Gå til innhold

Å være politisk korrekt

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Vil vel ikke kalle de idioter, de er svært oppegående mennesker hele gjengen! :o)

Joggesko-argumentet kan jeg til og med være med på. (ikke hørt om det før, men jeg er kanskje uopplyst!) Men dette med teen er jo bare det dummeste jeg noen gang har hørt! Vi skal sitte og presse ned en te som smaker grønnjævlig fordi den er"rettferdig". Gir opp! Nå skal jeg kun drikke kaffe på jobben heretter.

He-he. En liten Hitler et sted jeg jobba, stengte kaffeatomaten, og åpna den mellom kl 0730-800 og 11-13 da han mente det ikke var bra å drikke så mye kaffe. En tekniker fiksa låsbryter'n så den bare tilsynelatende var slått av, det gikk flere uker før Hitler merka det.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

18

• Ulv I Faarikaal

14

• SierDuDet

12

• silo

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

He-he. En liten Hitler et sted jeg jobba, stengte kaffeatomaten, og åpna den mellom kl 0730-800 og 11-13 da han mente det ikke var bra å drikke så mye kaffe. En tekniker fiksa låsbryter'n så den bare tilsynelatende var slått av, det gikk flere uker før Hitler merka det.

*gapskratter* :oD

Ikke spør meg! Jeg drikker den ikke! Men det var visst noe med at den var fra India og ikke tilsatt parfymestoffer, det var bare ren (såkalt "svart" te). Sikkert økologisk også. Smaker ikke bra i det hele tatt, ihvertfall.

Tror prinsippet bak såkalt "rettferdige" matvarer er at produsentene (altså de fattige gårdbrukerne) får en større andel av pengene fra salget. Noe som jo er vel og bra, men har mine tvil om at så faktisk er tilfelle!

Ikke spør meg! Jeg drikker den ikke! Men det var visst noe med at den var fra India og ikke tilsatt parfymestoffer, det var bare ren (såkalt "svart" te). Sikkert økologisk også. Smaker ikke bra i det hele tatt, ihvertfall.

Te som ikke er tilsatt smak er selvsagt det beste, og egentlig er jeg i mot alle varer jeg ikke selv har dyrket, og da på en politisk korrekt måte! :)

Tror prinsippet bak såkalt "rettferdige" matvarer er at produsentene (altså de fattige gårdbrukerne) får en større andel av pengene fra salget. Noe som jo er vel og bra, men har mine tvil om at så faktisk er tilfelle!

Tror du er inne på noe. Jeg er en av dem som driter i om eggene er frittgående eller ikke. :o)

Annonse

*knegg* Er du litt lilla innerst inne du?

Jeg er egentlig rødstrømpe og antirasist, og hvis du leste om gjengslagsmålet i Oslo i går mellom blitzjævler og nazisvin, så sto jeg og Stein - my man Lillevolden - helt framerst og i beste nei til vold stil, med balltrær, klare for å flekke nazistene.

Jeg er egentlig rødstrømpe og antirasist, og hvis du leste om gjengslagsmålet i Oslo i går mellom blitzjævler og nazisvin, så sto jeg og Stein - my man Lillevolden - helt framerst og i beste nei til vold stil, med balltrær, klare for å flekke nazistene.

*lol*

Tror du er inne på noe. Jeg er en av dem som driter i om eggene er frittgående eller ikke. :o)

Jeg er en av de som blir frustert over at sauebøndene i Norge får mer penger i subsidier enn hva de TOTALT omsetter for, og jeg driter også i om hønsene er frittgående.

Mat er mat.

Fuck, det med sauebøndene burde jeg skrevet under solsikkes innlegg om en gal verden.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg er en av de som blir frustert over at sauebøndene i Norge får mer penger i subsidier enn hva de TOTALT omsetter for, og jeg driter også i om hønsene er frittgående.

Mat er mat.

Fuck, det med sauebøndene burde jeg skrevet under solsikkes innlegg om en gal verden.

Hønsene driter ikke i det ! Kikk på våre her ute, flotte er de, ikke noen pjuskete krek nei. Ei lita frøken på 4 år fikk holde den kjempedigre røde hanen og klappe kyllingen og hente egg selv i reiret. Hun tviholdt på det hele veien hjem. Mamma måtte koke egg til kvelds :-)

Hønsene driter ikke i det ! Kikk på våre her ute, flotte er de, ikke noen pjuskete krek nei. Ei lita frøken på 4 år fikk holde den kjempedigre røde hanen og klappe kyllingen og hente egg selv i reiret. Hun tviholdt på det hele veien hjem. Mamma måtte koke egg til kvelds :-)

Men spørsmålet er vel egentlig om eggene blir bedre? :)

Ulv I Faarikaal

Men spørsmålet er vel egentlig om eggene blir bedre? :)

Du kan få smake :-) Jeg er ikke i tvil, men det kommer nok mest av at de er ferske. Rød og stor plomme kjennetegner dem. Dverghønsene lager egg på 30 gram som passer utmerket på tartar.

Du kan få smake :-) Jeg er ikke i tvil, men det kommer nok mest av at de er ferske. Rød og stor plomme kjennetegner dem. Dverghønsene lager egg på 30 gram som passer utmerket på tartar.

Rød plomme? Hmmm det tror jeg faktisk ikke at jeg har vært borti.

Er ikke den stort sett gul?

Høres veldig hyggelig ut, for hønsene og for dere, men problemet er at de eggene som klassifiseres som "av frittgående høner" i butikken, sannsynligvis betyr at hønene har hatt 5cm. mer å bevege seg på enn de forskriftsmessige 2cm.... eller noe sånt! De har nok desverre ikke sett så mye til dagslyset de heller, selv om vi gjerne skulle ønske det.

Spør du meg, er ikke hovedpoenget om eggene er så mye bedre eller ikke. Poenget er heller behandlingen av dyrene, og frittgående høns har det helt sikkert bedre enn burhøns. Men jeg tenker lite over det når jeg kjøper egg, det innrømmer jeg.

"..........."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...