Gå til innhold

Fabelaktig godt: Pasta med kokosreker!

Anbefalte innlegg

Oioioi, jeg driver og eksprementerer på kjøkkenet og får nydelig resultat, også har jeg ingen å dele det med!

Men dette skal jeg servere neste gang jeg får gjest(er):

PASTA MED VILTRE KOKOSREKER - 2 personer:

Pastasløyfer/skjell til 2 personer (ca 300 gr).

100 g pillede reker - stekes raskt med

1 ss smør

4 ss kokos

1 hvitløksbåt

1-2 ss søt&hot chilisaus

2 ss mangochutney (hot)

matfløte og yoghurt naturell røres i slik at det blir en middels tykk saus.

Dette skal lages på ca 4-5 minutter, reker bør ikke stekes/kokes lenger fordi da blir de seige.

10 Sukkererter

2-3 ss Pinjekjerner

Hell rekestæsjet over pastaen.

Pynt med 4-5 sukkererter (belger) som er stekt i bittelitt smør, ca 1 minutt. Dryss pinjekjerner over.

Vintips:

Lindemann Hvit

Desserttips: Jordbær/bringebær eller kiwi og vaniljeis.

PS. Retten er kjapp å lage og en suksess hvis du vil imponere en kjekkas. (eller en søt pike)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74507-fabelaktig-godt-pasta-med-kokosreker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres yammi ut det - du får gi beskjed når du får testet retten ut i praksis ! :-)

I praksis - mener du med manneselskap og etterfølgende "dessert"?

Jeg har forsøkt uten idag, og i min imaginære tankeboble ser jeg for meg braksuksess, fordi jeg selv syns det smakte fortreffelig.

Forresten viktig å date menn med sans for god mat!

I praksis - mener du med manneselskap og etterfølgende "dessert"?

Jeg har forsøkt uten idag, og i min imaginære tankeboble ser jeg for meg braksuksess, fordi jeg selv syns det smakte fortreffelig.

Forresten viktig å date menn med sans for god mat!

Har de ikke sansen for god mat - og har evnen til å lage den selv også er de ikke mye å satse på.

Er jo greit å la desserten stå litt åpen sånn just in case !! *S* Den kan jo han få stå for feks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...