Gå til innhold

Fluer hos legen

Anbefalte innlegg

Gjest Legeskrekk

Jeg var hos legen for noen dager siden, og da svirret det rundt en hel haug med disse små, lysebrune, EKLE fluene. Ikke blomsterfluer, men bananfluer, er det ikke det de heter?

Er ikke det litt drøyt? Jeg forbinder det med gammel mat og urenslighet, ikke slik man forventer seg at det skal være på legekontoret. I tillegg kunne ikke kontordamen noenting, legen (mannen hennes...) måtte hele tiden si hva hun skulle gjøre når hun skulle måle senkningen min. "Nei, nei, du må ta på deg hansker først!" og sånt. Syntes det virket rimelig uprofesjonelt der, begynner virkelig å vurdere å bytte fastlege.

Og ja, i tillegg så ba han meg dra på apoteket og kjøpe munnskyllevann (var der pga sår på tunga), og da jeg spurte hvilket, f.eks. corsodyl? Så svarte han: nei jeg har ikke peiling på hva de heter, bare kjøp ett eller annet du...

Det samme svarte han forøvrig da jeg var der med min datter som har atopisk eksem. Nei bare finn en eller annen krem på apoteket og prøv du...

Hjelpes...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74431-fluer-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har sagt det mange ganger: Overdreven respekt for leger er bare tull. De er der for å tjene deg og meg, ikke omvendt. Enkelt: Har du en lege du av ulike grunner ikke liker eller er fornøyd med, bytt.

Jeg byttet lege under svangerskapet med mitt første barn. Vi flyttet fra en by til en annen da jeg var noen måneder på vei. Den legen jeg havnet hos møtte opp til første timen slik:

Bustete, uflidd, ikke særlig fin på håret. Åpen frakk som hang og slang. Det verste var imidlertid at han nettopp hadde sneipa siggen, sur røyklukt. Jeg var _ikke_ bekvem med min halvnakne kropp på benken og hans hender som kjente på magen.

Leger skal være plettfrie hva angår hygiene, atferd og profesjonalitet. Sånn er det bare. Det er imidlertid fint om de er hyggelige med glimt i øyet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74431-fluer-hos-legen/#findComment-371479
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...