Gå til innhold

Stikk ut ett øye på dem.

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skulle gjerne hatt med en stor og sterk person der i går!

Hva man stemmer på har for øvrig egentlig lite med det her å gjøre, da slike umennesker vel ikke likes i noen partier.

Kanskje med unntak av RV, og på Blitz generelt...:)

Selvfølgelig. Men jeg ville bare understreke at jeg ikke kan mistenkes for å værra rasist eller noe:-)

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

37

• Sør

16

• Ulv I Faarikaal

13

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Nja, men det er nok av eksempler på hendelser der folk ikke gjør noe.

Husker du bare det uskyldige tv-greiene hvor de "plasserte" ut en pent kledd mann med streskoffert liggende på Karl Johan med skjult kamera. Ille å se hvordan folk unnlot å hjelpe, men ignorerte og snudde seg vekk.

Så man skal ikke ta for gitt at noen redder en:)

"Ja, han var fra Bergen så han var selvsagt svært full."

Duh.. man kan jo faller for fristelsen å generalisere ang folk fra asker med deg som eksempel på typisk, gjennomsnittlig alkoholkonsum blant unge menn, så go easy on the Brann-supporters will'ya?;)

DU er den letteste å plassere i bås her inne vettu..

Så du var på SOHO?! Og visste ikke at det var homsested? *flire*

Når fant du det ut da? Når du fikk en hånd på rumpa og kjekkasen spurte om du ville danse?? *gliser*

Det _er_ mange kjekke menn på homsesteder. Kjipt for oss damer.

Hehe, jeg fant ut at det var et homsested når det BARE var gutter der :)

Men jeg visste jo at kompisen min var homse, så jeg ble ikke veldig sjokkert!

Betalte likevel 70 kroner og gikk inn, og jeg hadde det kult, jeg :)

Hva hadde du nå der å gjøre da?

Det er da bare narkomane, prostituerte og en bussholdeplass der nede?

(Og rundt bussholdeplassen er det da trygt.)

Hva jeg hadde der å gjøre??????

Jeg gikk fra A til B.

Fra Oslo S til Kirkegata, hvor SOHO pub som jeg skulle møte en kompis, ligger.

Burde jeg heller tatt en taxi de 200 meterne? Er det det du mener?

For et latterlig spørsmål.

Folk her blir bare dummere og dummere.

He he det kunne blitt dyrt for ham om vinduet hadde gått til helvete....

Har du ikke en kvinne i umiddelbar nærhet som kan hele deg,du er sikkert pjusk i dag?;)

Vet du hva hvis jeg hadde blitt anngrepet på den måten ville jeg helt klart stikke ut ett øye...,men hva skulle jeg brukt? Nøkkel'n?

God bedring lille venn!!

=o)

Hehe, jeg driter i om vinduet var dyrt, jeg ville bare at faenskapet skulle ødelegge seg.

En hånd gjennom et glass må vel bety legevakta :)

Jeg mente ikke at du skulle gå lange omveier fordi gata er belasta. Det er bedre at du holder deg på bondelandet i Asker (eventuelt drister deg til Oslos vestkant), der sjansen for å møte personer med minoritetsbakgrunn er mindre. Siden det alltid er dem du havner i bråk med, mener jeg!

Neinei...

Jeg havner aldri i bråk, men de få gangene det har skjedd, utelukkende på grunn av andre, er det utlendinger.

Bortsett fra noen ganger på bygdefest i Kodalen, for 8 år siden, hvor gutta der trodde vi tok damene deres :)

Selvfølgelig. Men jeg ville bare understreke at jeg ikke kan mistenkes for å værra rasist eller noe:-)

Det kan ikke jeg heller.

Jeg har ingenting i mot våre nye landsmenn, men jeg har noe i mot kriminelle jævler.

Uansett om de er hvite eller blå.

Desverre viser de seg ofte å være blå.

Annonse

Gjest Kartoffel

Hva jeg hadde der å gjøre??????

Jeg gikk fra A til B.

Fra Oslo S til Kirkegata, hvor SOHO pub som jeg skulle møte en kompis, ligger.

Burde jeg heller tatt en taxi de 200 meterne? Er det det du mener?

For et latterlig spørsmål.

Folk her blir bare dummere og dummere.

"Folk her blir bare dummere og dummere. "

Slapp av - det smitter ikke.

(Men "Plata" er da området mellom gamle østbanehallen og børsen...)

"Folk her blir bare dummere og dummere. "

Slapp av - det smitter ikke.

(Men "Plata" er da området mellom gamle østbanehallen og børsen...)

Nei, plata er området utenfor OsloS, så sant de ikke har blitt flyttet nå i det siste.

Jeg er for øvrig ikke redd for narkomane, og regner ikke dette som et farlig sted om natta.

Forstår deg godt SDD. Har selv vært oppe i lignende hendelser - både med og uten kamerater.

Noen ganger har jeg måttet løpe vekk av ren fornuft, selv om raseriet fikk meg til å se rødt.

Andre ganger har vi kunnet ta igjen - og det har smakt like godt hver gang.

De hendelsene jeg har vært med på har alltid vært selvforsvar, og blitt innledet ved at vi har hjulpet andre. Det har vært nordmenn som startet overgrepene - en gang. Alle de andre var "fremmedkulturelle".

Som regel var det kvinner som trengte hjelp, men også uskyldige menn.

Du har som regel opplevd litt av slikt hvis du enten har vært mye ute på byen - eller jobbet som dørvakt....

Skulle ønske jeg hadde vært der når du opplevde dette!

Mvh

"Basert på det du skriver i en annen tråd virker det jo som om du leter etter slosskamper??"

Hvor i helvete har det stått noe sånt???

Jeg gikk fra A til B i går. Det var alt, og tre stk skulle sloss.

Dette når man går helt rolig opp Karl Johan.

Men det er klart, jeg hjalp jo en enslig stakkar, og jeg burde kanskje heller latt de tre fortsatte der de var, altså med å grisebanke fyren.

Du kan regne med at det er hva Sør hadde gjort.

Hvis han ofte går den strekningen om kvelden og aldri har sett noen som trenger hjelp, så er han enten blind og døv eller så er han feig og lyver.

Mvh

Statistikken over grov kriminalitet domineres av folk med innvandrerbakgrunn. Det har politiet dokumentert, men nå har de vel fått munnkurv.

Det er bare å ta en prat med de i politiet som patruljerer gatene og hør hva de har å si "uoffisielt".

Det er mer skremmende enn hva en hver statistikk kan vise tall på....

Mvh

Forstår deg godt SDD. Har selv vært oppe i lignende hendelser - både med og uten kamerater.

Noen ganger har jeg måttet løpe vekk av ren fornuft, selv om raseriet fikk meg til å se rødt.

Andre ganger har vi kunnet ta igjen - og det har smakt like godt hver gang.

De hendelsene jeg har vært med på har alltid vært selvforsvar, og blitt innledet ved at vi har hjulpet andre. Det har vært nordmenn som startet overgrepene - en gang. Alle de andre var "fremmedkulturelle".

Som regel var det kvinner som trengte hjelp, men også uskyldige menn.

Du har som regel opplevd litt av slikt hvis du enten har vært mye ute på byen - eller jobbet som dørvakt....

Skulle ønske jeg hadde vært der når du opplevde dette!

Mvh

Skulle ønske det hadde vært noen der også.

Jeg kan ikke huske sist jeg var så sint, men sinnet kom først når jeg hadde løpt derfra. Der og da var det ikke annet å gjøre enn å løpe unna.

Føles litt feigt i ettertid, men det er vebedre enn å riskere kniver og den slags.

Annonse

Du kan regne med at det er hva Sør hadde gjort.

Hvis han ofte går den strekningen om kvelden og aldri har sett noen som trenger hjelp, så er han enten blind og døv eller så er han feig og lyver.

Mvh

Ja, det har du helt rett i.

Jeg har vært svært lite i de gatene de siste årene, rett og slett fordi man holder seg unna kirkegata og området rundt, grunnet disse bermen som ofte samles der, men de gangene jeg har vært der er det alltid bråk, antydninger til bråk, politiet rydder opp i noe, en sykebil står der eller er på vei bort, eller lignende.

Det er vel ikke en helg uten knivstikking i disse gatene.

Folk er redd narkomanene som står nede ved Oslo S, men uansett deres tilstand så har jeg aldri i mine år på byen opplevd noe tull fra noe av dem.

Ironisk nok er det disse mange er redd for.

Skulle ønske det hadde vært noen der også.

Jeg kan ikke huske sist jeg var så sint, men sinnet kom først når jeg hadde løpt derfra. Der og da var det ikke annet å gjøre enn å løpe unna.

Føles litt feigt i ettertid, men det er vebedre enn å riskere kniver og den slags.

Du gjorde alt rett og hjalp en som ellers ville ha lidd svært mer enn hva du følte - selv om det førte til en stor grad av frustrasjon i etterkant.

En kniv i magen gjør vondt lengre enn og mer enn frustrasjonen du føler/følte. Og er vesentlig mer skadelig for helsa:-)

Mvh

Ja, det har du helt rett i.

Jeg har vært svært lite i de gatene de siste årene, rett og slett fordi man holder seg unna kirkegata og området rundt, grunnet disse bermen som ofte samles der, men de gangene jeg har vært der er det alltid bråk, antydninger til bråk, politiet rydder opp i noe, en sykebil står der eller er på vei bort, eller lignende.

Det er vel ikke en helg uten knivstikking i disse gatene.

Folk er redd narkomanene som står nede ved Oslo S, men uansett deres tilstand så har jeg aldri i mine år på byen opplevd noe tull fra noe av dem.

Ironisk nok er det disse mange er redd for.

Så sant - så sant!

Jeg holder meg også langt unna disse stedene om jeg kan på natterstid.

Ikke fordi jeg er redd for selv å starte noe bråk eller for å bli angrepet for den del.

Men fordi jeg vet at jeg ikke klarer å se bort hvis noen helt urettferdig blir angrepet/misshandlet.

Slik skal det ikke behøve å være, men desverre er det blitt slik. Jeg har venner i politiet, og hva de opplever vil de færreste tro på....

Jeg forstår godt at de blir frustrerte og føler at det ikke nytter hva de enn gjør. Hvilke muligheter blir de gitt - annet enn å bli stemplet som rassister og anklaget for politivold etc.....?

De som de skal "beskytte" oss mot ler jo bare av dem uansett, fordi rettsapparatet og lovverket ikke fungerer.

Mvh

Du gjorde alt rett og hjalp en som ellers ville ha lidd svært mer enn hva du følte - selv om det førte til en stor grad av frustrasjon i etterkant.

En kniv i magen gjør vondt lengre enn og mer enn frustrasjonen du føler/følte. Og er vesentlig mer skadelig for helsa:-)

Mvh

Det har du selvsagt veldig rett i, og jeg er svært skeptisk til kniver.

Hadde disse tre ungdommene vært nordmenn hadde jeg garantert ikke løpt, men forsvart meg/oss. Da hadde jeg trossalt aldri vært redd for at denne kniven skulle komme.

Så sant - så sant!

Jeg holder meg også langt unna disse stedene om jeg kan på natterstid.

Ikke fordi jeg er redd for selv å starte noe bråk eller for å bli angrepet for den del.

Men fordi jeg vet at jeg ikke klarer å se bort hvis noen helt urettferdig blir angrepet/misshandlet.

Slik skal det ikke behøve å være, men desverre er det blitt slik. Jeg har venner i politiet, og hva de opplever vil de færreste tro på....

Jeg forstår godt at de blir frustrerte og føler at det ikke nytter hva de enn gjør. Hvilke muligheter blir de gitt - annet enn å bli stemplet som rassister og anklaget for politivold etc.....?

De som de skal "beskytte" oss mot ler jo bare av dem uansett, fordi rettsapparatet og lovverket ikke fungerer.

Mvh

"De som de skal "beskytte" oss mot ler jo bare av dem uansett, fordi rettsapparatet og lovverket ikke fungerer."

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har sett det der som vekter.

Ikke bare at de ler av dem, men at de også går til fysisk angrep på politiet.

Og politiet tar dem ikke med inn, ei heller spør om navn, rett og slett fordi de VET at det er meningsløst.

Det er ganske skremmende, og jeg kan faktisk forstå det dersom politiet i enkelte situasjoner benytter seg av politivold, rett og slett fordi de (fleste) går inn i politiet og vil gjøre en forskjell, de ser hvordan det faktisk, og frustrasjonen over ikke å kunne gjøre en dritt til eller fra, må jo bare gjøre dem gale.

"Basert på det du skriver i en annen tråd virker det jo som om du leter etter slosskamper??"

Hvor i helvete har det stått noe sånt???

Jeg gikk fra A til B i går. Det var alt, og tre stk skulle sloss.

Dette når man går helt rolig opp Karl Johan.

Men det er klart, jeg hjalp jo en enslig stakkar, og jeg burde kanskje heller latt de tre fortsatte der de var, altså med å grisebanke fyren.

"Men det er klart, jeg hjalp jo en enslig stakkar, og jeg burde kanskje heller latt de tre fortsatte der de var, altså med å grisebanke fyren. "

Eit spørsmål: Dersom mannen hadde vore mørkhuda, hadde du hjulpe han då?

"Men det er klart, jeg hjalp jo en enslig stakkar, og jeg burde kanskje heller latt de tre fortsatte der de var, altså med å grisebanke fyren. "

Eit spørsmål: Dersom mannen hadde vore mørkhuda, hadde du hjulpe han då?

"Eit spørsmål: Dersom mannen hadde vore mørkhuda, hadde du hjulpe han då?"

Jeg gjør ikke forskjell på folk utifra farge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...