Gå til innhold

Halv pris på øl, vin og sprit i Norge?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det kan bli resultatet om noen år hvis EU bestemmer at alkoholavgifter skal bli like i hele EU, og da må nok EØS landene følge etter. Forslag kommer allerede opp til nyttår. Først vil det få stor virkning for svenskene som må kraftig ned i avgift, så oss indirekte gjennom EØS, selv om skatter og avgifter ikke er med i avtalen. Norges arbeidsgiveravgift er allerede under press fra EØS som et konkurransevridende moment, det samme vil alkoholavgiften være for det indre markedet. I praksis kan det føre til at en liter vodka i Sverige vil koste nær kr 100. Da kan vi legge ned pola i Norge, eller følge etter. EU vil grensehandel generelt til livs.

Fortsetter under...

Min smugler og trailersjåfør blir veldig lei seg, staten har indirekte betalt huset hans :-)

Min smugler blir sikkert også veldig lei seg, men litt svinn må man gjøre regning med :)

Kjenner du noen veldig høyt oppe i systemet i forhold til smuglervirksomhet, du eller?

Isåfall, hvor mye må du betale for en liter drue?

Jeg er litt langt nede i leddene og må betale ca 200. I disse tider vil jeg tro det er billigere :)

Ulv I Faarikaal

Min smugler blir sikkert også veldig lei seg, men litt svinn må man gjøre regning med :)

Kjenner du noen veldig høyt oppe i systemet i forhold til smuglervirksomhet, du eller?

Isåfall, hvor mye må du betale for en liter drue?

Jeg er litt langt nede i leddene og må betale ca 200. I disse tider vil jeg tro det er billigere :)

Det spørs hvor mye du skal kjøpe. Neste over deg er 10 liter som kosta 1500 kr.

Annonse

Det spørs hvor mye du skal kjøpe. Neste over deg er 10 liter som kosta 1500 kr.

Oki, det var billig.

10 liter har jeg vanligvis betalt 2200 for, men det har vært nede i 1800 på det mest ekstreme. Det er deg noen år siden, og 2200 er vel mer vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...