Gå til innhold

Ikke krav på sykemelding ?

Anbefalte innlegg

Gjest Moonlight

Psykiateren min er en rar skrue.

Han påstår at jeg ikke har krav på sykemelding siden mine plager er påført meg i familiesituasjonen og privatlivet og ikke i en jobbsituasjon.

Det vil i hans øyne si at jeg heller ikke har krav på uføretrygd - selv om jeg har jobbet fullt i 25 år!

Jeg har en venninne som er ung ufør. Ødelagt i barndommen. Aldri jobbet. HUN fikk jo uføretrygd.

Er det da altså forskjell på om det er foreldrene dine eller mannen din som driver psykisk tortur mot deg?

Han mener at trygdekontoret foreløbig har vært snille som allikevel har gitt meg sykemelding.

Jobb og privatlib henger jo forresten så sammen, at det ikke er godt å si hva som egentlig sliter deg ut. Problemer på jobben påvirker privatlivet og omvendt.

Synes fyren (psykiateren) er en dust og kommer til å bytte han ut. Legene finner ikke noe galt på noen prøver, så der er det ikke mer å hente.

Utbrent er vel diagnosen. Og siden det altså er privateting som har slitt meg ut, har jeg IKKE krav på sykemelding.

Andre som har fått enslik melding i trynet? Er så sliten og lei meg at jeg har lyst til å gi opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74433-ikke-krav-p%C3%A5-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Du må vere arbeidsufør som følgje av sjukdom. Arbeidsuførleik som kjem av sosiale problem, økonomiske problem eller andre livsproblem, gir ikkje rett til sjukepengar. Men dersom situasjonen er så belastande at du blir sjuk (fysisk eller psykisk), kan du likevel ha rett til sjukepengar. "

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...