Gå til innhold

Vurderer å "konvertere" til rasist....

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Pakistanere er gjester her i landet, og bør oppføre seg deretter."

De fleste "pakistanere" er født og oppvokst i Norge, har norsk statsborgerskap og er akkurat like norske som det du og jeg er!

Med vennlig hilsen

Må bare blande meg litt...

Men kulturen _er_ og blir en annen!! Var lærer på en skole med en god del 2 generasjonsinnvandrere, og ikke kom å fortell meg at de var integrert, for det var de ikke. Ikke sjeldent fikk jeg høre "Norge er dritt, Marokko er bra!" hvis de fex ble irettesatt på noe. De snakket godt og vel gebrokkent, og hadde faktisk ikke like mye respekt for kvinnelige lærere.

Sorry! Det er et faktum, like it or not...

Fortsetter under...

Må bare blande meg litt...

Men kulturen _er_ og blir en annen!! Var lærer på en skole med en god del 2 generasjonsinnvandrere, og ikke kom å fortell meg at de var integrert, for det var de ikke. Ikke sjeldent fikk jeg høre "Norge er dritt, Marokko er bra!" hvis de fex ble irettesatt på noe. De snakket godt og vel gebrokkent, og hadde faktisk ikke like mye respekt for kvinnelige lærere.

Sorry! Det er et faktum, like it or not...

Hei,

Jeg har ikke påstått at "de" er integrert.

Jeg har påpekt at forskjellen i kultur mellom to "innvandrere" kan være like stor som forskjellen mellom du/jeg og Viggo Kristiansen.

Følgelig er det "unyttig" (for å si det høflig) å generalisere, hvis man har til hensikt å gjøre noe seriøst arbeid.

Men selvsagt, man kan generalisere og si at "flere indere enn nordmenn spiser carry til middag"...

:-)

Med vennlig hilsen

Hei Prozak,

Du skriver: "Din konklusjon (som du da gjerne insinuerer at jeg mener, selv om jeg ikke sier det): Åja - så det er bare fremmedkulturelle som slår ned folk?"

Kan du ikke lese gjennom innlegget til SDD (hvor han forfekter å stikke øynene ut på folk) og fortelle meg hvor mange ganger han nevner rase (som for eksempel "neger")?

Med vennlig hilsen

Ja men herregud da mann! Han sier jo også at han snakker om akkurat det tilfellet, og at det ikke gjelder alle.

Punktum. La oss slutte nå, ok?

".............."

Hei SoriaMoria,

Jeg forfekter et enkelt standpunkt:

1) Mennesker skal behandles som individer. Altså, "Ali" er ikke ansvarlig for hva "Ahmed" har gjort, like lite som "Pål fra Finnmark" er ansvarlig for hva "Per fra Kristiansand" har gjort.

2) Enhver er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Man skal kun straffes for handlinger man (som individ) har begått (eller unnlatt å begå).

Er du uenig i noe av dette?

===

Alle her påstår de er mot kriminalitet (det er jeg også, og har lenge forfektet strengere straffer for voldsforbrytere). Men som svært mange andre her er jeg lei av at en "innvandrer" liksom skal være "ansvarlig" for hva en annen har foretatt seg (hvilket folk forfekter igjen og igjen). Det er like tåpelig som å påstå at jeg skulle være ansvarlig for Baneheia drapene, basert på at jeg er norsk...

Med vennlig hilsen

") Mennesker skal behandles som individer. Altså, "Ali" er ikke ansvarlig for hva "Ahmed" har gjort, like lite som "Pål fra Finnmark" er ansvarlig for hva "Per fra Kristiansand" har gjort."

Ingen her har noensine vært uenige i det!

"2) Enhver er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Man skal kun straffes for handlinger man (som individ) har begått (eller unnlatt å begå)."

DU er uenig i det.

Se dinne diskusjoner i forhold til overgrep.

Så ikke døm noen, da du hele tiden snakker om dine 0.2 % falske anmeldelser, mens du sier at de fleste gjerningsmennene går fri.

Så DU er uenig i det utsagnet her!

"Er du uenig i noe av dette?"

Som sagt. DU er uenig i det siste av disse utsagnene.

") Mennesker skal behandles som individer. Altså, "Ali" er ikke ansvarlig for hva "Ahmed" har gjort, like lite som "Pål fra Finnmark" er ansvarlig for hva "Per fra Kristiansand" har gjort."

Ingen her har noensine vært uenige i det!

"2) Enhver er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Man skal kun straffes for handlinger man (som individ) har begått (eller unnlatt å begå)."

DU er uenig i det.

Se dinne diskusjoner i forhold til overgrep.

Så ikke døm noen, da du hele tiden snakker om dine 0.2 % falske anmeldelser, mens du sier at de fleste gjerningsmennene går fri.

Så DU er uenig i det utsagnet her!

"Er du uenig i noe av dette?"

Som sagt. DU er uenig i det siste av disse utsagnene.

Hei igjen,

Du skriver: "Ingen her har noensine vært uenige i det!" ["Ali" er ikke ansvarlig for hva "Ahmed" har gjort]

Hva er da poenget med å blande rase inn i innlegget ditt om å stikke øyne ut på folk?

===

Du skriver: "Så DU er uenig i det utsagnet her!" [om "at de fleste gjerningsmennene går fri."]

Her blander du hummer, fugl, kanin og kanari!

Det er forskjell på en anmeldelse og en dom.

ca 25 personer blir dømt for voldtekt hvert år. Jeg antar du er enig i at det begås mer enn 51 voldtekter i året i Norge?

Ergo går de fleste gjerningsmenn fri!

===

Med vennlig hilsen

soriamoria - skjønner kva du meiner. eg har alltid tatt folk for den dei er, og har lært meg til å snu oppned på generaliseringer - etter å ha vokst opp med ei generaliserende mor. ;)

ettersom eg sjølv har hatt lite av dårlige erfaringer med innvandrere/fremmedkulturelle, har eg aldri tenkt på å fellesdømme denne gruppa for nokon ting.

det paradoksale er - etter å ha fulgt sør's diskusjoner her på dol over lengre tid, så heller eg no mot å gjere nettopp det; eg er meir skeptisk til innvandrere generelt no enn før eg leste disse diskusjonene. så sør har iallfall oppnådd éin ting her inne, han har fått meg til å bli meir kritisk overfor innvandrere.

synes det er leit, for eg synes mitt tidligere syn på saka var meir sympatisk, men dessverre for naivt. dei evinnelige diskusjonene her inne har fått meg til å sjå meir av fakta.

Annonse

soriamoria - skjønner kva du meiner. eg har alltid tatt folk for den dei er, og har lært meg til å snu oppned på generaliseringer - etter å ha vokst opp med ei generaliserende mor. ;)

ettersom eg sjølv har hatt lite av dårlige erfaringer med innvandrere/fremmedkulturelle, har eg aldri tenkt på å fellesdømme denne gruppa for nokon ting.

det paradoksale er - etter å ha fulgt sør's diskusjoner her på dol over lengre tid, så heller eg no mot å gjere nettopp det; eg er meir skeptisk til innvandrere generelt no enn før eg leste disse diskusjonene. så sør har iallfall oppnådd éin ting her inne, han har fått meg til å bli meir kritisk overfor innvandrere.

synes det er leit, for eg synes mitt tidligere syn på saka var meir sympatisk, men dessverre for naivt. dei evinnelige diskusjonene her inne har fått meg til å sjå meir av fakta.

Nettopp, Neuni :)

(Skummelt hvordan en meningsfelles diskusjonsteknikk kan få MEG til å skifte mening, egentlig...)

Hei igjen,

Du skriver: "Ingen her har noensine vært uenige i det!" ["Ali" er ikke ansvarlig for hva "Ahmed" har gjort]

Hva er da poenget med å blande rase inn i innlegget ditt om å stikke øyne ut på folk?

===

Du skriver: "Så DU er uenig i det utsagnet her!" [om "at de fleste gjerningsmennene går fri."]

Her blander du hummer, fugl, kanin og kanari!

Det er forskjell på en anmeldelse og en dom.

ca 25 personer blir dømt for voldtekt hvert år. Jeg antar du er enig i at det begås mer enn 51 voldtekter i året i Norge?

Ergo går de fleste gjerningsmenn fri!

===

Med vennlig hilsen

"Hva er da poenget med å blande rase inn i innlegget ditt om å stikke øyne ut på folk?"

Når en viss gruppe av befolkningen er meget sterkt overrepresantert i forhold til diverse kriminalitet, så må man gjøre noe med denne gruppen. Visse tiltak rettet mot disse.

Derfor er gjerningsmennenes opprinnelse utvilsomt av relevans.

"Du skriver: "Så DU er uenig i det utsagnet her!" [om "at de fleste gjerningsmennene går fri."]

Her blander du hummer, fugl, kanin og kanari!"

Hehe, den kom fra rett mann :)

"Det er forskjell på en anmeldelse og en dom."

Det vet jeg.

"ca 25 personer blir dømt for voldtekt hvert år. Jeg antar du er enig i at det begås mer enn 51 voldtekter i året i Norge?"

Ja, likevel påstår du at man i andre saker er uskyldig til det motsatte blir bevist.

Men dette gjelder ikke her. Du kaller dem trossalt fortsatt for gjerningsmenn, selv om de har gått fri pga mangel på bevis, eller annet.

"Hva er da poenget med å blande rase inn i innlegget ditt om å stikke øyne ut på folk?"

Når en viss gruppe av befolkningen er meget sterkt overrepresantert i forhold til diverse kriminalitet, så må man gjøre noe med denne gruppen. Visse tiltak rettet mot disse.

Derfor er gjerningsmennenes opprinnelse utvilsomt av relevans.

"Du skriver: "Så DU er uenig i det utsagnet her!" [om "at de fleste gjerningsmennene går fri."]

Her blander du hummer, fugl, kanin og kanari!"

Hehe, den kom fra rett mann :)

"Det er forskjell på en anmeldelse og en dom."

Det vet jeg.

"ca 25 personer blir dømt for voldtekt hvert år. Jeg antar du er enig i at det begås mer enn 51 voldtekter i året i Norge?"

Ja, likevel påstår du at man i andre saker er uskyldig til det motsatte blir bevist.

Men dette gjelder ikke her. Du kaller dem trossalt fortsatt for gjerningsmenn, selv om de har gått fri pga mangel på bevis, eller annet.

Du skriver: "Når en viss gruppe av befolkningen er meget sterkt overrepresantert i forhold til diverse kriminalitet, så må man gjøre noe med denne gruppen. Visse tiltak rettet mot disse."

Gruppen "menn" er ansvarlige for ca 95% av all kriminalitet.

Hvilke tiltak vil du iverksette mot deg selv?

En "innvandrer" er ikke ansvarlig for at en annen "innvandrer" begår lovbrudd, like lite som du er ansvarlig for at en annen nordmann gjør det!

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Når en viss gruppe av befolkningen er meget sterkt overrepresantert i forhold til diverse kriminalitet, så må man gjøre noe med denne gruppen. Visse tiltak rettet mot disse."

En "innvandrer" er ikke ansvarlig for at en annen "innvandrer" begår lovbrudd, like lite som du er ansvarlig for at en annen nordmann gjør det!

Med vennlig hilsen

Men du svarte ikke på dette med voldtekter. Hvorfor ikke? Prinsippet med uskyldig til det motsatte er bevisst, som du står hardt på, bør vel gjelde like mye i de sakene?

Jeg mener fortsatt at gruppen "menn" ikke er sammenlignbar. Vi vet at menn er mer kriminelle enn kvinner, slik har det vært i alle tider. Pg tiltak mot dette bør selvsagt rettes mot menn.

"............."

Med vennlig hilsen

"Hvilke tiltak vil du iverksette mot deg selv?"

Jeg er ikke kriminell, så jeg trenger ikke å iverkesette noen tiltak i mot meg som mann.

"En "innvandrer" er ikke ansvarlig for at en annen "innvandrer" begår lovbrudd, like lite som du er ansvarlig for at en annen nordmann gjør det!"

Det er det aldri noen som har sagt, og det vet du like godt som meg.

Jeg sier bare at veldig mange av våre nye landsmenn er overrepresenterte i kriminelle gjerninger, noe du vet like godt som meg, og at enkelte tiltak bør settes i gang i forhold til disse gruppene.

Du mente ikke det du skrev nå.

Her på Grünerløkka snakker tom 3.generasjon pakistanere gebrokkent. Mange kan ikke et ord norsk når de begynner på skolen og har norsk 2 på skolen og lærer aldri skikkelig norsk. Selv om de er norske statsborgere.

Jo...ok, du har sikkert rett i det. Ihvertfall i noen tilfeller. Men det er jo ihvertfall et problem - noe som er en annen diskusjon :-)

".........."

Nettopp, Neuni :)

(Skummelt hvordan en meningsfelles diskusjonsteknikk kan få MEG til å skifte mening, egentlig...)

Det er akkurat hva jeg har advart Sør mot i lang tid....og jeg forstår godt hvorfor dere reagerer slik dere gjør.

Det samme gjør etterhvert store andeler av nordmenn - se bare på Frp's oppslutning.

Hadde man i stedet forsøkt å gjøre noe uten å være så utrolig redd for at noen kunne oppleve det som om de ble misstenkliggjort, så ville de aller fleste være veldig fornøyd.

Nå er de aller fleste missfornøyd - inklusive den store andelen av invandrere som ønsker at noe må gjøres.

Og de fleste oppegående kan jo selv vurdere hva som er best å gjøre.

1 - de fleste fornøyd og et resultat som vil gi forbedret livskvalitet for så godt som alle som fortjener det.

2 - de fleste missfornøyd og et resultat som vil gi forbedret livskvalitet kun til de som ikke fortjener det.

Mvh

Annonse

Hei,

Du skriver: "Jeg vet at kverulering og å underslå fakta ikke gavner saken det minste."

Nei, men du bedriver det likevel....

===

Du skriver: "De seriøse av våre nye landsmenn fortviler."

Ja - de blir beskyldt for en rekke handlinger som du selv innrømmer de "ikke ressurser til å stoppe", og som de åpenbart ikke har mer ansvar for å stoppe enn det du og jeg har.

Skulle en "pakistaner" liksom være "mer forpliktet" til å stoppe en annen pakistaner fra å begå en kriminell handling enn han er forpliktet til å stoppe en nordmann fra å begå en kriminell handling?

Hva med oss? Plikter vi å stoppe de som er fra samme fylke som oss mer enn de som kommer fra et annet fylke?

Med vennlig hilsen

I full gang igjen ser jeg.....

Det er helt utrolig at du spinner videre på samme kverna når du selv ser vilken vei det går - og hvordan folk flest opplever det (de fleste innvandrere inkludert).

Av de som er enige med deg tror jeg etterhvert at du finner kun de mest naive og de kriminelle invandrere som ingen av oss ønsker å ha her.

Mvh

Du skriver: "Pakistanere er gjester her i landet, og bør oppføre seg deretter."

De fleste "pakistanere" er født og oppvokst i Norge, har norsk statsborgerskap og er akkurat like norske som det du og jeg er!

Med vennlig hilsen

Da er de ikke pakistanere lenger....da er de nordmenn.

Er DET så vanskelig å forstå da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...