Gå til innhold

Hva skrive på kondolansekort?

Anbefalte innlegg

Gjest til særkullsbarnet...

Min morfars første kjæreste er død av alderdom, nesten 90 år gammel. Hun har bodd på sykehjemmet i mange år.

Forholdet mellom min morfar og denne damen resulerte i en sønn, som vi i familien har hatt en del kontakt med de siste ti årene. Han er 55 år, skilt og har en datter på ungdomsskolen.

I og med at jeg ikke har kjent hans mor, (han kjente heller aldri sin far som også er død for mange år siden), regner jeg med at det ikke er i tråd med skikk og bruk å troppe opp i hans mors begravelse.

Jeg vet ikke hva slags forhold han har til blomster, og tenkte derfor å droppe det.

Tenkte jeg kunne sende et kondolansekort, sånn i det minste for å fortelle at vi bryr oss.

Men, hva skal jeg skrive på kortet?

"Vi tenker på dere.

Vår dypeste medfølelse, hilsen Per, Pål og Guri."

Er det nok, eller bør jeg finne på noe mer å si siden jeg kun sender kort, og ikke blomster?

Takknemlig for alle råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74577-hva-skrive-p%C3%A5-kondolansekort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...