Gå til innhold

Overdose Imovane ikke dødelig?

Anbefalte innlegg

Har blitt fortalt en gang for mange år siden da jeg tok overdose med Imovane i håp om å få dø, at om jeg så hadde tatt 200 Imovane ville jeg ikke dødd, bare sovet veldig lenge, fordi disse tablettene ikke hadde et dødelig stoff i seg?

Stemmer dette?

Trenger nemlig ny respet på Imovane, men siden jeg er i en depresjon nå så vet jeg ikke om legen min vil nekte å skrive det ut grunnet selvmordsfare?

Er Flunipam dødelig?

Har fått låne et par slike av min svigerinne, og de fungerer hver gang, i motsetning til Imovanen som bare virker 1 av 2 ganger.

Om Flunipam heller ikke er dødelig så kanskje jeg kan få skrevet ut det.

Hva er den sterkeste sovetabletten som ikke er dødelig ved overdose?

(som altså er trygg for selvmordskandidater)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74675-overdose-imovane-ikke-d%C3%B8delig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overdose med sovetbl. fører som regel ikke til mer enn en innmari lang lur. En overdose med imovane antas å ikke være livstruende med mindre det samtidig er inntatt andre CNS-dempende midler inkl. alkohol.

Langvarig bruk utover 2-4 uker,av imovane, bør unngås da det er mulighet for tilvenning eller misbruk. Hva med Tolvon eller vallergan? Forhør deg med legen din.

-ha en god natt..

Overdose med sovetbl. fører som regel ikke til mer enn en innmari lang lur. En overdose med imovane antas å ikke være livstruende med mindre det samtidig er inntatt andre CNS-dempende midler inkl. alkohol.

Langvarig bruk utover 2-4 uker,av imovane, bør unngås da det er mulighet for tilvenning eller misbruk. Hva med Tolvon eller vallergan? Forhør deg med legen din.

-ha en god natt..

http://www.elanderspublishing.no/medisinhandboken/preparat/385.htm

og

http://www.doktoronline.no/pub/news/200513.html

Kamille-te eller melk med honning.

Beklager, men min erfaring tilsier at melk med honning ig kamillete ikke hindrer mine tanker i å rasde frem og tilbake inne i hodet mitt slik at jeg ikke får slappe av og sove.

Innsovnintgsmedisiner får hodet mitt til å bli fyllt av bomull, ergo jeg får ikke tenkt, og jeg faller i søvn!!

• 21 år senere...

Annonse

Eva Sofie
nachnoo skrev (7 timer siden):

Selv om benzo og z-hypnotisk er svært lite giftig, synes jeg man skal være forsiktig med å være så kategorisk som å si at de ikke er dødelige. 
I forgiftet tilstand kan en falle, bli påkjørt, fryse i hjel. Kaste opp og aspirere slik at en kveles. 

Støtter denne. Jeg endte opp med lungebetennelse som primære komplikasjon en gang jeg hadde tatt noen få flere tabletter enn det jeg skulle (ikke suicidforsøk). Mye kan gå galt når det er det siste en ønsker...

Dette med aspirering, kan bli utrolig skummelt. Tankevekkende... Vi tar alt for gitt - også at kroppen skal holde på egen urin og avføring.

Annonse

Eva Sofie skrev (4 minutter siden):

Støtter denne. Jeg endte opp med lungebetennelse som primære komplikasjon en gang jeg hadde tatt noen få flere tabletter enn det jeg skulle (ikke suicidforsøk). Mye kan gå galt når det er det siste en ønsker...

Dette med aspirering, kan bli utrolig skummelt. Tankevekkende... Vi tar alt for gitt - også at kroppen skal holde på egen urin og avføring.

Jeg har vært alkoholforgiftet, og det er noe jeg ikke unner noen. Jeg hadde ikke trengt å sitte her idag - jeg kunne bla blitt påkjørt av tog eller druknet. Det gikk heldigvis bra, takket være noen (den gang) marinegastere. 

Eva Sofie
Emoji skrev (17 timer siden):

Jeg har vært alkoholforgiftet, og det er noe jeg ikke unner noen. Jeg hadde ikke trengt å sitte her idag - jeg kunne bla blitt påkjørt av tog eller druknet. Det gikk heldigvis bra, takket være noen (den gang) marinegastere. 

Huff, så godt at du fikk hjelp av noen... 🫶 Håper ikke at du fikk noen varige mén av det. Det er skummelt når CNS blir sterkt redusert/påvirket.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (17 timer siden):

Hva betyr og aspirere? 

Anonymkode: 460c5...e4d

Eva Sofie
nachnoo skrev (6 minutter siden):

At du drar oppkastet ned i lungene

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva betyr og aspirere? 

Anonymkode: 460c5...e4d

Det bør ikke komme stort i lungene som ikke hører hjemme der... Jeg vet at jeg fikk oppkast ned i lungene som fortidlig født i kuvøse - da sto livet i fare... Men jeg var generelt svak.

Lungebetennelsen jeg nevnte var også pga. fremmedlegemer som ble dratt ned i lungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...