Gå til innhold

Har du drevet med homeparty-salg? Noen spørsmål ang.

Gjest marensius

Anbefalte innlegg

Gjest marensius

Har vært i kontakt med et firma som driver salg av produkter for barn.

De selger både via nett, og homeparty.

Men for å bli agent må jeg etablere eget firma.

Og det er dette jeg er litt skeptisk til.

Har du erfaringer med dette?

Mye ekstra arbeid?

Planen er 1-2 party i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags produkter for barn er det snakk om da? Klær?

Jeg drev på med homeparty (Oriflame) i noen år, men gud så glad jeg er for at jeg er ferdig med det!Jeg begynte med det fordi jeg ble spurt av "Oriflamemamma'n" der jeg bodde, og fordi jeg så på det som en liten mulighet til å komme meg ut og bli kjent med flere folk. Samtidig var det jo intensjonen min å få ei lita ekstrainntekt på dette også.

De første gangene var det spennende, og gøy, for salget gikk så det suste. Problemet var bare at jeg måtte kjøpe til nye ting hele tida for å kunne vise sortimentet, og som regel kom det nye produkter omtrent hver måned. Det var med andre ord ikke mange kronene som gikk i lomma på meg (fikk 30% provisjon av salget), og det tok en del ekstra tid ETTER partyet også med papirarbeid, henting av varer på Posten, og fordeling av disse.

Det ble litt press fra "sjefen" min, synes jeg, for mye til at det ble gøy lenger. Hver gang vi møttes (bodde i ei lita bygd, så vi traff på hverandre omtrent daglig), så vred hun bare samtalen inn på "blir det noe party da?" eller noe i den duren. Det nyttet ikke lenger å prate med henne om andre ting.

Det der er så typisk for alle som driver med slikt salgsarbeid... sjefen later til å ta en SÅ til de grader under vingene mens de ser sitt snitt til en egen ekstra inntekt (sjefene igjen får jo prosenter av det "deres" konsulenter selger), men straks man dabber av eller kanskje ikke har lyst å drive på lenger, fryses man omtrent ut....

Det er min erfaring, så... tenk deg om mange ganger før du starter! Synes det høres litt merkelig ut at du må etablere en egen bedrift uansett!

Vær forsiktig når det gjelder investeringa også - man skal ikke være nødt til å satse store penger for å starte med konsulentvirksomhet!

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...