Gå til innhold

Det er for dårlig hvis ikke det finnes!!

Anbefalte innlegg

Må si det er for dårlig hvis ikke det finnes flere steder for oss på 18 år i Oslo enn disse: Jackson, idyll, trompeten, padda og gamlebanken..

Er det virkelig ingen andre steder vi slipper inn en fredagskveld?

Trenger ikke å være noe "partysted". Jeg tenker pub, cafè , et eller annnet..

Jeg som hadde gledet meg sånn til å bli 18 og myndig:(

Hjertelig takk hvis noen svarer!!

Fortsetter under...

Det er lite 18 års steder i byen, om det i det hele tatt er noen lenger, fordi disse stedene var ekstreme i forhold til å tiltrekke seg folk med voldlige tendenser.

I tillegg drikker disse 18 åringene mindre enn de som er eldre, og ingen eldre - bortsett fra Helge Hammelow Berg - gidder å dra på slike steder, ergo tjener ikke de som eier stedet noe særlig penger.

Men spesielt er det volden som disse unge menneskene drar med seg som er resultatet av at det ikke lenger er 18 års steder å oppdrive i byen.

Det er lite 18 års steder i byen, om det i det hele tatt er noen lenger, fordi disse stedene var ekstreme i forhold til å tiltrekke seg folk med voldlige tendenser.

I tillegg drikker disse 18 åringene mindre enn de som er eldre, og ingen eldre - bortsett fra Helge Hammelow Berg - gidder å dra på slike steder, ergo tjener ikke de som eier stedet noe særlig penger.

Men spesielt er det volden som disse unge menneskene drar med seg som er resultatet av at det ikke lenger er 18 års steder å oppdrive i byen.

Det er virkelig på trynet hvis ikke det finnes en eneste kafè i Oslo med 18-års grense!!!!??

Navnet er fra siderhusreglene,ja..

Hva synes du om den? Har ikke lest den ferdig enda,så ikke røp noe!:)

Jeg er midt i jeg, så jeg vet heller ikke. Så langt er den bra, men veeeeldig sær!!! Særlig Dr. Larch... Vil hvertfall ALDRI ta abort!

Annonse

Jeg er midt i jeg, så jeg vet heller ikke. Så langt er den bra, men veeeeldig sær!!! Særlig Dr. Larch... Vil hvertfall ALDRI ta abort!

Enig med deg i det..

Synes boken er nokså morsom også. Det kommer liksom sånne "gullkorn" inne i mellom. Som da de slemme brødrene til Meany kalte han det, for å gjøre han forvirret..

Appelerte i alle fall til min humor:)

Det er virkelig på trynet hvis ikke det finnes en eneste kafè i Oslo med 18-års grense!!!!??

Jo, kàfeer finnes det vel knapt allersgrenser på?

Men utestedet beregnet for disse unge menneskene, stort sett de under 22+ år, finnes det lite, om noe, av i hovedstaden.

Enig med deg i det..

Synes boken er nokså morsom også. Det kommer liksom sånne "gullkorn" inne i mellom. Som da de slemme brødrene til Meany kalte han det, for å gjøre han forvirret..

Appelerte i alle fall til min humor:)

Enig med deg om gullkornene! Humrer litt for meg selv til tider. Men neimen om jeg husker alle navnene....

Jo, kàfeer finnes det vel knapt allersgrenser på?

Men utestedet beregnet for disse unge menneskene, stort sett de under 22+ år, finnes det lite, om noe, av i hovedstaden.

Nesten alle kafeène i Oslo har 20-års grense etter kl.19.00 (noen med kl.21, hva det hjelper..)..

Forrige helg gikk jeg og mine tre venninner helt fra aker brygge til jernbanetorget uten å finne en eneste kafè med 18-års grense. Det er så utrolig kjedelig når vi bare er ute etter å kose med en kopp kaffe.

Nesten alle kafeène i Oslo har 20-års grense etter kl.19.00 (noen med kl.21, hva det hjelper..)..

Forrige helg gikk jeg og mine tre venninner helt fra aker brygge til jernbanetorget uten å finne en eneste kafè med 18-års grense. Det er så utrolig kjedelig når vi bare er ute etter å kose med en kopp kaffe.

Oki, det visste jeg ikke.

Men dette er av grunner jeg skriver over. 18 års grenser tiltrekker seg mye dritt, og når i tillegg denne bermen ikke bruker penger, men bare lager faen, så er det veldig forstålig at det er sånn som det er.

Men jeg er enig med deg i at det er for ille at dette går utover alle skikkelig 18 åringer, og dere er selvsagt i klart flertall.

Men det er bermen som ødelegger for veldig mange, og det er de som "synes" på disse stedene.

Oki, det visste jeg ikke.

Men dette er av grunner jeg skriver over. 18 års grenser tiltrekker seg mye dritt, og når i tillegg denne bermen ikke bruker penger, men bare lager faen, så er det veldig forstålig at det er sånn som det er.

Men jeg er enig med deg i at det er for ille at dette går utover alle skikkelig 18 åringer, og dere er selvsagt i klart flertall.

Men det er bermen som ødelegger for veldig mange, og det er de som "synes" på disse stedene.

Skjønner hva du mener med at mange 18-åringer lager bråk og bruker lite penger..

Tror jeg kommer til å forstå det litt mer også når jeg blir litt eldre, og ser det "ovenfra". Akkurat nå føler jeg meg liksom såå voksen:) Men skjønner jo at jeg blir sett på som en drittunge av de over 20.

Skjønner hva du mener med at mange 18-åringer lager bråk og bruker lite penger..

Tror jeg kommer til å forstå det litt mer også når jeg blir litt eldre, og ser det "ovenfra". Akkurat nå føler jeg meg liksom såå voksen:) Men skjønner jo at jeg blir sett på som en drittunge av de over 20.

Jeg ser ikke på dere som drittunger, og det gjør nok de ferreste.

Når jeg var 18 så var for øvrig ikke dette noe problem, da det på den tiden fantes tjukt av 18 års steder i Oslo.

Men det ble mindre og mindre av disse, da de ikke gjorde annet enn å dra til seg gjenger og pøbler.

Jeg forstår uansett din frustrasjon veldig godt.

Annonse

I tillegg til andre grunner som nevnes under her, så er nok det faktum at man ikke har lov å selge sprit eller sprit-baserte drikker (f.eks mange av disse hvite, røde, grønn etc. "brus-drikkene) til 18-åringer. Er ikke så mange puber som kun har øl og vin, desverre :-)

".............."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...