Gå til innhold

Har noen gode råd vedr.Sykepleierutd. og realkompetanse

Anbefalte innlegg

Gjest Ønske om å bli sykepleier

Jeg er ei voksen dame som nå går helsesekretær vk2 (voksenopplæring) og er ferdig til jul, kom inn der iform av realkompetanse, så jeg slapp norsk, engelsk,matte og naturfag. Har hatt gode karakterer her, mest femmere og jeg er imponert over meg selv.På grunnskolen var nok karakterene heller dårlig. Etter å ha gått helsesekretær har jeg fått mersmak og ønsker å gå videre.

Ringte høyskolen og fikk søknad. Jeg må jo søke på realkompetanse grunnlag og vedlegget med søknaden inneholdt et skjema over at jeg skal beskrive mine ferdigheter i engelsk, norsk, matte og naturfag. Følte nok at jeg mistet motet da karakterene fra grunnskole ikke er særlig bra.

Syntes det er leit at det skal ha så fryktelig mye å si da jeg har gjort det bra i alle fag nå som jeg som voksen har gjort det bra på vg.

Jeg føler meg veldig motivert for å gå videre på skole (sykepleien) og lurer derfor på om noen har gode råd til meg vedr. utfyllelse av realkompetanseskjemaet og hva jeg bør skrive der for å ha en sjans og komme inn. Jeg har fire barn og arbeidserfaring fra å jobbe på sosialkontor i 4 år, samt en del andre jobber. Jeg har et stort ønske om å komme videre og det passer veldig nå. PS. Hva slags papirer er verd å sende med søknaden, må jeg sende inn vitnemål fra grunnskole?

Veldig takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...