Gå til innhold

Tips om hva du gjør dersom Jehovas Vitner dukker opp :

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

25

• vin

21

• MsSophie

10

• naiv

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest oppgitt enkelte ganger

Men hva med de 40 jomfruene ? Det var kanskje ikke i den himmelen det. Hvilken religion har den mest snaksy himmelen ? Fins det en med 20 erfarne damer ?

finnes ingen 40 jomfruer i Jehovas Vitners religion.

Og jeg forstår du harselerer nå så jeg skal slutte å si no mer.

Ulv I Faarikaal

Og du hadde blitt en troende på røde rappen?

20 erfarne er visst ikke med i noen himler.

Det var de tre nonnene som skulle inn i himmelen og hun første sa at hun hadde tatt på en manns kjønnsorgan. St Peter sa det var greit bare hun vasket hånda si i den lille fontenen med vievann. Da trengte den bakerste nonna seg fram og sa: jeg vil gjerne vaske munnen min før søste Ingvild skal vaske rompa si oppi der.

20 erfarne er visst ikke med i noen himler.

Det var de tre nonnene som skulle inn i himmelen og hun første sa at hun hadde tatt på en manns kjønnsorgan. St Peter sa det var greit bare hun vasket hånda si i den lille fontenen med vievann. Da trengte den bakerste nonna seg fram og sa: jeg vil gjerne vaske munnen min før søste Ingvild skal vaske rompa si oppi der.

:-) Du er heldig som greier å huske alle slike vitser og historier.

Annonse

Er du en frafallen jehovas vitne selv?Søkte i søkfunksjonen!

Tøfft å klare og bryte ut av et sånnt lukket samfunn,for de som klarer det!

Ja; tøft for meg , men aller tøffest for ungene mine som ikke får noe forhold til familien .

Men jeg er glad for at jeg har klart det ;o)

hjelpe meg så redd folk er JV. Det er helt utrolig, skulle tro man ble spedalsk.

Man blir ikke hjernevasket av å stå i døra å høre hva dem har å si. Liker du det ikke, så si NeiTakk.

Men..hjelp...tenk om noen så at dere snakket med et Jehovas Vitne?! Da ville jo naboene tro det om dere....giiid...folk har seriøse problemer asså...

Nei de er ikke spedalske , men jeg er ikke enig med deg om at en ikke blir hjernevasket.

Jeg har selv (desverre) fått flere omvendt.

Og det mennesker som i utgangspunktet ikke har vært intresserte !

Mvh

Vi her på DOL vil ikke til himmelen, ingen vi kjenner skal dit, og da blir det så kjedelig der. Armageddon kan ikke være verre enn en disco i London.

Harmageddon er Guds krig som skal utslette alle som ikke er Jehovas Vitne..

Og ; i følge dem er ikke det lenge til !

Uhahahah.....

Vent litt, har ikke Armageddon blitt tidfestet flere ganger før ?

Nei ; kun av enkeltpersonenr innenfor JV .

De har ikke som sekt kommet fram med noen "dato" .

Disse enkeltpersonene som har gjort dette er utstøtt .

Ulv I Faarikaal

Harmageddon er Guds krig som skal utslette alle som ikke er Jehovas Vitne..

Og ; i følge dem er ikke det lenge til !

Uhahahah.....

Åja ? Men jeg skjønner ikke hvordan JV skal føle den ytterste lykke når resten av menneskene skal dø ?

De deltar ikke i valg eller samfunnsfunksjoner ellers. Hva er ideen bak det ?

Jeg tror grunnen til at de ikke feirer bursdager eller jul, kun Jesu død, kommer av at en feiring endte med død i bibelen.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nei ; kun av enkeltpersonenr innenfor JV .

De har ikke som sekt kommet fram med noen "dato" .

Disse enkeltpersonene som har gjort dette er utstøtt .

OK.

Den eneste utstøtte jeg vet om er en jente som ble utstøtt da hun var 17 år. I stedet for behandling hos psykolog ble hun utstøtt, ble ikke noe bedre av det nei, var under barnevernets vinger i et par år, det gikk bra det.

Åja ? Men jeg skjønner ikke hvordan JV skal føle den ytterste lykke når resten av menneskene skal dø ?

De deltar ikke i valg eller samfunnsfunksjoner ellers. Hva er ideen bak det ?

Jeg tror grunnen til at de ikke feirer bursdager eller jul, kun Jesu død, kommer av at en feiring endte med død i bibelen.

Det er jo derfor de bruker fritiden sin til å forskynne , for å omvende de andre .

I Bibelen så var det jo bare Noah og hans familie som overlevde vannflommen også.

Men de hadde forkynt til de andre om hva som skulle skje .

I følge Bibelen så var det kun hedningene som feiret bursdager og slike høytider , og det var drap i de forbindelsene.

Det står at en kun skal feire/minne om Jesus død , derfor.

Hilsner fra

OK.

Den eneste utstøtte jeg vet om er en jente som ble utstøtt da hun var 17 år. I stedet for behandling hos psykolog ble hun utstøtt, ble ikke noe bedre av det nei, var under barnevernets vinger i et par år, det gikk bra det.

Det må ha vært en grunn til at hun ble utstøtt.

JV vet selv at heller ikke er perfekte , derfor blir de ikke utstøtt før de ikke vil vise anger for sine synder eller gjør synden med overlegg!

*ha det igjen*

Vi her på DOL vil ikke til himmelen, ingen vi kjenner skal dit, og da blir det så kjedelig der. Armageddon kan ikke være verre enn en disco i London.

Jeg har med andre ord noe å se frem til, siden jeg syntes lørdag natt på Stringfellow var skikkelig heftig!

hjelpe meg så redd folk er JV. Det er helt utrolig, skulle tro man ble spedalsk.

Man blir ikke hjernevasket av å stå i døra å høre hva dem har å si. Liker du det ikke, så si NeiTakk.

Men..hjelp...tenk om noen så at dere snakket med et Jehovas Vitne?! Da ville jo naboene tro det om dere....giiid...folk har seriøse problemer asså...

Det har vel lite med redsel å gjøre, dørselgere er noe dritt utansett.

Det er jo derfor de bruker fritiden sin til å forskynne , for å omvende de andre .

I Bibelen så var det jo bare Noah og hans familie som overlevde vannflommen også.

I følge Bibelen så var det kun hedningene som feiret bursdager og slike høytider , og det var drap i de forbindelsene.

Hilsner fra

Det er jo teit! Det er jo som og si. Nå skal du leve i streng disiplin og gjøre alt som vi forkynner............ Etter ett langt liv på den smale sti, ja så dør du. That's it!

Ulv I Faarikaal

Hilsner fra

Man hører jo bare skrekkhistoriene, og her er en jeg så på nært hold :

Barnebarna fikk ikke treffe besteforeldrene. Faren var en frafallen JV. Moren ville ikke ha noe med JV å gjøre, men ville gjerne at barna skulle treffe besteforeldrene. De var på besøk noen ganger, men det samme utspant seg hver gang: barnebarna ble utsatt for intens forkynning. Da særlig mora oppdaget det, ble hun rasende. Besteforeldrene gråt og bar seg over at barnebarna ikke skulle bli skånet når Harmageddon kom. Resultatet var at barna ble adskilt fra besteforeldrene. Det var visst tydelig at barna ble redde og ikke skjønte hva besteforeldrene prøvde å gjøre, og var betenkt og anspente når de skulle dit. Faren ville la besteforeldrene få sjangsen, men han sluttet seg til kona.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...