Gå til innhold

Hvilken aldergrense er det på og bruke haglegevær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kartoffel

Se her:

http://home.monet.no/~jenssenj/Vapenloven.html

Der står det bla:

"For å eie rifle eller hagle må man ha fylt 18 år. Det kan tillates at personer som er 16 eller 17 år gamle, kan eie rifle eller hagle såfremt foreldrene samtykker i dette, og har ansvaret for oppbevaring av våpenet."

Du må ha tatt skytterbevis for å kunne kjøpe hagle.og ha plettfri vandelsattest (ikke vært borti kriminelle handlinger)

Hilsen

En nabogubbe låner jevnlig bort hagla si til en knappt 16 år gammel gutt og hans flere år yngre kompiser.De skyter vilt etter småfugl bak husene her på byggefeltet.

Jeg er forbanna,her går jo både dyr og mennesker og er utrygge,bør jeg være mann nok til og tipse om dette?

En nabogubbe låner jevnlig bort hagla si til en knappt 16 år gammel gutt og hans flere år yngre kompiser.De skyter vilt etter småfugl bak husene her på byggefeltet.

Jeg er forbanna,her går jo både dyr og mennesker og er utrygge,bør jeg være mann nok til og tipse om dette?

Ja det burde du absolutt tipse om....Tenk om noen blir truffet!!!?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er lov å skyte på godkjent skytebane i åpningstida. Ellers er det lov i statsallmenninger utenfor tettbygd strøk og i utmark med eiers tillatelse. Strengt forbudt uten polititillatelse i tettbygd strøk og naturreservater. Politiet kan stoppe skyting når og hvor som helst.

Hvis du bor i villaområde eller regulert boområde, og noen skyter med hagle, ring politiet straks. Det blir et sabla bråk, og veeeeldig dyrt.

Ja det burde du absolutt tipse om....Tenk om noen blir truffet!!!?

Grøss,vet ikke om jeg tør,jeg blir jo sett på som en angiver.Det rare er at mange vet dette,men ingen har gjort noe for og si ifra.Kansje jeg får mange fiender om jeg tipser?....men vet jeg burde,men er litt pingle av meg!Må tenke på det...

Ulv I Faarikaal

Grøss,vet ikke om jeg tør,jeg blir jo sett på som en angiver.Det rare er at mange vet dette,men ingen har gjort noe for og si ifra.Kansje jeg får mange fiender om jeg tipser?....men vet jeg burde,men er litt pingle av meg!Må tenke på det...

Ulovlig jakt er det også, spørs hva de skyter. Hvis noen blir truffet, vil du vel angre på at du ikke sa noe. Kanskje det nytter å snakke med dem først. Hent noen naboer og prøv. Skuddsikker vest ?

JA!

Eller du går foran som godt eksempel?

Pssssst,trenger svar fort!

Innom en liten tur og titter igjen jeg!Jeg tror jeg eh... dropper den tipsinga,jeg er for bleik til det gitt ; )

Men om det tilfeldigvis er andre som leser dette her som kjenner igjen denne historien, så kan jo de gjøre noe med det??!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Innom en liten tur og titter igjen jeg!Jeg tror jeg eh... dropper den tipsinga,jeg er for bleik til det gitt ; )

Men om det tilfeldigvis er andre som leser dette her som kjenner igjen denne historien, så kan jo de gjøre noe med det??!

Feiging !

:-)

Ulv I Faarikaal

Courage under fire ! Shoot back !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...