Gjest alternativ ønskes Skrevet 23. oktober 2000 Del Skrevet 23. oktober 2000 Hei, Min datter ble operert for polypper/adenoider for ca. 6 mnd siden da hun stadig våknet opp om natten og snorket. Nå et halvt år etter er hun fortsatt likeledes - og ønh legen har både observert nye polypper og forstørret mandel. Jeg er ikke noe særlig glad for å legge henne inn i narkose + opererere nok en gang så kort tid etter. Har også skjønt at mandlene er et viktig forsvarsverk for kroppen - spesielt for de små...finnes det noen hømopatiske midler for denne tilstanden - har hørt at Silica er hømopatens kniv? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7517-kan-jeg-unng%C3%A5-en-operasjon-p%C3%A5-min-35-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Kjære alternativ ønskes. Jeg vil anbefale deg kontakt med en erfaren homøopat i dette tilfellet for det egner seg ikke til selvbehandling. Vedkommende vil sikkert foreslå å hjelpe din datter med en homøopatisk medisin foreskrevet etter individuelle symptomer. De vitenskapelige bevis for effekt på forstørrede mandler er fraværende så det blir en slags "prøving og feiling". Mandlene er ganske riktig en del av vårt immunsystem og har en nyttig funksjon. Hvis de blir svært store og arrete kan de på den annen side svekke organismen. Da kan det feste seg propper på den ruglete overflaten og alt arrvevet vil gjøre at de hvite blodlegemene ikke kan komme innenfra kroppen og nå ut til bakteriene. Fra å være en del av forsvaret vårt kan de faktisk være et utgangspunkt for infeksjoner og plager. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7517-kan-jeg-unng%C3%A5-en-operasjon-p%C3%A5-min-35-%C3%A5ring/#findComment-37269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.