Gå til innhold

Rasisme - jeg glemte noe i innlegget under.

SierDuDet

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk blitt angrepet av nordmenn på byen en gang.

Det var i den perioden hvor jeg skinnet meg, jeg gikk med boots (var i militæret), og noen antirasister angrep meg!

Helt sant, det trodde jeg var nynazist!

Siden man ikke slår jenter så gjorde jeg ikke noe i retur, men blei angrepet av en gjeng idioter fra Blitz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan fort skje når man dømmer folk etter utseende.

Gå hjem å legg deg i sengen til moren din. Patetiske drittunge.

Tar tak i øra og lemper deg fankenivoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke ironien?

Jeg ser den ikke.

Jeg dømmer dem for deres handlinger, ikke deres farge.

Men nå er det nå engang sånn at utlendinger er overrepresenterte i voldsforbrytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den ikke.

Jeg dømmer dem for deres handlinger, ikke deres farge.

Men nå er det nå engang sånn at utlendinger er overrepresenterte i voldsforbrytelser.

Hadde ikke tenkt å begi meg ut på en debatt om innvandring.

Ironien var at først kommer det et innlegg om innvandrere, så ett om blitzere. Og vi kjenner igjen blitzere, innvandrere og skinheads på utseende. Og vi dømmer etter det vi ser i tillegg til handlingene. Og jeg er inget unntak, så jeg prøver ikke å være skinnhellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tenkt å begi meg ut på en debatt om innvandring.

Ironien var at først kommer det et innlegg om innvandrere, så ett om blitzere. Og vi kjenner igjen blitzere, innvandrere og skinheads på utseende. Og vi dømmer etter det vi ser i tillegg til handlingene. Og jeg er inget unntak, så jeg prøver ikke å være skinnhellig.

Jeg dømmer ikke innvandrere på bakgrunn av deres utseende.

Jeg dømmer blitzerpakket på bakgrunn av deres utseende, men jeg dømmer ikke skinnheads før jeg vet at de faktisk er _skinnheads_.

Er de nynazister er de like ille som blitzerpakket og jeg dømmer dem selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer blitzerpakket på bakgrunn av deres utseende, men jeg dømmer ikke skinnheads før jeg vet at de faktisk er _skinnheads_.

Så klart dømmer du innvandrere på utseende!

Om min datter (Gud forby!!) skulle vokse opp og bli et skikkelig bøllefrø som banker folk på byen, så ville du sett på henne også og tenkt "der er enda en av de krimminelle asylsøkerne vi importerer"....

Men der hadde du jammen meg tatt feil! For selv om hun er brun i huden, så er hun ikke asylsøker eller innvandrer!

Men fordi hun er brun i huden må hun oppføre seg bedre enn oss nordmenn som er hvite i huden for å fortjene sin plass her i vakre Norge....

Når nordmenn lager kvalm så blir det påpekt slått ned på. Når mennesker med annen hudfarge gjør det, så føyer man gjerne på "uttaknemlige snylter" på fordømmelsen....

Jeg forsvarer ikke folk som bedriver helvete, uavhengig av hudfarge. Og mange asylsøkere/innvandrere - og nordmenn er sikkert rauhål som burde fått en alvorlig lærepenge.

Men mange får aldri sjansen til å bli annet enn rauhål, fordi vi hvite nordmenn har bestemt oss for at det er det de er...

Og om jeg vil kalle deg rasist? Vel, jeg kjenner deg ikke, så jeg skal ikke dømme. Men basert på det du skriver her, så ville jeg sagt ja, det er du. For det du skriver kan ikke tolkes annerledes enn at du mener utlendinger - og da de du kan SE er utlendinger - er mer voldelige og kriminelle en de du ikke kan se er utlendinger, og som du da antar er nordmenn.

Det du BURDE ha spurt om er HVORFOR det er sånn. Er det fordi vi kun slipper inn kriminelle mennesker, eller er det fordi forholdene her skaper kriminelle mennesker av dem? Eller kanskje, mest sannsynlig en kobinasjon?

Jeg er noen ganger sterkt bekymret for datteren min som skal vokse opp blant andre menneskers fordommer. Og jeg forbanner både fordommene og de som gjør sitt beste for at fordommene opprettholdes!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har klargjort hvem du dømmer og ikke dømmer etter utseende. Så da trenger jeg ikke å forfølge det.

Vi liker å skilte oss med at vi er "open minded", selv om virkeligheten er en helt annen. Grunnene til at vi dømmer slik som vi gjør er forskjellige. Noen av erfaringer andre av frykt og fordommer.

------- ------- ------ ------

Dette har ingenting med deg å gjøre, men jeg benytter en hver anledning til å fortelle en liten historie. Om meg (eksibisjonist) selvfølgelig.

Jeg kommer fra ett lite sted nord på. Der har narkotikaen gjort sitt inntog og de narkomane der har ett noe spesielt utseende i forhold til lokalbefolkningen. Der har det vært litt knivstikking og innbrudd.

En dag ringte det på døra mi. Jeg kikket igjennom kikkhullet på døra og _der_ står det en fremmed fyr med hanekam. Jeg tenkte med meg selv; hærregud så mye pakk man skulle få på dørene. Han er sikkert både rusa og kriminell.

Nyskjærrigheten tok overhånd og jeg åpnet døra på gløtt og spurte hva han ville. Han spurte om jeg var ....... også sa han navnet mitt. -Ja, det er meg, svarte jeg. -Jeg spurte på butikken hvem du var, for jeg ville levere deg dette, sa han og gav meg visa kortet mitt. -Jeg fant det i gresset utenfor.

Gjett hvem som måtte revurdere sine oppfatninger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om min datter (Gud forby!!) skulle vokse opp og bli et skikkelig bøllefrø som banker folk på byen, så ville du sett på henne også og tenkt "der er enda en av de krimminelle asylsøkerne vi importerer"....

Men der hadde du jammen meg tatt feil! For selv om hun er brun i huden, så er hun ikke asylsøker eller innvandrer!

Men fordi hun er brun i huden må hun oppføre seg bedre enn oss nordmenn som er hvite i huden for å fortjene sin plass her i vakre Norge....

Når nordmenn lager kvalm så blir det påpekt slått ned på. Når mennesker med annen hudfarge gjør det, så føyer man gjerne på "uttaknemlige snylter" på fordømmelsen....

Jeg forsvarer ikke folk som bedriver helvete, uavhengig av hudfarge. Og mange asylsøkere/innvandrere - og nordmenn er sikkert rauhål som burde fått en alvorlig lærepenge.

Men mange får aldri sjansen til å bli annet enn rauhål, fordi vi hvite nordmenn har bestemt oss for at det er det de er...

Og om jeg vil kalle deg rasist? Vel, jeg kjenner deg ikke, så jeg skal ikke dømme. Men basert på det du skriver her, så ville jeg sagt ja, det er du. For det du skriver kan ikke tolkes annerledes enn at du mener utlendinger - og da de du kan SE er utlendinger - er mer voldelige og kriminelle en de du ikke kan se er utlendinger, og som du da antar er nordmenn.

Det du BURDE ha spurt om er HVORFOR det er sånn. Er det fordi vi kun slipper inn kriminelle mennesker, eller er det fordi forholdene her skaper kriminelle mennesker av dem? Eller kanskje, mest sannsynlig en kobinasjon?

Jeg er noen ganger sterkt bekymret for datteren min som skal vokse opp blant andre menneskers fordommer. Og jeg forbanner både fordommene og de som gjør sitt beste for at fordommene opprettholdes!

Beste hilsen fra

Hei -Snø!

Har lest alle innleggene nedover(trodde aldri jeg skulle bli ferdig,puuh), og ser at det er en god del forvrengninger her i noen av svarene.

Er sikker på at dette gjelder de som har utført kriminelle handlinger, UANSETT hudfarge.

Tror ingen her vil snakke nedsettende om din datter, selv om hun tilfeldigvis er mørk.

Men folk blir lei all kriminaliteten, uansett hudfarge,og her er det tilfeldigvis en mørk som er agressiv.Neste gang kan det være en lys.

Tror ikke det er spesielle forhold her i Norge som gjør det.

Tror vi alle er vokst opp i forskjellige kulturer, som virker inn på oss.

Hilsen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -Snø!

Har lest alle innleggene nedover(trodde aldri jeg skulle bli ferdig,puuh), og ser at det er en god del forvrengninger her i noen av svarene.

Er sikker på at dette gjelder de som har utført kriminelle handlinger, UANSETT hudfarge.

Tror ingen her vil snakke nedsettende om din datter, selv om hun tilfeldigvis er mørk.

Men folk blir lei all kriminaliteten, uansett hudfarge,og her er det tilfeldigvis en mørk som er agressiv.Neste gang kan det være en lys.

Hilsen.........

Hei Lina,

Du skriver: "Tror ingen her vil snakke nedsettende om din datter, selv om hun tilfeldigvis er mørk."

Men du ser jo hva folk her skriver om "mørkhudete" - de skriver ikke "mørkhudete med unntak av Snøs datter".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lina,

Du skriver: "Tror ingen her vil snakke nedsettende om din datter, selv om hun tilfeldigvis er mørk."

Men du ser jo hva folk her skriver om "mørkhudete" - de skriver ikke "mørkhudete med unntak av Snøs datter".

Med vennlig hilsen

Slutt å vrenge på ALT da.

Du må lese mer nøye.Tror du virkelig de MENER alle i hop?

Jeg har uttalt meg tidligere, og følte alt jeg sa ble forvrengt.

Det er snakk om en del.

Det er mange kriminelle, både lyse og mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vrenge på ALT da.

Du må lese mer nøye.Tror du virkelig de MENER alle i hop?

Jeg har uttalt meg tidligere, og følte alt jeg sa ble forvrengt.

Det er snakk om en del.

Det er mange kriminelle, både lyse og mørke.

Hvis det er det de mener så bør de jo skrive det...

Det kan da ikke være så vanskelig for dem!

Imellomtiden forholder jeg meg til det de faktisk skriver!

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er det de mener så bør de jo skrive det...

Det kan da ikke være så vanskelig for dem!

Imellomtiden forholder jeg meg til det de faktisk skriver!

:-)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg skjønner du forholder deg til det som blir skrevet.

Det er litt forskjellige meninger her, men synes noen ganger du forvrenger det litt, og dreiser alle meningene her over en kam.

Jeg har sagt til deg hva jeg mener, da.

Hilsen fra Vest..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -Snø!

Hilsen.........

"Er sikker på at dette gjelder de som har utført kriminelle handlinger, UANSETT hudfarge."

Jeg tror også at folk dømmer kriminelle uavhengig av hudfarge. Men av en eller annen grunn virker det som om enkelte tror at de med MØRK hudfarge oftere er krimunelle enn de med lys hudfarge. Og at det er VERRE når mørke mennesker er kriminelle, fordi de burde være alt for takknemlig for å være her, til å finne på noe slik....

"Tror ingen her vil snakke nedsettende om din datter, selv om hun tilfeldigvis er mørk."

Jeg er i grunnen ikke så bekymret for hva folk sier om min datter når _jeg_ er der. Jeg er jo hvit (som snø ;-)) og alle forstår straks at Bella ikke er en av "de"... Men når jeg ikke er der, derimot... En mørk person er en mørk person! Og dessuten synes jeg ikke at hun skal "spesialbehandles" fordi hun er adoptert. Jeg vil at hun - og alle andre mennesker - skal få en sjanse til å vise hvem de er, uavhengig av hudfargen.Og da spiller det ingen rolle om du kom til landet som adoptert, som innvandrer eller som asylsøker!

"Men folk blir lei all kriminaliteten, uansett hudfarge,og her er det tilfeldigvis en mørk som er agressiv.Neste gang kan det være en lys."

Ja, neste gang er det en lys, men da gidder vi jo ikke skrive om det, for det er jo ikke en sak av interesse. Det er jo bare en lys fyr som banker opp en annen lys fyr. Det er så klart fælt,og vi fordømmer det, men fyren er jo lys, sikkert født og av norske foreldre og oppvokst her. Han trenger ikke å oppføre seg fint i takknemlighet for å bo i dette flotte landet....

Som mamma til en mørk 2-åring med livet foran seg, er dette en sak som opptar meg veldig. Jeg forsvarer ikke kriminelle handlinger uansett fargen på dem som begår dem. Men jeg dømmer ikke folk pga farge heller.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste hilsen fra

Dust!

"Og om jeg vil kalle deg rasist? Vel, jeg kjenner deg ikke, så jeg skal ikke dømme. Men basert på det du skriver her, så ville jeg sagt ja, det er du."

Si noe jeg skrev her nå som er rasistik!

En ting!

"For det du skriver kan ikke tolkes annerledes enn at du mener utlendinger - og da de du kan SE er utlendinger - er mer voldelige og kriminelle en de du ikke kan se er utlendinger, og som du da antar er nordmenn."

Det er ikke rasisme når jeg sier at de er mer kriminelle enn oss, det er fakta faen.

Se på all statistikk.

Hvis det er rasistisk å påpeke fakta så vet ikke du engang hva rasisme er.

Lukk opp øynene dine litt!

Det du skriver om datteren din gidder jeg ikke engang å kommentere, for det er for dumt.

Men som sagt, si EN ting her jeg har skrevet som er rasistisk!

Og før du gjør det bør du kanskje slå opp i ordboka på rasisme, for du er åpenbart noe forvirret i forhold til det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har klargjort hvem du dømmer og ikke dømmer etter utseende. Så da trenger jeg ikke å forfølge det.

Vi liker å skilte oss med at vi er "open minded", selv om virkeligheten er en helt annen. Grunnene til at vi dømmer slik som vi gjør er forskjellige. Noen av erfaringer andre av frykt og fordommer.

------- ------- ------ ------

Dette har ingenting med deg å gjøre, men jeg benytter en hver anledning til å fortelle en liten historie. Om meg (eksibisjonist) selvfølgelig.

Jeg kommer fra ett lite sted nord på. Der har narkotikaen gjort sitt inntog og de narkomane der har ett noe spesielt utseende i forhold til lokalbefolkningen. Der har det vært litt knivstikking og innbrudd.

En dag ringte det på døra mi. Jeg kikket igjennom kikkhullet på døra og _der_ står det en fremmed fyr med hanekam. Jeg tenkte med meg selv; hærregud så mye pakk man skulle få på dørene. Han er sikkert både rusa og kriminell.

Nyskjærrigheten tok overhånd og jeg åpnet døra på gløtt og spurte hva han ville. Han spurte om jeg var ....... også sa han navnet mitt. -Ja, det er meg, svarte jeg. -Jeg spurte på butikken hvem du var, for jeg ville levere deg dette, sa han og gav meg visa kortet mitt. -Jeg fant det i gresset utenfor.

Gjett hvem som måtte revurdere sine oppfatninger.....

For noe tull.

Jeg dømmer ikke folk pga utseende, men forteller en historie fra fredag natt, hvor jævlene var negrer!

Jeg dømmer ikke utlendinger fordi de har en annen farge enn meg, men fordi MANGE, ikke ALLE, men MANGE, og i langt større grad en nordmenn, er kriminielle.

Det viser all statistikk.

Hvor mange innvandrere bor det i Norge? Mellom 5-10 %!

Hvor mange er i norske fengsler? Over 50 % innvandrere.

Hehe, og likevel ser du det ikke.

Det er bare imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull.

Jeg dømmer ikke folk pga utseende, men forteller en historie fra fredag natt, hvor jævlene var negrer!

Jeg dømmer ikke utlendinger fordi de har en annen farge enn meg, men fordi MANGE, ikke ALLE, men MANGE, og i langt større grad en nordmenn, er kriminielle.

Det er bare imponerende!

Takk for at du blir imponert!

Jeg sa at du har redegjort hvem du dømmer og ikke dømmer.

Jeg har ikke gitt til kjenne mitt syn i innvandringspolitikken heller ikke uttalt meg om hvem de kriminelle er, og det kommer jeg ikke til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull.

Det er bare imponerende!

....over at jeg har rett.

Denne tråden handler om blitzere forresten. Som dømte deg på utseende ditt. Og i følge svaret som jeg fikk her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1369325

så var min ironiske bemerkning i mitt første innlegg helt på sin plass. Bemerkningen var imidlertid ikke kun ment til deg, men til alle.

I utgangspunktet så kunne jeg ikke si at DU dømte folk på utseende, men snakker om at vi generelt sett dømmer folk på utseende.

"-fort gjort når _man_ dømmer folk etter utseende."

Du får starte en ny tråd om kriminaliteten i Norge hvis du vil ha en debatt om det. Den debatten får du imidlertid ikke med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du blir imponert!

Jeg sa at du har redegjort hvem du dømmer og ikke dømmer.

Jeg har ikke gitt til kjenne mitt syn i innvandringspolitikken heller ikke uttalt meg om hvem de kriminelle er, og det kommer jeg ikke til å gjøre.

Nei, du kunne jo fått riper i nicket ditt, så for all del! hold ditt syn på dette for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...