Gå til innhold

Tips om hva du gjør dersom Jehovas Vitner dukker opp :

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

25

• vin

21

• MsSophie

10

• naiv

5

Mest aktive i denne tråden

Og det er sykt! Kjenner ei som gråt sine bitre tårer, hun fikk ikke ha kontakt med datter og barnebarn fordi hun var utstøtt.

Ja jeg har nok felt noen tårer selv !

Som da gutten min var dødsyk i fjor , og ingen av dem ( selv om de visste det) tok kontakt og hjalp meg og gutten!

Eller de gangene jeg var alene om omsorgen og lå alvorlig syk på sykehuset .

Ungene har bare vært kasteballer i systemet i mange uker /måneder , uten at familien har gjort noe.

DET er litt sykt!

En som jeg kjenner fikk besøk av en forkynner. Han er en beskjeden og tilbakeholden mann. Vel, denne forkynneren ville prøve å frelse han og mente at de burde be sammen. Mannen nektet, men forkynneren var så påståelig at han gav seg tilslutt.

Forkynneren ber han om å sette seg på kne framfor han og legger hånden på hodet hans. Forkynneren lukker øynene og vender ansiktet mot taket og min venn titter ned i gulvet.

Mens de sitter slik å rugger så hører de at ytterdøren smeller igjen. Min venn reiser seg opp og ser nabofruen haster avgårde.

Hun hadde kommet inn og sett at han satt på kne foran en annen mann mens de rugget fram og tilbake. Fra hennes vinkel så så det ut som om de gjorde noe helt annet. Og mannen fikk et svarte strev med å forklare at han var ikke blitt homofil.

En som jeg kjenner fikk besøk av en forkynner. Han er en beskjeden og tilbakeholden mann. Vel, denne forkynneren ville prøve å frelse han og mente at de burde be sammen. Mannen nektet, men forkynneren var så påståelig at han gav seg tilslutt.

Forkynneren ber han om å sette seg på kne framfor han og legger hånden på hodet hans. Forkynneren lukker øynene og vender ansiktet mot taket og min venn titter ned i gulvet.

Mens de sitter slik å rugger så hører de at ytterdøren smeller igjen. Min venn reiser seg opp og ser nabofruen haster avgårde.

Hun hadde kommet inn og sett at han satt på kne foran en annen mann mens de rugget fram og tilbake. Fra hennes vinkel så så det ut som om de gjorde noe helt annet. Og mannen fikk et svarte strev med å forklare at han var ikke blitt homofil.

Hehe...historien er jo morsom den , men det var nok ikke JV ?!

For de verken frelser på dørene , legger hendene på hodet eller setter seg på knærna ;o)

Ulv I Faarikaal

Alle JV kan drikke , ta seg en fest og ha Tv ,o)

De er egentlig høflige og veloppdradde folk ;o)

Høflige er de, mine husverter også. Snillere folk skal man lete lenge etter, og de vet hva jeg står for. Jeg har spurt dem om mye, helt naivt og saklig uten å provosere og uten å trekke noe i tvil, bare si : hmmmm.... Enda la de på husleia 8% ved nyttår, bisniss er bisniss. Egentlig kunne de ikke det siden de hadde glemt å fornye kontrakten, og i den nye (som jeg lydig skrev under på ) står det ikke at de kan det heller.

Hehe...historien er jo morsom den , men det var nok ikke JV ?!

For de verken frelser på dørene , legger hendene på hodet eller setter seg på knærna ;o)

Nei, det var det sikkert ikke. Derfor skrev jeg bare forkynner. Aner ikke hvilken retning denne forkynneren tilhører.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hi-hi.

Gjest en som vet

Harmageddon er Guds krig som skal utslette alle som ikke er Jehovas Vitne..

Og ; i følge dem er ikke det lenge til !

Uhahahah.....

tull og tøys.

det er ikke snakk om å utslette alle som ikke er Jehovas Vitner og hvis du har vært et før så vet du meget godt at ingen har lov til å dømme andre og det er bare Gud selv om råder over hvem som skal dø.

JV'er sier ikke at dersom du ikke er et JV så dør du.

JV'er sier det er bare Gud som vet hjertetilstanden til mennesker og dermed bare han som vet hvem som må dø.

Gjest en som vet

Ja ; jeg var selv Spesial Pioner fra jeg var 15 - 18 år.

Forutfør og etter det var jeg hjelpepioner.

Ofret all min skolegang , fordi jeg skulle gjøre det rette.

Tok voksen dåpen som 13 år...ikke særlig voksen spør du meg !Jeg var da den yngste i Norge som hadde gjort det .

Jaja, det nytter ikke å være bitter nå!

du tok dåp som 13 åring? de fleste jv'er venter til de er 15-17 før de tar det steget.det er tross alt et stort steg og man bli oppfordret til å være gammel nok til at man forstår hva man gjør. det kan du umulig ha vært i en alder av 13.

det at du ofret din skolegang er jo da din egen problem, for de fleste jv'er vil nemlig at ungene skal gjøre det godt på skolen og få en god utdannelse.

du tok dåp som 13 åring? de fleste jv'er venter til de er 15-17 før de tar det steget.det er tross alt et stort steg og man bli oppfordret til å være gammel nok til at man forstår hva man gjør. det kan du umulig ha vært i en alder av 13.

det at du ofret din skolegang er jo da din egen problem, for de fleste jv'er vil nemlig at ungene skal gjøre det godt på skolen og få en god utdannelse.

Du skriver: "det at du ofret din skolegang er jo da din egen problem"

Selvsagt er det blitt hennes problem - JV bryr seg jo ikke om slike "menneskelige hensyn"...

Med vennlig hilsen

Gjest en som vet

Du skriver: "det at du ofret din skolegang er jo da din egen problem"

Selvsagt er det blitt hennes problem - JV bryr seg jo ikke om slike "menneskelige hensyn"...

Med vennlig hilsen

jada...JV'er onde folk...blah.

Nattklubb+disco+London=Stringfellows

(tror jeg hvertfall det het, jeg skal la det stå litt åpent da observeringsevnen var noe tilslørt)

Jepp. Stringfellows, formodentlig med Peter Stringfellow som eier.

Med vennlig hilsen

Annonse

jada...JV'er onde folk...blah.

Jeg snakket om organisasjonen JV, og ikke nødvendigvis alle individene som er medlem der.

Og ja, en organisasjon som nekter medlemmene sine medisinsk behandling (basert på preik fra en gammel bok) er "ond" og det som verre er.

Med vennlig hilsen

tull og tøys.

det er ikke snakk om å utslette alle som ikke er Jehovas Vitner og hvis du har vært et før så vet du meget godt at ingen har lov til å dømme andre og det er bare Gud selv om råder over hvem som skal dø.

JV'er sier det er bare Gud som vet hjertetilstanden til mennesker og dermed bare han som vet hvem som må dø.

Ok , men forfor utstøter de folk da?

Hvis det er Gud som bestemmer?! Joda jeg vet at menigheten skal være ren , men...

Hvorfor måtte jeg den gang ta et standpunkt på om jeg ville fortsette å være JV , eller la meg og guttungen ta blodoverføringer?

Hvis det er Gud som bestemmer?!

Jeg bare lurer !

Hilsen ei som har vært Jv i over 24 år , som har vært alm. pioner i mange år og har en far som har vært /er eldste i 20 år.

Som jeg skrev var jeg 13 år!!

De mente at jeg var moden for alderen? , noe jeg antaglig ikke var!

Jeg var fast hjelpepioner fra jeg var 14 - 17 år og dermed alminnelig pioner frem til ca 19 år.

Jeg har vært fast med på skuespillene (på sommerstevner , ), etc..etc..

Det var vel ingen som hadde trodd at jeg noen gang skulle trekke meg , men jeg skal love deg at det var ganske sterke grunner til at jeg gjorde det!

Og dette med utstøtelsen har virkelig vært tøft , for ikke å snakke om for barna mine.

Ingen , absolutt ingen har hjulpet meg med barna da jeg var dødssyk i mange uker og lå på sukehuset i flere måneder!

Da var det 6 mnd. siden jeg hadde gått ut av JV , familien visste at jeg var på sykehuset og at ingen andre enn systemet i Rogaland tok "vare" på dem!

De sliter fremdeles!

Hjerterått ? JA!

Ulv I Faarikaal

Nattklubb+disco+London=Stringfellows

(tror jeg hvertfall det het, jeg skal la det stå litt åpent da observeringsevnen var noe tilslørt)

OK, er det å anbefale ? ååå nei, du var ikke der helt og fullt nei :-)

Ulv I Faarikaal

tull og tøys.

I vakttårnet har de skrevet at de som ble utstøtt burde vært drept straks, hadde guds lov vært rådende. Det ble dementert og oversatt til at : på dommens dag, da... osv osv. Altså trykkfeil.

Jepp. Stringfellows, formodentlig med Peter Stringfellow som eier.

Med vennlig hilsen

Det jeg husker best var den dritdyre champagnen vi måtte kjøpe for å få sitte i sittegruppene.....det norske reisefølge var de eneste som satt.....;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...