Gjest Kartoffel Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 "Ingen visste noe når han drepte sin første jente." "Er du helt sikker på det?" Selvsagt vet jeg ikke det, men jeg er rimelig sikker på at ikke fyren har flydd rundt å snakket om at han snart kommer til å drepe noen. Hvis han har vært så aggresiv som man i dag leser at kollegar av han sier at han var, så er uansett ikke dette en indikasjon at han vil ta liv, og skal man sende enhver person som til tider kan være sint, så snakker vi igjen om en helt vanlig fyr, og man kan ikke sende en fyr til psykiatrien pga slikt. Det du sier henger jo bare ikke på greip. "Ta feks. Viggo Kristiansen og "partner" - der hadde man jo fra tidligere indikasjoner på at de ikke var helt gode i toppen. Det er mulig at et bedre hjelpeaparat kunne ha gjort noe der." Nei, man burde forstått at siden de leker litt krig i skogen, er umodne, osv, så ville de voldta og drepe noen etterhvert. Viggo hadde voldtatt ett barn tidligere, og burde allerede da vært sperret inne, men fram til han ødela dette barnet så kunne man ikke vite at hans umodenhet og ustabile holdning ville føre til noe så grotesk. "Uansett - poenget var at avgiftene, det være seg på bil eller sprit, kan brukes fornuftig, og dermed ikke er et tegn på en gal verden" Poenget er at man likevel ikke tjener på avgiftene, da så store deler av sprit/røyk/øl salget i dette landet foregår illegalt, nettopp pga disse ekstreme avgiftene. Dette har også den siste tiden medført at folk har dødd som følge av farlig sprit, og ingenting tyder på at nordmenn drikker mindre som følge av disse avgiftene, vi drikker bare annet sprit. Så dette er mot sin hensikt. Det samme gjelder for øvrig mat og annet billig man kjøper i f.eks. vårt naboland, nettopp grunnet disse jævla avgiftene. Såvidt jeg husker, hadde Viggo diagnostisert en "lidelse" allerede som barn. Med mer penger til forskning etc. hadde man kanskje forstått denne sykdommen bedre, og kanskje tilogmed kunnet behandle den. (Det er ikke det samme som å bure inne alle som leker cowboy i skogen.) Om avgiftene fungerer helt slik hensikten var, det skal jeg ikke si noe om. Men et tegn på en *gal verden*, er de ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74847-vi-bor-i-en-gal-verden/page/2/#findComment-375863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Såvidt jeg husker, hadde Viggo diagnostisert en "lidelse" allerede som barn. Med mer penger til forskning etc. hadde man kanskje forstått denne sykdommen bedre, og kanskje tilogmed kunnet behandle den. (Det er ikke det samme som å bure inne alle som leker cowboy i skogen.) Om avgiftene fungerer helt slik hensikten var, det skal jeg ikke si noe om. Men et tegn på en *gal verden*, er de ikke. "Såvidt jeg husker, hadde Viggo diagnostisert en "lidelse" allerede som barn. Med mer penger til forskning etc. hadde man kanskje forstått denne sykdommen bedre, og kanskje tilogmed kunnet behandle den. (Det er ikke det samme som å bure inne alle som leker cowboy i skogen.)" Så vidt jeg husker så var Viggo Kristiansen hyperaktiv, ikke akkurat en lidelse som er veldig sjelden, og som man ikke vet mye om. "Om avgiftene fungerer helt slik hensikten var, det skal jeg ikke si noe om. Men et tegn på en *gal verden*, er de ikke." når vi har politikere som setter opp avgiftene FORDI de ikke tror at VI vet vårt eget beste og vil gå berserk på polet dersom spriten blir satt ned i pris, så lever vi en en syk verden, jo. Når disse avgiftene medfører store tap til landet som følge av svenskehandel, samt grov kriminialitet som følge av at organisert kriminelle utnytter disse ekstreme avgiftene ved å smuggle diverste drikkevarer inn i landet, samt at prisene er så høye at unge ikke har råd til øl i helgene, men råd til E og annen dop, så lever vi definitivt i en syk verden, jo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74847-vi-bor-i-en-gal-verden/page/2/#findComment-375880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kartoffel Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 "Såvidt jeg husker, hadde Viggo diagnostisert en "lidelse" allerede som barn. Med mer penger til forskning etc. hadde man kanskje forstått denne sykdommen bedre, og kanskje tilogmed kunnet behandle den. (Det er ikke det samme som å bure inne alle som leker cowboy i skogen.)" Så vidt jeg husker så var Viggo Kristiansen hyperaktiv, ikke akkurat en lidelse som er veldig sjelden, og som man ikke vet mye om. "Om avgiftene fungerer helt slik hensikten var, det skal jeg ikke si noe om. Men et tegn på en *gal verden*, er de ikke." når vi har politikere som setter opp avgiftene FORDI de ikke tror at VI vet vårt eget beste og vil gå berserk på polet dersom spriten blir satt ned i pris, så lever vi en en syk verden, jo. Når disse avgiftene medfører store tap til landet som følge av svenskehandel, samt grov kriminialitet som følge av at organisert kriminelle utnytter disse ekstreme avgiftene ved å smuggle diverste drikkevarer inn i landet, samt at prisene er så høye at unge ikke har råd til øl i helgene, men råd til E og annen dop, så lever vi definitivt i en syk verden, jo. "Så vidt jeg husker så var Viggo Kristiansen hyperaktiv, ikke akkurat en lidelse som er veldig sjelden, og som man ikke vet mye om." Så? Man vet mye om kreft også, men det betyr ikke at ikke mer forskning kan gjøre verden bedre. Videre: I verden er det over 6 milliarder mennesker. I Norge ikke engang 5 millioner. Hvordan kan da avgiftsnivået i Norge være nok til at du kaller verden syk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74847-vi-bor-i-en-gal-verden/page/2/#findComment-375946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 "Så vidt jeg husker så var Viggo Kristiansen hyperaktiv, ikke akkurat en lidelse som er veldig sjelden, og som man ikke vet mye om." Så? Man vet mye om kreft også, men det betyr ikke at ikke mer forskning kan gjøre verden bedre. Videre: I verden er det over 6 milliarder mennesker. I Norge ikke engang 5 millioner. Hvordan kan da avgiftsnivået i Norge være nok til at du kaller verden syk? "Så? Man vet mye om kreft også, men det betyr ikke at ikke mer forskning kan gjøre verden bedre." Hyperaktivitet er vel et ganske vanlig fenomen, og ikke noe man forbinder med mord og slike ulumskheter. V"idere: I verden er det over 6 milliarder mennesker. I Norge ikke engang 5 millioner. Hvordan kan da avgiftsnivået i Norge være nok til at du kaller verden syk?" Jeg burde heller skrevet Norge. Ikke verden. Men verden består av 6 milliarder mennesker, og man kan knapt si at verden er syk selv om et par stk i Norge gikk amok i helgen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74847-vi-bor-i-en-gal-verden/page/2/#findComment-375952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Samme her. At noen i det hele tatt orker tanken på å så mye som å krumme et hår på et barns hode, er for meg en gåte!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74847-vi-bor-i-en-gal-verden/page/2/#findComment-375991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Nei, nei. "Verden" er gal fordi - store land stiller seg bak forslag om militært å angripe fattige land langt unna selv om det bryter med folkeretten. - Verdens rikeste femtedel (målt i antall menensker - hovedsakelig i USA og Europa) forbruker 86% av HELE verdens ressurser. - Vesten, med USA i spissen, bruker ufattelig mye mer på militær virksomhet og VÅPEN enn på humanitær hjelp, bistand og gjeldssanering for fattige land. - Bønder i den tredje verden sliter seg ut for en slikk og ingenting på store plantasjer så vi her i vesten skal få så billig kaffe og bananer som overhodet mulig. - Høyreekstremismen er på fremmasj over hele Vesten. Jeg kunne fortsatt lenge. Poenget mitt er: Enkeltpersoners handlinger er rystende og forferdelige - men neppe et uttrykk for at verden er gal. Det er fordelingen av ressurser, mat og medisiner som er helt høl i huet her i verden. (Når det er sagt - det er faktisk galskap med alle disse usikrede AG-3ene som ligger og slenger på loft og i uthus rundtom. Utrolig så mange tragedier vi har med heimevernsvåpen...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74847-vi-bor-i-en-gal-verden/page/2/#findComment-376298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.