Prozak Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Ja, selvsagt. Paragrafen om at "jøder har ikke adgang til riget" er blitt fjernet fra Grunnloven. Og vi har fått en rettsstat hvor du skal bedømmes etter hvilke handlinger du PERSONLIG har utført, og ikke hvilke handlinger er utført av en som tilfeldigvis har samme hudfarge som deg. Med vennlig hilsen "Og vi har fått en rettsstat hvor du skal bedømmes etter hvilke handlinger du PERSONLIG har utført, og ikke hvilke handlinger er utført av en som tilfeldigvis har samme hudfarge som deg." Selvsagt er dette meningen. Men hva når det viser seg at av 100 voldstilfeller så er 99 begått av personer med fremmedkulturell bakgrunn - og dette gjentar seg gang etter gang og blir trenden? Skal vi fortsatt nekte på at vi har et problem, og peke på menneskerettigheter og anklage folk for å være rasiser? Spør du meg, må hensynet til folks sikkerhet veie ganske mye. (Og da mener jeg ALLE folk som ikke er som disse vi her snakker om - brune, grønne eller blå.) "................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei, Ja, det lurer jeg også på. Jeg har gått rundt i Oslo sentrum midt på natten (alle de "galne" stedene), og selv om det nok er mange ufyselige mennesker der, så har det ikke skjedd noe. Med vennlig hilsen Jeg vet ikke hvordan du ser ut. Men er det ikke et faktum at kranglefanter og bråkmakere har en tendens til å yppe seg overfor personer som er "store" Og noe er mer uheldig enn andre uten at det er deres feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 "Og vi har fått en rettsstat hvor du skal bedømmes etter hvilke handlinger du PERSONLIG har utført, og ikke hvilke handlinger er utført av en som tilfeldigvis har samme hudfarge som deg." Selvsagt er dette meningen. Men hva når det viser seg at av 100 voldstilfeller så er 99 begått av personer med fremmedkulturell bakgrunn - og dette gjentar seg gang etter gang og blir trenden? Skal vi fortsatt nekte på at vi har et problem, og peke på menneskerettigheter og anklage folk for å være rasiser? Spør du meg, må hensynet til folks sikkerhet veie ganske mye. (Og da mener jeg ALLE folk som ikke er som disse vi her snakker om - brune, grønne eller blå.) "................" Hei Prozak, Du skriver: "Men hva når det viser seg at av 100 voldstilfeller så er 99 begått av personer med fremmedkulturell bakgrun" 1) Det viser seg faktisk at 95% av kriminalitet i Norge er begått av menn. Hvilke tiltak vil du iverksette mot gruppen "Menn" (mener da selvsagt alle menn!)? 2) Statistikken er "feil vei". Det som er relevant er selvsagt ikke hvor mange voldstilfeller er begått av "personer med fremmedkulturell bakgrunn" (1 hyper-voldelig person kunne jo vært ansvarlige for alle angrep, i teorien), men "hvor kriminell en individuell person er". Men uansett så er det grunnleggende prinsippet at "du er uskyldig til det motsatte er bevist", og det gjelder selvsagt enten anklagen er "vold", eller noe annet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Ja, jeg forstår jo egentlig godt at det er "selsomt" å måtte forholde seg til individer, istedet for bare å kunne fordømme "negre", "asiater" eller "jøder".... Mye lettere å bare si "de er slemme fordi de har mørk hud eller gul trekant"....??? Med vennlig hilsen Jeg syns antirasister gjør en kjempedårlig jobb, de kaster egg på Hagen, drapstruer gud og hvermann, stiller med masker og slår løs på folk, alt i antirasismens navn. Når noen frekkaser prøver å mobbe oss til taushet på denne måten, få oss til å akspetere omfattende overgrep fra kriminelle og hindre at vi får fred i stua, blir jeg enda mer bestemt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg syns antirasister gjør en kjempedårlig jobb, de kaster egg på Hagen, drapstruer gud og hvermann, stiller med masker og slår løs på folk, alt i antirasismens navn. Når noen frekkaser prøver å mobbe oss til taushet på denne måten, få oss til å akspetere omfattende overgrep fra kriminelle og hindre at vi får fred i stua, blir jeg enda mer bestemt. Hei, Du skriver: " Jeg syns antirasister gjør en kjempedårlig jobb" Det er da intet som forhindrer deg i å gjøre en bedre jobb mot rasisme, istedet for å syte over at "ingen andre er flinke nok"! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei Prozak, Du skriver: "Men hva når det viser seg at av 100 voldstilfeller så er 99 begått av personer med fremmedkulturell bakgrun" 1) Det viser seg faktisk at 95% av kriminalitet i Norge er begått av menn. Hvilke tiltak vil du iverksette mot gruppen "Menn" (mener da selvsagt alle menn!)? 2) Statistikken er "feil vei". Det som er relevant er selvsagt ikke hvor mange voldstilfeller er begått av "personer med fremmedkulturell bakgrunn" (1 hyper-voldelig person kunne jo vært ansvarlige for alle angrep, i teorien), men "hvor kriminell en individuell person er". Men uansett så er det grunnleggende prinsippet at "du er uskyldig til det motsatte er bevist", og det gjelder selvsagt enten anklagen er "vold", eller noe annet. Med vennlig hilsen Sammenligningen med "gruppen menn" synes jeg er for dum - det har jeg kommentert tidligere. Ellers så nekter du jo å se at vi har et problem, og gjentar istedet selvfølgeligheter igjen og igjen. Lite kontruktivt, spør du meg. Og - mine påstander om dette temaet er en kombinasjon av ganske god kjennskap til politiet og tilhørende statistikker (ja, statistikker er ikke nok i seg selv) og egen erfaring, samt erfaringene til folk jeg kjenner. Det nytter ikke å nekte på det - dette er et problem. "................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei, Du skriver: " Jeg syns antirasister gjør en kjempedårlig jobb" Det er da intet som forhindrer deg i å gjøre en bedre jobb mot rasisme, istedet for å syte over at "ingen andre er flinke nok"! :-) Med vennlig hilsen Ingen får hindre meg i noe, heller ikke å si hvs jeg syns. Jeg er blit kalt rasist et femtitall ganger, uten å fortjene det, uten å være det. Jeg vet mer om kriminalitet og adferdsproblemer blant våre unge nye landsmenn enn du noen gang vil få vite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Sammenligningen med "gruppen menn" synes jeg er for dum - det har jeg kommentert tidligere. Ellers så nekter du jo å se at vi har et problem, og gjentar istedet selvfølgeligheter igjen og igjen. Lite kontruktivt, spør du meg. Og - mine påstander om dette temaet er en kombinasjon av ganske god kjennskap til politiet og tilhørende statistikker (ja, statistikker er ikke nok i seg selv) og egen erfaring, samt erfaringene til folk jeg kjenner. Det nytter ikke å nekte på det - dette er et problem. "................" Hei, Hvor har du det fra at jeg nekter på at "vold er et problem"? Poenget er at løsningen på problemet må ligge innefor rettsstaten, og ikke med fordømmelser av tilfeldige grupper, basert på forhistoriske ideer om hudfarge, religion eller lignende. === Sammenligningen med "menn" holder perfekt, men du vil ikke "være mer på" den fordi du er mann og/eller fordi du da selv kan se hvor tåpelig det er å gruppere folk i slike tilfeldige grupper. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Ingen får hindre meg i noe, heller ikke å si hvs jeg syns. Jeg er blit kalt rasist et femtitall ganger, uten å fortjene det, uten å være det. Jeg vet mer om kriminalitet og adferdsproblemer blant våre unge nye landsmenn enn du noen gang vil få vite. Du skriver: "Ingen får hindre meg i noe, heller ikke å si hvs jeg syns." Nei selvsagt - du forlanger å gjøre hva du vil, og si hva du vil. Gjelder denne rettigheten også alle andre, eller kun deg? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Norge for nordmenn!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei, Du skriver: " Jeg syns antirasister gjør en kjempedårlig jobb" Det er da intet som forhindrer deg i å gjøre en bedre jobb mot rasisme, istedet for å syte over at "ingen andre er flinke nok"! :-) Med vennlig hilsen Dessuten er jeg ikke opptatt av rase i det hele tatt, bare for at det blir nevnt og trukket inn, jeg er opptatt av kriminalitet og hvordan vi kan få stoppet den. Hvem de er driter jeg i. Skulle bare ønske foreldrene kunne få opp øya/øra og samarbeide, men den største hindringen er språket. Ikke for det, det finnes nordmenn som ikke skjønner norsk heller, dialog : "Dere må holde guttungen inne om natta, og følge med hva han gjør !! Han bryter seg inn i biler og ødelegger for mer enn han noengang vil være i stand til å betale for !! " skriker jeg. "Hæææ ?, hører ikke !" sier de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Du skriver: "Ingen får hindre meg i noe, heller ikke å si hvs jeg syns." Nei selvsagt - du forlanger å gjøre hva du vil, og si hva du vil. Gjelder denne rettigheten også alle andre, eller kun deg? Med vennlig hilsen Ingen kommentar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Norge for nordmenn!!!! ? Norge for ikke kriminelle pøbler. Nordmenn som flyr rundt på samme måten skal selvsagt ha samme behandling, men saken er nå engang den at jeg aldri har sett nordmenn som flyr rundt på den måten. I hvertfall ikke etter barnehagealder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Ingen kommentar. Sør skrev: "Gjelder denne rettigheten også alle andre, eller kun deg?" Ulv skriver: "Ingen kommentar." Med andre ord - en regel for deg, og vi andre må føye oss....?? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Har ikke lest noen av de andre svarene her men vil gjerne svare selv. Du må lære deg hvordan man oppfører seg i Oslo for å overleve nattestid. Du må aldri bråke med negere og andre utlendinger som er fler enn deg. De kan være to eller ti. De tar ikke 5 øre for å hoppe på deg og kalle deg rasist og slå deg ned eller skade deg på andre måter. Ære, vet du. Bland deg ikke borti bråk. Skygg banen og ev ring politiet. Dette høres fryktelig kynisk ut men det er måten å overleve selv. Gå helst ikke alene gjennom byen om natta og still deg ikke i en taxikø uten vakt. Blir du overfalt så gi dem det de vil ha uten bråk og ring politiet etterpå. Forstår godt at du blir forbannet når du ser at andre blir urettferdig behandlet men hold deg unna. Du får garantert bråk selv. Og de fleste utlendinger har kniv også jentene. Heldigvis har jeg aldri vært borti bråk selv annet enn inne på utesteder men der er det heldigvis vakter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Veldig enig med deg her, selv tatt i betraktning at du er ekstra sint fordi det er noe du nettopp har opplevd :-) Selv tror jeg at jeg er akkurat like bråkete som deg, altså; jeg er aldri ute etter bråk når jeg går på byen for å ha det moro (eller ellers, for den saks skyld). Sånne jævler som du snakker om her har nesten ikke livets rett, men det som er synd er at de som regel får herje fritt. Jeg er ingen slosskjempe selv, men kommer jeg i en sånn situasjon så mener jeg at så godt som alt er lov i selvforsvar. Det jeg mangler i styrke og størrelse får jeg ta igjen i kløkt - slå og spark etter vitale deler, og gå inn for å uskadeliggjøre vedkommende. (Dette gjelder forøvrig enten vedkommende er brune, gule eller hvite - men det varierer forsvinnende lite). Neste gang du opplever slikt i Oslo, ring meg - så tar jeg med det jeg har av balltre etc. heh-heh :-) "................" Det er ganske utrolig at faren på den varierer så skremmende lite. Som sagt; jeg har aldri havnet i konflikter med nordmenn, og i hvertfall ikke noe som kan ordnes opp med ord. Rart det der. Jupp, ringer deg neste gang 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Dessuten er jeg ikke opptatt av rase i det hele tatt, bare for at det blir nevnt og trukket inn, jeg er opptatt av kriminalitet og hvordan vi kan få stoppet den. Hvem de er driter jeg i. Skulle bare ønske foreldrene kunne få opp øya/øra og samarbeide, men den største hindringen er språket. Ikke for det, det finnes nordmenn som ikke skjønner norsk heller, dialog : "Dere må holde guttungen inne om natta, og følge med hva han gjør !! Han bryter seg inn i biler og ødelegger for mer enn han noengang vil være i stand til å betale for !! " skriker jeg. "Hæææ ?, hører ikke !" sier de. Enig, folkeskikk bør læres hjemme uansett bakgrunn. Her bør foreldrene gå foran som gode eksempler. Dessuten bør de ha interesse og ta seg tid til å følge litt med. Men i mange innvandrerfamilier får guttene en mye mer "fri oppdragelse", mens jenter blir mye mer overvåket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Dessuten er jeg ikke opptatt av rase i det hele tatt, bare for at det blir nevnt og trukket inn, jeg er opptatt av kriminalitet og hvordan vi kan få stoppet den. Hvem de er driter jeg i. Skulle bare ønske foreldrene kunne få opp øya/øra og samarbeide, men den største hindringen er språket. Ikke for det, det finnes nordmenn som ikke skjønner norsk heller, dialog : "Dere må holde guttungen inne om natta, og følge med hva han gjør !! Han bryter seg inn i biler og ødelegger for mer enn han noengang vil være i stand til å betale for !! " skriker jeg. "Hæææ ?, hører ikke !" sier de. Hei, INGEN her er "for vold". Men med innlegg som "Det er -bare- utlendinger som gjør dette" så avsporer DU tråden fra å bekjempe vold og over på åpenbar rasisme. Jeg kan gjerne debattere hvordan redusere volden, men ikke med slike "argumenter". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Har ikke lest noen av de andre svarene her men vil gjerne svare selv. Du må lære deg hvordan man oppfører seg i Oslo for å overleve nattestid. Du må aldri bråke med negere og andre utlendinger som er fler enn deg. De kan være to eller ti. De tar ikke 5 øre for å hoppe på deg og kalle deg rasist og slå deg ned eller skade deg på andre måter. Ære, vet du. Bland deg ikke borti bråk. Skygg banen og ev ring politiet. Dette høres fryktelig kynisk ut men det er måten å overleve selv. Gå helst ikke alene gjennom byen om natta og still deg ikke i en taxikø uten vakt. Blir du overfalt så gi dem det de vil ha uten bråk og ring politiet etterpå. Forstår godt at du blir forbannet når du ser at andre blir urettferdig behandlet men hold deg unna. Du får garantert bråk selv. Og de fleste utlendinger har kniv også jentene. Heldigvis har jeg aldri vært borti bråk selv annet enn inne på utesteder men der er det heldigvis vakter. "Du må lære deg hvordan man oppfører seg i Oslo for å overleve nattestid." Jeg har overlevd i 10 år, så det føler jeg til tider at jeg kan. "Du må aldri bråke med negere og andre utlendinger som er fler enn deg. De kan være to eller ti. De tar ikke 5 øre for å hoppe på deg og kalle deg rasist og slå deg ned eller skade deg på andre måter. Ære, vet du." Helt enig med deg. Hadde folka i natt vært nordmenn hadde jeg ikke løpt, men slott igjen selv om jeg var i mindretall. Dette fordi nordmenn ikke har faenskapenes tendens til å gå med kniv. Jeg er skeptisk til kniv og skytevåpen. "Bland deg ikke borti bråk. Skygg banen og ev ring politiet. Dette høres fryktelig kynisk ut men det er måten å overleve selv." Disse gutta driter i politiet. Politiet sto trossalt et kvartal unna. For et par år siden ble jeg og en kompis angrepet av noen negre. Han ene klenga på meg og jeg ba han dra til helvete. Han slo, og gjengen hans kom. En venninne løp opp til en politibil som sto 30 meter unna, og det eneste de gjorde var å råde oss til å LØPE FORT SOM FAEN, for de gutta der var ikke til å kødde med! Dette kom fra politiet! "Gå helst ikke alene gjennom byen om natta og still deg ikke i en taxikø uten vakt." Taxikøer har jeg aldri hatt problemer med. Her er det stort sett bare dritings nordmenn, og de bruker stort sett ikke kniv. Det å gå alene er jeg enig med deg i,spesielt om du er dame, men jeg gikk ca 300 meter alene i går, og dette var på Karl Johan. Man skulle tro denne gata var rimelig safe. "Blir du overfalt så gi dem det de vil ha uten bråk og ring politiet etterpå." Det ville jeg aldri gjort. Jeg slår og ender heller opp med juling, enn å gi en forbanna dritt til det pakket der. "Forstår godt at du blir forbannet når du ser at andre blir urettferdig behandlet men hold deg unna. Du får garantert bråk selv. Og de fleste utlendinger har kniv også jentene." Jeg vet, de fleste av dem har kniv. Men nei, man kan ikke holde seg unna når tre stk angriper en enslig person. Det går bare ikke! "Heldigvis har jeg aldri vært borti bråk selv annet enn inne på utesteder men der er det heldigvis vakter." Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sett bråk på byen, også med kniv. Noen gater må man bare holde seg unna, f.eks. nedre del av Karl Johan. Her samles negerbermen for å sloss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Det der hørtes ikke mye koselig ut. Men hvordan du klarer å få med deg noe slikt hver gang du er ute i Oslo, skjønner jeg ikke. Jeg er da ute til stadighet, har vært det i en årrekke, og har ennå ikke opplevd noe liknende! "Men hvordan du klarer å få med deg noe slikt hver gang du er ute i Oslo, skjønner jeg ikke." Tror det kommer ann på hvor du går. I går gikk jeg fra OsloS, forbi skippergata og mot Kirkegata, og her er det alltid bråk. Spør politiet i byen neste gang du går der. Det er ikke en jævla fredag eller lørdag uten at noen blir knivstukket i denne delen av byen. "Jeg er da ute til stadighet, har vært det i en årrekke, og har ennå ikke opplevd noe liknende!" Dette var ingenting, og jeg har sett langt verre ting enn dette. Jeg er for øvrig som sagt veldig lite i byen for tiden, og jeg er også imponert over at jeg den ene gangen jeg endelig er der, så opplever jeg sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74580-stikk-ut-ett-%C3%B8ye-p%C3%A5-dem/page/2/#findComment-373265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.