Gå til innhold

Lånekassen og likningskontoret

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt!

Er lettere frustrert om dagen pga to ovennevnte institusjoner. Undres derfor om disse reglene praktiseres jamt over hele landet når det gjelder flg: Jeg har tatt en pause i studiene for å være hjemme med våre to mindreårige barn. Av den grunn har jeg også måttet si opp ekstrajobben min. Altså jeg har ingen inntekt, men det har altså samboeren min.

Jeg søkte Lånekassen om å få et års rentefritak på lånet mitt pga omsorg for små barn. Trodde faktisk det skulle gå greit, men nei.. samboeren tjener mer enn 8000,- i mnd (hvem gjør ikke det på 100 % stilling?) og jeg må betale lånet mitt 4 ganger i året for en inntekt jeg ikke har. Vel, her kommer samboeren inn og lånekassen har regler for at dersom samboeren er far til barna kan han også forsørge deg (les:betale lånet ditt). Dersom samboeren ikke hadde vært far til barna hadde jeg fått rentefritak!

Ja, vel siden han nå er far til barna og forsørger og det hele da må det være mulig å få satt ned skatten fra skatteklasse 1 til 2 tenkte vi. Det går søren meg heller ikke fordi vi ikke er gift, men samboere.

Moralen er altså slik: Enten så gifter du deg med faren til barna dine og nyter fordeler av det i forhold til likningskontoret. Skal du nyte godt av fordelene i Lånekassen så må du leve i synden (samboerskap) med noen andre enn barnas far!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75035-l%C3%A5nekassen-og-likningskontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...