

Da jeg våkntet dagen etter, var det imidlertid skjedd noe rart med den ene tåa mi. Den ved siden av stortåa. Den var helt følelsesløs/nummen på den siden som vender mot stortåa.

Jeg tenkte at det sikkert var skjedd noe pga. de vonde skoene, at en nerve var i klem eller noe, og at det kom til å gå over snart. Men nå, nesten 4 mnd. etter, er fortsatt tåa rar. Den er ikke fullt så følelsesløs som den var med en gang, men det er fortsatt noe galt der.

Det plager meg i grunnen ikke, og jeg gidder ikke gå til lege, men jeg bare lurer litt.

Flere som har opplevd sånt og vet hva det kommer av eller om det kommer til å gå over noengang?

Fortsetter under...

Ja, jeg har også "mistet" en tå. Den midterste på høyre fot. Ikke på grunn av at jeg brukte sko eller noe, den bare plutselig dovnet bort når jeg satt helt normalt. Jeg spurte legen på helsestasjonen når jeg var der sist med gutten min. Om hun trodde at det kunne være noe alvorlig. Uten å undersøke meg så sa hun at det kunne komme fra ryggen, isjasnerven. Men påpekte at jeg burde få det undersøkt av legen min.

Annonse

Ikke pokker om bikkjer har tær. Det får du meg ikke til å tro! De har klør og sånne poteputer eller hva de heter.

*blæh*

"poteputer" *flirer*

De har tredeputer ja. Under hver tå og under poten. Og det er fire tær (bortsett fra Lundehunden som har fem) på hver pote..

Noe mer du lurte på? *slår seg på brystet og smiler fornøyd*

"poteputer" *flirer*

De har tredeputer ja. Under hver tå og under poten. Og det er fire tær (bortsett fra Lundehunden som har fem) på hver pote..

Noe mer du lurte på? *slår seg på brystet og smiler fornøyd*

Nope, bikkjer har ikke tær! DE HAR IKKE TÆR!!! *aaarrrgghhhh*

Hører du??

:o)

Nope, bikkjer har ikke tær! DE HAR IKKE TÆR!!! *aaarrrgghhhh*

Hører du??

:o)

Hunder har tæææææææææær, Luska!!!

Ta dette som en øvelse i å takle det at du tar feeeeeil..

*hoverer med sin kunnskap og ler av Luska*

Og nå skal min hund med tilsammen 16 tær på høstferie med venninna si til Valdres. Hun ba så pent om lov, og da jeg kjenner denne venninna godt fikk hun tillatelse til det:)

Ja, jeg har også "mistet" en tå. Den midterste på høyre fot. Ikke på grunn av at jeg brukte sko eller noe, den bare plutselig dovnet bort når jeg satt helt normalt. Jeg spurte legen på helsestasjonen når jeg var der sist med gutten min. Om hun trodde at det kunne være noe alvorlig. Uten å undersøke meg så sa hun at det kunne komme fra ryggen, isjasnerven. Men påpekte at jeg burde få det undersøkt av legen min.

Lovlig seint ute, men: Klart jeg ikke veit hva som har skjedd med tåa di, men følgende historie viser at (snakka med legen den gangen også)det tar tid med nerver som er lammet: Jeg sto i polkø kjeeempelenge (rett før jul) for noen år siden. Over langemann (hånda, ikke foten)hadde jeg tredd hyssingen til en diger blomsterbukett. Da jeg kom hjem, var fingeren helt dau. Og det tok faktisk tre måneder før den kom seg! Legen min fortalte at i deres kretser (!) kalte de det "saturday night palsy" (lørdagsnatt-lammelse". Om man altså er dritings og sovner på en benk med armen under hodet, kan armen bli lam i evigheter. Eller om kjæresten sovner på armen (din). Det er også kjent at folk har sovnet på stranda i Syden etter en fuktig lunsj, og mistet følelsen i armen. det kan faktisk i slike tilfeller være at de aldri blir bra...Det gjelder helt sikkert ikke deg! men nerver vokser veldig sakte ut ogjen. For det er det de må, vokse ut på nytt.

Annonse

Lovlig seint ute, men: Klart jeg ikke veit hva som har skjedd med tåa di, men følgende historie viser at (snakka med legen den gangen også)det tar tid med nerver som er lammet: Jeg sto i polkø kjeeempelenge (rett før jul) for noen år siden. Over langemann (hånda, ikke foten)hadde jeg tredd hyssingen til en diger blomsterbukett. Da jeg kom hjem, var fingeren helt dau. Og det tok faktisk tre måneder før den kom seg! Legen min fortalte at i deres kretser (!) kalte de det "saturday night palsy" (lørdagsnatt-lammelse". Om man altså er dritings og sovner på en benk med armen under hodet, kan armen bli lam i evigheter. Eller om kjæresten sovner på armen (din). Det er også kjent at folk har sovnet på stranda i Syden etter en fuktig lunsj, og mistet følelsen i armen. det kan faktisk i slike tilfeller være at de aldri blir bra...Det gjelder helt sikkert ikke deg! men nerver vokser veldig sakte ut ogjen. For det er det de må, vokse ut på nytt.

Det visste jeg ikke. Da kan det jo være det da.:-) Har ikke vondt i ryggen eller noe. Og var egentlig litt bekymret for at det kunne være en liten blodpropp.

*hypokonder*

Hunder har tæææææææææær, Luska!!!

Ta dette som en øvelse i å takle det at du tar feeeeeil..

*hoverer med sin kunnskap og ler av Luska*

Og nå skal min hund med tilsammen 16 tær på høstferie med venninna si til Valdres. Hun ba så pent om lov, og da jeg kjenner denne venninna godt fikk hun tillatelse til det:)

Nei, de har ikke tær!

;o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...