Gå til innhold

Økonomi/juss: et firma har sendt meg kr 1879, feil kontonr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Novembermom

Jeg fikk plutselig penger på min konto fra et firma.

Jeg måtte betale tilbake.

De finner det ut og du må betale tilbake hvis du velger å bruke dem opp.

Så jeg ville latt de stått der til tilbaketrekking.

Ulv I Faarikaal

Du kan jo si du har brukt dem opp, i god tro, og se om de velger å forfølge det?

mvh,

De skriver : Betaling må være oss i hende innen 14 dager, hvis ikke blir saken oversendt Tandem Likviditet AS for inkasso.

Jeg vil ikke ha saken min der. Jeg vil ha den her, jeg har bruk for den.

Ulv I Faarikaal

Jeg fikk plutselig penger på min konto fra et firma.

Jeg måtte betale tilbake.

De finner det ut og du må betale tilbake hvis du velger å bruke dem opp.

Så jeg ville latt de stått der til tilbaketrekking.

De kan ikke trekke dem tilbake. he-he, det må rettens kjennelse til.

De skriver : Betaling må være oss i hende innen 14 dager, hvis ikke blir saken oversendt Tandem Likviditet AS for inkasso.

Jeg vil ikke ha saken min der. Jeg vil ha den her, jeg har bruk for den.

:)

Det er sikkert ikke lov å gå til inkasso på så kort varsel når det er de som har gjort en feil.

Annonse

ingen er så uskyldig som meg. Jg vil gjerne ha en bytur for dem, dahh. Å sende dem fra seg er som onkel Skrue ser dollarsedler flakse ut av vinduet.

Du må nok gi deg til slutt, men deilig å være i god tro, nyt det.

Ikke bruk penger som ikke er dine. Send pengene tilbake til eier og du øker tilliten de har til deg. I motsatt fall risikerer du å få dårlig rykte på deg og dit kundeforhold blir ødelagt.

Hvem tror du må dekke tapet om du ikke sender pengene tilbake da ? Kanskje ei stakkars kontorhjelp eller noe sånt ? Vær ærlig.

Ulv I Faarikaal

Ikke bruk penger som ikke er dine. Send pengene tilbake til eier og du øker tilliten de har til deg. I motsatt fall risikerer du å få dårlig rykte på deg og dit kundeforhold blir ødelagt.

Hvem tror du må dekke tapet om du ikke sender pengene tilbake da ? Kanskje ei stakkars kontorhjelp eller noe sånt ? Vær ærlig.

Selvsagt. Jeg er da en ærlig person :-)

Selv har jeg opplevd å sende penger til feil konto og aldri få pengene tilbake :-( Det fins ingen annen måte enn rettskjennelse hvis kontohaver nekter, og det er svært vanskelig å få. Bankene trekker ofte penger av konti på eget initiativ og det er ikke lov. Men protesterer kontohavere ikke, vil det gå. En bank kan altså ikke flytte penger fra en konto til en annen uansett, uten kontohavers eller rettens samtykke.

Det blir som å nappe kæsj ut av lommeboka di.

Gjest Dubreuilh

Gi keiseren hva keiserens er menes du ?

Huff... Jeg liker ikke keisere. De har stort sett for mye.

Du har rett i at du sannsynligvis har det juridiske på din side (fram til en eventuell kjennelse), men uansett er det ikke dine penger... Uansett hvilke tullinger som har satt dem inn på kontoen din.

Get yourself a bat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...