Gå til innhold

Stikk ut ett øye på dem.

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du er forbanna!

Husk likevel at det fins afrikanere som er kjempehyggelige og ikke bråkmakere.

Jeg innrømmer gjerne at jeg kan føle skepsis til utlendinger selv. Jeg bor i en storby i Europa og her er det masse utlendinger fra litt fjernere strøk. Etter en bytur i helgene tar jeg ofte taxi hjem. Jeg liker i utgangspunktet ikke å ta taxi alene om natta, og jeg innrømmer at jeg ser an taxisjåføren før jeg setter meg inn. Er det en mørkhudet utlending som sitter bak rattet setter jeg meg ikke inn. Jeg VET at det er diskriminerende, men jeg føler meg tryggere når det er en av min egen "rase" som kjører. Jeg er fullstendig klar over at det kan være like farlig i begge tilfeller.

Nå var jeg så ærlig jeg kunne og sikkert rasistisk...

"Husk likevel at det fins afrikanere som er kjempehyggelige og ikke bråkmakere."

Det vet jeg, jeg kjenner flere, og disse er selvsagt også i flertall.

Problemet er bermen som flyr rundt på byen og lager faen,og disse må man ta selv.

Skulle fått med hundre stk i en lynsjemobb på byen, og virkelig tatt gutta på den måten de forstår.

Med grov vold!

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

37

• Sør

16

• Ulv I Faarikaal

13

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

"Husk likevel at det fins afrikanere som er kjempehyggelige og ikke bråkmakere."

Det vet jeg, jeg kjenner flere, og disse er selvsagt også i flertall.

Problemet er bermen som flyr rundt på byen og lager faen,og disse må man ta selv.

Skulle fått med hundre stk i en lynsjemobb på byen, og virkelig tatt gutta på den måten de forstår.

Med grov vold!

De som har satt sin fot i en kantine med vanlige folk i dette landet, vet hvilken holdning nordmenn har fått til innvandrere. Mye dels på grunn av all volden, kriminaliteten, kvinneskjendingen og barnemishandlingen.

FrP har snart 30% av velgerne bak seg. I Danmark klarte man ikke lengre å sette lokk på debatten, og innvandring ble en hovedsak i siste valgkamp.

I Norge har naivister og brakkebaroner, advokater, sosionomer og en del av pressen så langt klart å stigmatisere de som prisverdig nok, tar opp problemene.

Det lar seg neppe gjøre stort lengre, og jeg tipper at innvandring vil bli en stor sak ved neste stortingsvalg også her i landet.

Vi kan ikke finne oss i å bli herjet med på denne måte. Det neste blir vel rene borgerverns-grupper i byen for å sikre at nordmenn får gå i fred.

Jeg tror ikke på å stikke ut øya på noen. Faktisk tror jeg ikke du kommer noen vei med å grisebanke noen i det hele tatt.

Jeg tviler ikke på at det var en skikkelig kjip opplevelse. De typene du beskriver, har jeg overhodet ingen sympati med. Har ingenting til overs for bråkmakere.

Samtidig reagerer jeg på at du bruker vendinger som "disse jævla negra" og "hver jævla gang er det utlendinger". Ikke akkurat politisk korrekt terminologi det der! :o) Går utifra at innlegget blei posta mens du fortsatt var relativt hissig, og at du kanskje heller ikke var helt edru? Uansett er det på tide å innse at "en drittsekk er en drittsekk, uansett nasjon".

Du sier: "Det er lenge siden sist jeg var på byen og fikk bråk, men det skyldes nok at jeg utelukkende er ute i asker for tiden, og at jeg har vært i byen, på "by'n" ca en gang per år de siste 5 årene."

Dersom det er utelukkende fordi du ikke har vært i Oslo, at du ikke har vært i mer bråk enn du har, da vil jeg påstå at det kanskje bor en liten bråkmaker i deg likevel. Så neste gang du skal til Oslo på kvelden, er det kanskje en idé å legge turen til et annet sted enn "Plata" og området rundt Oslo S?

Jeg håper at innlegget ditt kan forsvares med høyt adrenalinnivå og at du ikke var edru. For ellers synes jeg du har virket som en jævla oppegående fyr!

Jeg sa disse jævla negrene, og da mente jeg "disse".

Ikke de som faktisk oppfører seg, og jeg vet at de selvsagt er i overtall.

Du sier at vold ikke løser noe, men det er jeg faktisk helt uenig med deg i.

F.eks: Flytter man til england lærer man seg engelsk fordi dette er det språket engelskmenn forstår.

Vold er språket disse jævlene forstår, og jeg mener virkelig at disse må tas med vold.

Jeg er for øvrig ikke en bråkmaker, men jeg kunne jo lissom ikke gått omveier i går bare fordi jeg vet at gata jeg gikk i er belastet.

Politisk korrekt er jeg ikke, og ikke vil jeg være det heller :)

Og ja, jeg er faktisk oppegående :)

De som har satt sin fot i en kantine med vanlige folk i dette landet, vet hvilken holdning nordmenn har fått til innvandrere. Mye dels på grunn av all volden, kriminaliteten, kvinneskjendingen og barnemishandlingen.

FrP har snart 30% av velgerne bak seg. I Danmark klarte man ikke lengre å sette lokk på debatten, og innvandring ble en hovedsak i siste valgkamp.

I Norge har naivister og brakkebaroner, advokater, sosionomer og en del av pressen så langt klart å stigmatisere de som prisverdig nok, tar opp problemene.

Det lar seg neppe gjøre stort lengre, og jeg tipper at innvandring vil bli en stor sak ved neste stortingsvalg også her i landet.

Vi kan ikke finne oss i å bli herjet med på denne måte. Det neste blir vel rene borgerverns-grupper i byen for å sikre at nordmenn får gå i fred.

"FrP har snart 30% av velgerne bak seg. I Danmark klarte man ikke lengre å sette lokk på debatten, og innvandring ble en hovedsak i siste valgkamp."

For ikke å snakke om at undersøkelser viser at velgermassen i de fleste partier faktisk i stort tall støtter FRPs innvandringspolitikk.

Det er trist at man faktisk snart må danne borgervernsgrupper, men hvis ikke noe blir gjort så blir det nok det neste som skjer.

Og da er selvsagt nordmenn veldig rasistiske fordi de legger hånd på disse stakkars utlendingene som jo ikke har det så veldig godt og kan unnskyldes med at de ikke passer inn i samfunnet...

Nei, disse gutta fortjener ikke livets rett.

Skjønner godt at du var forbanna, SDD...

Og jeg er enig i at de som lager faenskap på by'n bør få svi! Sånne bør bli satt på plass! Både utenlandske og norske...

Men det er på tide å slutte å tenke så nøye over hva slags farge de har på huden, SDD... Det finnes drittsekker fra alle raser... men det finnes ålreite mennesker fra alle raser også! Det må du ikke glemme.

Tenk om du møter en kjempegrei neger,... -Gir du h*n ikke en kjangs, da? Fordi du har erfart at 'negere' er drittsekker...?

Jeg vedder på at du kjenner en norsk drittsekk... som du IKKE liker.. og har lyst til å 'sette på plass'...?

Tenk over det, SDD... Det er forferdelig å 'dra alle over en kam'...

(håper ikke blåveisen er altfor synlig) :o)

*klem*

"Men det er på tide å slutte å tenke så nøye over hva slags farge de har på huden, SDD... Det finnes drittsekker fra alle raser... men det finnes ålreite mennesker fra alle raser også! Det må du ikke glemme."

Jeg har aldri sagt at det ikke finnes ålreite mennesker av alle raser, og jeg har aldri sagt at alle negre er jævler.

Det jeg sier, og det er fakta faen, er at disse er svært overrepresenterte når det gjelder vold.

Dette er det ikke feil å si, og noe må gjøres med denne gruppen.

"Tenk om du møter en kjempegrei neger,... -Gir du h*n ikke en kjangs, da? Fordi du har erfart at 'negere' er drittsekker...?"

Jeg har utenlandske venner, og kjenner selvsagt snille negre.

De er for øvrig av samme oppfaning som meg, og det er jo de som faktisk får svi for hva deres landsmenn gjør.

"Jeg vedder på at du kjenner en norsk drittsekk... som du IKKE liker.. og har lyst til å 'sette på plass'...?"

Jeg kjenner mange jeg ikke liker, men jeg slår ikke folk av den grunn.

Ikke før de slår meg.

"Tenk over det, SDD... Det er forferdelig å 'dra alle over en kam'..."

Jeg drar ikke alle over en kam, jeg drar de kriminelle over en kam og sier at de bør TAS! Hardt!

"(håper ikke blåveisen er altfor synlig) :o)"

Den synes ikke i det hele tatt, han traff trossalt ikke med det første slaget :)

Jævlig kjip oppleving, ingen tvil om det, og eg skjønar godt at det var solid overskot av adrenalin i kroppen din då du skreiv innlegget, men ærleg talt... Dette blir for dumt - og definitivt rasistisk.

Hvorfor er det rasistisk?

Fordi jeg kaller dem for "jævla negre"?

Jeg kaller med andre ord det kriminelle pakket for jævla negre, ikke alle andre.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Enig, folkeskikk bør læres hjemme uansett bakgrunn. Her bør foreldrene gå foran som gode eksempler. Dessuten bør de ha interesse og ta seg tid til å følge litt med.

Men i mange innvandrerfamilier får guttene en mye mer "fri oppdragelse", mens jenter blir mye mer overvåket.

Jeg tror du har det: tett oppfølging i den viktige tida fra vi er små, læring tar tid og mye ressurser. En drittsekk blir til i barndommen, og har ikkeno med farge å gjøre. Et barn overlatt til seg selv utvikler en personlighet som ikke faller i smak hos de andre fordi de ikke har noe forbilde, ikke får omsorg og korreksjon av unoter før de er for sent. De verste har ikke fått korrigert sin adferd før de blir 20 eller 30.

Vi nordmenn dannet gjenger som drepte, stjal og voldtok den gangen vi flyttet over til Amerika. Nordmenn var faktisk noen av de mest fryktede. Søk på Lapskausgata, som var et sentrum for slik aktivitet etter århundreskiftet i New York. Norske piker var etertraktede prostituerte også, og var -meget- tallrike. Så hudfarge er nok ikke så godt mål på hvem man skal bli eller er.

Helt enig med deg SierDuDet, og hadde jeg vært der sammen med deg skulle jeg med glede gjort mitt for å grisebanke rasshøla. To mannfolk mot tre drittunger, lett match! I visse tilfeller er det veldig riktig å svare med samma mynt.

Bare for å nevne det, jeg stemmer SV, et såkalt innvandrervennlig parti, og jeg har ingenting imot innvandrere generelt. Men for å si det som mange andre har sagt, et rasshøl er et rasshøl uansett hudfarge, og enkelte deler av innvandrermiljøet i Oslo kan vanskelig karakteriseres som annet.

?

Norge for ikke kriminelle pøbler.

Nordmenn som flyr rundt på samme måten skal selvsagt ha samme behandling, men saken er nå engang den at jeg aldri har sett nordmenn som flyr rundt på den måten.

I hvertfall ikke etter barnehagealder.

Enkelte ganger så ser en kanskje bare det en ønsker å se?

De som har trakasert, mobbet , spytter og roper etter meg er, uten unntak - "hvite" nordmenn.

Jævlig kjip oppleving, ingen tvil om det, og eg skjønar godt at det var solid overskot av adrenalin i kroppen din då du skreiv innlegget, men ærleg talt... Dette blir for dumt - og definitivt rasistisk.

Det blir ikke for dumt i det hele tatt. Fordi om en ikke er rasistisk er ikke det det samma som å lukke auga fullstendig. Du og dine likesinna gjør innvandrersaka en gedigen bjørnetjeneste.

Enkelte ganger så ser en kanskje bare det en ønsker å se?

De som har trakasert, mobbet , spytter og roper etter meg er, uten unntak - "hvite" nordmenn.

Jeg ser ikke det jeg vil se, jeg ser det all statistikk viser.

Enkelte gater i byen er svært belastede, og i disse delene av byen, både inne på utestedene og ute i gatene, er det stort sett ikke nordmenn.

Her er det MYE bråk, og det er fakta, ikke noe jeg vil se.

Jeg tviler ikke på at enkelte nordmenn mobber, og det er selvsagt forkastelig.

Ulv I Faarikaal

"Men du forstår da vel at det "ikke er særlig smart" å ta del i en slik slosskamp, særlig hvis du har mistanke om at de er bevæpnet???"

Det var derfor jeg dro han med meg i stedet for å sloss.

Men det er utrolig at du i det hele tatt presterer å kalle et OVERFALL for en slosskamp!

Hvis man ikke skal blande seg inn når en enslig person er i ferd med å få juling, så lever vi i en syk verden.

Jeg vet politiet sier at man ikke skal blande seg inn i sånt, da det er farlig, men man kan da for faen ikke stå å se på at en person blir regelrett overfalt uten å gjøre noe med det?

Det har i hvertfall ikke jeg samvittighet til.

Det burde ikke noen ha.

Vi var tre som hoppa på en som slo dama si flere ganger med knyttneven. Jeg fikk meg et par tørre, men gjør det igjen. Neste gang er det meg det gjelder. polti henta han snart etter. Vi satt på han, og polti spurte om de skulle kjøre et par runder så vi fikk banka han litt mer. Vi syns han hadde fått nok juling.

Ja, jeg forstår jo egentlig godt at det er "selsomt" å måtte forholde seg til individer, istedet for bare å kunne fordømme "negre", "asiater" eller "jøder"....

Mye lettere å bare si "de er slemme fordi de har mørk hud eller gul trekant"....???

Med vennlig hilsen

Se deg litt rundt sør. Helst med åpne ævver. Fordi om en ikke er rasistisk er ikke det det samma som å lukke ævva fullstendig. Du og dine likesinna gjør innvandrersaka en gedigen bjørnetjeneste.

Annonse

Helt enig med deg SierDuDet, og hadde jeg vært der sammen med deg skulle jeg med glede gjort mitt for å grisebanke rasshøla. To mannfolk mot tre drittunger, lett match! I visse tilfeller er det veldig riktig å svare med samma mynt.

Bare for å nevne det, jeg stemmer SV, et såkalt innvandrervennlig parti, og jeg har ingenting imot innvandrere generelt. Men for å si det som mange andre har sagt, et rasshøl er et rasshøl uansett hudfarge, og enkelte deler av innvandrermiljøet i Oslo kan vanskelig karakteriseres som annet.

Ja, jeg skulle gjerne hatt med en stor og sterk person der i går!

Hva man stemmer på har for øvrig egentlig lite med det her å gjøre, da slike umennesker vel ikke likes i noen partier.

Kanskje med unntak av RV, og på Blitz generelt...:)

Vi var tre som hoppa på en som slo dama si flere ganger med knyttneven. Jeg fikk meg et par tørre, men gjør det igjen. Neste gang er det meg det gjelder. polti henta han snart etter. Vi satt på han, og polti spurte om de skulle kjøre et par runder så vi fikk banka han litt mer. Vi syns han hadde fått nok juling.

Det der er faktisk min erfaring med politiet også.

Mange av dem går velmenende inn i jobben, men etter noen år så ser de at de ikke utgjør noen forskjell. Ingenting hjelper og faenskapet blir satt ut på gata, klar for nye brekk.

Ikke rart mange i politiet får den innstillingen hvor de faktisk ikke bare trives ved at dere tok fyren, men til og med oppmuntrer til mer.

Trist at det har blitt sånn, men det er nå engang sånn det har blitt.

Kjip hendelse.

Vil bare si en ting jeg ikke synes har vært kommentert spesielt (av de kommentarene jeg har lest).

Veldig bra at du forsvarte mannen som ble overfallt!

Det er det slett ikke alle som tør å gjøre/vil gjøre. Det er lettere å se en annen veg og ikke la seg involvere.

Hvor smart det er å blande seg inn med tanke på at du aldri vet om de bærer våpen er en annen sak.

Men instinktiv reaksjon for å hjelpe en fremmed person er veldig bra:)

Du får din lønn i himmelen regner jeg med, for han fyren du redda var vel så dritings at han ikke skjønnte hva som skjedde..

Ulv I Faarikaal

Det der er faktisk min erfaring med politiet også.

Mange av dem går velmenende inn i jobben, men etter noen år så ser de at de ikke utgjør noen forskjell. Ingenting hjelper og faenskapet blir satt ut på gata, klar for nye brekk.

Ikke rart mange i politiet får den innstillingen hvor de faktisk ikke bare trives ved at dere tok fyren, men til og med oppmuntrer til mer.

Trist at det har blitt sånn, men det er nå engang sånn det har blitt.

Glemte jeg å si at han var inder ?

Kjip hendelse.

Vil bare si en ting jeg ikke synes har vært kommentert spesielt (av de kommentarene jeg har lest).

Veldig bra at du forsvarte mannen som ble overfallt!

Det er det slett ikke alle som tør å gjøre/vil gjøre. Det er lettere å se en annen veg og ikke la seg involvere.

Hvor smart det er å blande seg inn med tanke på at du aldri vet om de bærer våpen er en annen sak.

Men instinktiv reaksjon for å hjelpe en fremmed person er veldig bra:)

Du får din lønn i himmelen regner jeg med, for han fyren du redda var vel så dritings at han ikke skjønnte hva som skjedde..

Ja, han var fra Bergen så han var selvsagt svært full. Hmmm, når jeg tenker over det så var han sikkert brann-supporter, og jeg burde kanskje latt han få juling :)

Neida :)

Jeg vet at det ikke nødvendigvis er lurt å blande seg inn i sånt, og politiet oppfordrer jo til og med til at man ikke skal gjøre det, men man kan rett og slett ikke stå å se på noen som blir overfalt på åpen gate.

Det går bare ikke.

Himmelen vet jeg ikke om jeg tror på :)

Jeg var for øvrig på homsepub i går. Hehehe, ikke visste jeg at det var en homsepub heller, så når jeg fløy rundt i byen og spurte folk om hvor SOHO var, så var det vel merkelig at jeg ikke fikk meg en på tryne for å være homse :)

Ulv I Faarikaal

Det intressante er at antirasistene er med på å skremme opp folk som ikke var med før, og hvor mye negativt som dukker opp om våre nye landsmenn. Jo mer ståhei som lages av natirasister jo mer negativt dukker opp. Jeg visste om tvangsgifting og omfanget av det for 20 år siden, mange visste om det. Men ingen utenfra fikk innpass. En med skjegg og hvit lue sa til meg og en politimann: "dere nordmenn er vantro, og kvinnene deres er horer alle sammen, hva skal dere fortelle oss ?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...