Gå til innhold

Irritabel tykktarm!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har i mange år vært plaget av irritabel tykktarm. Jeg er som regel bra frem til etter middagen, etter det er det springmasj på toalettet utover kvelden. Dette gjentar seg dag ut og dag inn, kun avløst av korte perioder med normal mage.

Dette har ført til at min sosiale omgangkrets har blitt innskrenket. Det sier seg jo selv at det er lite morro å være hjemmefra når jeg har det slik.

Jeg har forsøkt alt mellom himmel og jord jeg har blitt anbefalt. Alt fra mye fiber, kutte ut melk. Ta kosttilskudd, Aloa Vera.. Silican. osv.. Alt til ingen nytte. Jeg har også vært innlagt til undersøkelse for dette uten resultat.

Det er og bli irritabel tykktarm.

I en kort periode prøvde jeg å ta stoppende medisiner som fås kjøpt på apotek. Disse stoppet riktignok, men jeg ble veldig kvalm og uvel av disse og måtte slutte.

Det jeg lurer på er om det er noen som har noen gode råd om matvarer/te osv som virker stoppende. Har hørt at blåbær skal være fint??

Noen der ute med noen gode råd til meg?

hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74360-irritabel-tykktarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...