Gå til innhold

Fins det kvinner som har et normalt forhold til sin mor ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg tror det er vanlig å føle seg trakassert, overvåket, kritisert og styrt i større eller mindre grad. Hun husker alle håpløse menn, penger som fordampet, leilighet som gikk på tvangsauksjon, bilen du vraka da du sovna bak rattet osv. Hun legger merke til om du har lagt på deg, har blitt tynn, håret har blitt grått, rynkene som folder seg i trynet og at du ikke har barbert legga. "Så blek du er, er du syk ?" Spesielt liker hun å spørre dine nye menn om hvordan han syns du er til å lage mat, om ikke hun heller skal komme innom å lage noe riktig godt en dag ?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

18

• libra

5

• KaVa

3

• MsSophie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er ikke det du beskriver et normalt forhold til sin mor, da? *smiler*

Neida, jeg har faktisk et kjempegodt forhold til moren min. Er faktisk kjempestolt over henne, fordi hun starta eget regnskapsfirma i en alder av 59 år, og hun gjør det kjempebra! Hun er dessuten veldig grei og snill, og jeg føler meg vel i hennes selskap.

Nå bor jeg ganske langt fra foreldrene mine, så det hjelper kanskje på forholdet?

Gjest østfold
Skrevet

Du beskriver ihvertfall ikke min mor. Hun er en omsorgsperson som ikke trenger seg på! Ville ikke byttet mot noen!!!!!!!!!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Er ikke det du beskriver et normalt forhold til sin mor, da? *smiler*

Neida, jeg har faktisk et kjempegodt forhold til moren min. Er faktisk kjempestolt over henne, fordi hun starta eget regnskapsfirma i en alder av 59 år, og hun gjør det kjempebra! Hun er dessuten veldig grei og snill, og jeg føler meg vel i hennes selskap.

Nå bor jeg ganske langt fra foreldrene mine, så det hjelper kanskje på forholdet?

Mamman min er kjempesnill og 80 år, øyne som en hauk, gavmild og hjelpsom :-) Hun har kjøpt bil til meg to ganger.

Gjest Larnaka
Skrevet

Det er vel med datter og mor som i alle andre mellommenneskelige forhold, at kjemien må stemme.

Jeg om MIN mor hadde ingen like interesser (før jeg fikk barn da, da fikk vi DEM å snakke om) og vi hadde forskjellig livssyn.

Dette gjorde selvfølgelig at jeg ikke oppsøkte henne av andre grunner enn 'familiebesøk'.

Andre har et venninneforhold til sin mor og kan snakke med alt om henne. Klart en får et nærere forhold da.

Men egentlig er det nok ganske NORMALT at det i perioder kan være litt anstrengt. Etter som jeg hører rundt omkring er det ihvertfall ikke uvanlig.

Skrevet

Mamman min er kjempesnill og 80 år, øyne som en hauk, gavmild og hjelpsom :-) Hun har kjøpt bil til meg to ganger.

Du er en smule bortskjemt med andre ord!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du er en smule bortskjemt med andre ord!

Hvordan kan du tro det ?

Skrevet

Hvordan kan du tro det ?

Nei det var bare noe som slo meg....jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg tror det ikke!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei det var bare noe som slo meg....jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg tror det ikke!

Har ikke mora di kjøpt bil til deg ?

Skrevet

Har ikke mora di kjøpt bil til deg ?

Nei, men så er jeg sikkert ikke like snill som deg;-)

Skrevet

Der traff du spikeren! Mange ganger så blir omsorgen og hjelpsomheten hennes bare litt for mye. Og jeg blir nok likedan..:-) Skremmende tanke!

Skrevet

min mor er død, så hun har jeg ikke noe forhold til i det hele tatt..på det fysiske plan vel og merke..men det er klart,,,en bærer vel alltids med seg diverse bivirkninger fra tidligere relasjoner.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Der traff du spikeren! Mange ganger så blir omsorgen og hjelpsomheten hennes bare litt for mye. Og jeg blir nok likedan..:-) Skremmende tanke!

Stakkars barn :-)

Gjest Mommy's girl
Skrevet

Det du beskriver er en refleksjon av hva du kommer til å bli når du ev. blir mamma. Jeg lover.

Så klart som sårbar tenåringsdatter kunne hun si ting som gikk rett hjem og såret meg, men ingenting av så stor betydning at det har satt spor. ALLE går igjennom slike faser i livet.

Men jeg har et veldig godt forhold til mamma. Hun er en utrolig god støttespiller i like stor grad som pappa. Jeg har et veldig nært og trygt forhold til henne. Hun utgjør en av pillarene jeg står på. Jeg er utrolig glad for å ha henne som mor, og er utrolig stolt over å ha så flotte foreldre. Jeg er i slutten av 20 årene og forholdet mellom oss har bare blitt sterkere dess eldre jeg har blitt. Vi klemmer hverandre hver gang vi møtes og går gjerne på shopping sammen!

Skrevet

Stakkars barn :-)

Ja, ikke sant. Nå har jeg heldigvis sønner, så det er vel svigerdøtrene mine som kommer til å hate meg fordi jeg blander meg for mye. :-)

Eller føler sønnene det like ille som døtrene? Har ikke fått det inntrykket.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ja, ikke sant. Nå har jeg heldigvis sønner, så det er vel svigerdøtrene mine som kommer til å hate meg fordi jeg blander meg for mye. :-)

Eller føler sønnene det like ille som døtrene? Har ikke fått det inntrykket.

Er det ikke Ødipus komplekset det heter ? At menn har et annet basisk forhold til sin mor ? Nå er jeg sikkert på tynn is men...

Skrevet

Er det ikke Ødipus komplekset det heter ? At menn har et annet basisk forhold til sin mor ? Nå er jeg sikkert på tynn is men...

Ødipuskomplekset er vel noe slik at gutter blir (for) knyttet til sin mor, og stenger ute/hater sin far.

(Etter teaterstykket om Ødipus rex, der han dreper sin far og gifter seg med sin mor. I teaterstykket VET dog ikke at det er hans far han dreper, eller at det er hans mor han gifter seg med, før helt i slutten av stykket. Det gjør ting litt komplisert for fyren . Det er tross alt en gresk tragedie....)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ødipuskomplekset er vel noe slik at gutter blir (for) knyttet til sin mor, og stenger ute/hater sin far.

(Etter teaterstykket om Ødipus rex, der han dreper sin far og gifter seg med sin mor. I teaterstykket VET dog ikke at det er hans far han dreper, eller at det er hans mor han gifter seg med, før helt i slutten av stykket. Det gjør ting litt komplisert for fyren . Det er tross alt en gresk tragedie....)

Aha !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...