Gå til innhold

Bra spisested i Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal på " i blanke messingen" på lørdag og hadde tenkt oss ut å spise etterpå. Er det noen som kan hjelpe oss med et bra spisested i Oslo, som ikke koster skjorta :-) Vi har hatt en tendens til å havne på Mr Hong, men kunne nå tenke oss noe annet.

Noen forslag?

Hilsen

Skrevet

Arakataka (bak Rockefeller) har nyyydelig mat og er slett ikke dyrt. Der får du skikkelig kvalitet for pengene.

Skrevet

Huff, Mr Hong er forferdelig. Vil du ha kinesisk prøv Dinner i Stortingsgaten (?), vil dere ha indisk prøv Agra på Aker Brygge. Italiensk: Mamma Rosa i Grensen. Fransk: A touch of France i Nedre Slottsgate, men den er kanskje litt dyr?

Skrevet

Big horn.

Litt dyrt,men det er det vært.

Kos dere.

Skrevet

Thai Orchid! Thailandsk restaurant i Peder Claussønnsgate (sidegate til St. Olavsgate). Nydelig mat og god atmosfære og akkurat passe for en litt halvfylt lommebok.

Skrevet

New orleans (Cajun-mat) like ved tanum (litt nedenfor der hvor karl johansgate går over i slottsbakken).

God mat til en litt mer enn billig penge (blir nok mer en på Mr Hong). Husk bordreservering. Og ta pølsa til forett.

Ørkenvandreren
Skrevet

Gud veit hvor mange ganger jeg har svart på slike spørsmål....

Min anbefaling er fortsatt (og det har jeg sagt så ofte at jeg jaggu burde fått provisjon...);

Mother India. Flott mat, lave priser, rent&pent, sentral beliggenhet (tvers overfor Nationalgalleriet).

Gjest Svanhild
Skrevet

For nyyydelig mex-mat prøv Cactus på Aker Brygge! De serverer en utrolig herlig Fajhita (?) som kommer fresende på støpejern!!! Mmmm!!!

Skrevet

Huff, Mr Hong er forferdelig. Vil du ha kinesisk prøv Dinner i Stortingsgaten (?), vil dere ha indisk prøv Agra på Aker Brygge. Italiensk: Mamma Rosa i Grensen. Fransk: A touch of France i Nedre Slottsgate, men den er kanskje litt dyr?

Hei,

et alternativ til Dinner, er Oriental House. Det ligger i de gamle lokalene til Dinner i Arbeidergata. I 2. etg over gamle Ryktebørsen.

Har spist både der og på Dinner, og jeg synes de er veldig bra begge to. Men på Dinner er det ofte veldig vanskelig å få bord hvis man er litt impulsiv, så derfor ender vi ofte på Oriental.

Hilsen

Skrevet

New orleans (Cajun-mat) like ved tanum (litt nedenfor der hvor karl johansgate går over i slottsbakken).

God mat til en litt mer enn billig penge (blir nok mer en på Mr Hong). Husk bordreservering. Og ta pølsa til forett.

New Orleans har vært stengt i flere måneder. Jeg vet ikke hvorfor, det var jo alltid fullt der inne. Det var definitivt min favorittrestaurant. Dypt savnet.

Gjest Kartoffel
Skrevet

Palace Grill på nedsiden av Solli Plass.

Men det koster jo faktisk skjorta da!

Gjest Kartoffel
Skrevet

New Orleans har vært stengt i flere måneder. Jeg vet ikke hvorfor, det var jo alltid fullt der inne. Det var definitivt min favorittrestaurant. Dypt savnet.

Enig! Cajun-mat er generelt kjempegodt, og New Orleans kunne også tilberede den.

Jeg mener bestemt at det lå en annen "filial" av denne i Skippergata for mange år siden, men den er vel borte nå den også.

Gjest Kartoffel
Skrevet

Hm, BILLIG og bra?

Prøv f.eks:

Curry & Ketchup på Majorstua

Helt Rått / East har happy-hour-måltid til lite penger.

Mucho Mas serverer også spiselig meksikansk uten at det koster

Skrevet

Arakataka (bak Rockefeller) har nyyydelig mat og er slett ikke dyrt. Der får du skikkelig kvalitet for pengene.

Hva slags mat serverer de? *sulten*

Skrevet

Du mente vel Mona Lisa i Grensen?

Mamma Rosa er vel ikke kjent for ...eh...kvalitetsmat...?!

Skrevet

Du mente vel Mona Lisa i Grensen?

Mamma Rosa er vel ikke kjent for ...eh...kvalitetsmat...?!

Jeg mener Mamma Rosa, synes maten der er god. Ikke den beste selvsagt, men den er god til en rimelig pris.

Skrevet

Jeg mener Mamma Rosa, synes maten der er god. Ikke den beste selvsagt, men den er god til en rimelig pris.

Ligger ikke Mamma Rosa på Karl Johan?

Har vært så mye skriv om maten der, at jeg tør ikke spise den lenger.

Men jeg hadde en favorittrett som het Leonardo et-eller-annet der før...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...